Gå til innhold

Tok du vaksinen likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ser historiene fra bibelbelte i Usa, der det er 70 innlagte per 100.000 innbyggere (Norge har 1 per 100.000 innbyggere i sammenligning). Mange mellom 30-50 år som er svært syke og samtlige er uvaksinerte. Gjør det at du som tidligere har tvilt velger å ta vaksinen likevel?

Anonymkode: e031e...fc4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tvilt hele tiden, men har valgt å ta den. Venter på dose 2.

• Liker 15
Skrevet

Jepp! Var veldig skeptisk. Kombinasjonen deltavarianten, fullt frislipp av viruset i samfunnet og historiene fra USA fikk skremt meg inn på vaksinesenteret!

• Liker 18
Skrevet

Jeg var kjempe skeptisk. Men som de over skriver, så valgte jeg å ta den uansett.

• Liker 9
Skrevet

Hadde ikke tenkt å ta den med det første nei, siden det har vært lite smitte i nordnorge, men valgte likevel å ta den når det ble min tur. Mest fordi jeg fikk tilbudet om pfizer, hadde aldri tatt astra zeneca.

Anonymkode: a85ad...1bb

• Liker 7
Skrevet

Hadde ikke lyst til å ta den, men gjorde det allikevel da jeg ble innkalt. Regner med de der oppe i systemet vet hva de driver med mere enn hva jeg gjør, så velger å stole på de. 

Anonymkode: 5ecd5...547

• Liker 14
Skrevet

Tja. Difteri, stivkrampe, kikhoste og polio skal vel fornyes hvert 10ende år. Influensavaksine er hvert år (for de som behøver det). Pandemrix var bare i bruk i 2 år. Så hvem vet hvordan det blir med denne? Blir spennende å se. Og interessant hva slags bivirkninger man eventuelt får etter en tredje dose. Jeg tar influensavaksine, så det sier seg selv at jeg blir å henge med på denne vaksineringen også. Går nok helt fint.

Anonymkode: b69d1...a60

• Liker 8
Skrevet

Kommer ALDRI til å ta den. Ingenting  vil overbevise meg om noe annet. Aldri vært så sikker i mitt liv på noe som helst som nå. 

• Liker 24
Skrevet

Nei. Skal vurdere det om 5-10 år om situasjonen tilsier det.

• Liker 13
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Nei. Skal vurdere det om 5-10 år om situasjonen tilsier det.

Godt de fleste ikke tenker sånn når det er pandemi...

• Liker 24
Skrevet
NorthernLight skrev (12 minutter siden):

Godt de fleste ikke tenker sånn når det er pandemi...

Det vil tiden vise.

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det mangler informasjon om hvordan det går med folk flest som blir smittet. Hvordan er egentlig et vanlig sykdomsforløp for dem som er slanke, friske og sunne? Hvorfor skriver ikke media mer om det? Jeg savner flere kilder før jeg bestemmer meg. Jeg er fortsatt uvaksinert. For meg kjennes det tryggere. Er bekymret for hvordan vaksinen påvirker kroppen. Man vet ikke nok om langtidsbivirkninger enda. Om det er riktig avgjørelse er jeg usikker på! Det er som å velge mellom pest eller kolera. Jeg ser det an en stund til 

• Liker 14
Skrevet
Frøya90 skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det mangler informasjon om hvordan det går med folk flest som blir smittet. Hvordan er egentlig et vanlig sykdomsforløp for dem som er slanke, friske og sunne? Hvorfor skriver ikke media mer om det? Jeg savner flere kilder før jeg bestemmer meg. Jeg er fortsatt uvaksinert. For meg kjennes det tryggere. Er bekymret for hvordan vaksinen påvirker kroppen. Man vet ikke nok om langtidsbivirkninger enda. Om det er riktig avgjørelse er jeg usikker på! Det er som å velge mellom pest eller kolera. Jeg ser det an en stund til 

Tror også at hvis det hadde vært mer riktig info om både pluss og minus hadde kanskje flere valgt å vaksinere seg. Men når alt skal sensureres og media aldri skriver om noe av det potensielt negative, så virker det provoserende. La folk få vite mer, så tar kanskje flere vaksinen? Hvem vet? 

Jeg kommer aldri til å fortelle noen hva de bør gjøre, men jeg liker ikke at alt skal skjules og bagatelliseres. Virker mot sin hensikt. 

Jeg har valgt å ikke ta den, men for de som vipper så burde de få mer info om både for OG imot slik at de kan ta et riktig valg for seg selv. 

• Liker 8
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for antivaksinedebatt og brudd på koronarommets regler.

Vintermorgen, mod

Skrevet
Frøya90 skrev (2 timer siden):

Hva slags langtidsvirkninger fra vaksinene er dere egentlig redde for? 

Vi vet at selve viruset gir alt fra død, ødelagte lunger, utmattelse, tap av smak, kognitiv svikt ++

Pfizer og Moderna gir hos noen få unge menn under 40 år betennelse på hjertet som for de fleste går over av seg selv eller kan lett behandles. 

Selv ble jeg ganske dårlig i et par dager etter første dose Pfizer. Følte meg fyllesyk og forkjølet. Men var helt fin igjen dag 3. Liten pris å betale for 98% beskyttelse mot død av koronaviruset. 

Vi har utallige eksempler fra USA der unge friske dør av korona. Du kan være under 30 år og topptrent men likevel ha uflaks og dø eller få alvorlige langtidsvirkninger av korona. 

• Liker 9
Skrevet
Jajajane skrev (1 time siden):

Tror også at hvis det hadde vært mer riktig info om både pluss og minus hadde kanskje flere valgt å vaksinere seg. Men når alt skal sensureres og media aldri skriver om noe av det potensielt negative, så virker det provoserende. La folk få vite mer, så tar kanskje flere vaksinen? Hvem vet? 

Jeg kommer aldri til å fortelle noen hva de bør gjøre, men jeg liker ikke at alt skal skjules og bagatelliseres. Virker mot sin hensikt. 

Jeg har valgt å ikke ta den, men for de som vipper så burde de få mer info om både for OG imot slik at de kan ta et riktig valg for seg selv. 

Ingenting sensureres. AstraZeneca var en farlig vaksine 5 unge døde i Norge. 

Pfizer og Moderna har ingen unge dødd av I Norge. 

• Liker 8
Skrevet
Jajajane skrev (4 timer siden):

Kommer ALDRI til å ta den. Ingenting  vil overbevise meg om noe annet. Aldri vært så sikker i mitt liv på noe som helst som nå. 

Det tror jeg alle i hele Norge har fått med seg nå 👍

Skrevet
Værre skrev (15 minutter siden):

Vi har utallige eksempler fra USA der unge friske dør av korona. Du kan være under 30 år og topptrent men likevel ha uflaks og dø eller få alvorlige langtidsvirkninger av korona. 

Hvor mange prosent utgjør utallige eksempler? Er det 1, 2 eller 10 %? USA er stort! Hvor stor er sannsynligheten for å dø eller bli alvorlig syk når jeg er ung, frisk, sunn og slank? Hva er mest sannsynlig hvis jeg skulle være uheldig og få dette viruset? Når jeg prøver å søke, er det skrekkeksemplene som dukker opp eller artikler om viktigheten av vaksinering. Kan du sende meg noen linker? 

• Liker 3
Skrevet
Frøya90 skrev (1 minutt siden):

Hvor mange prosent utgjør utallige eksempler? Er det 1, 2 eller 10 %? USA er stort! Hvor stor er sannsynligheten for å dø eller bli alvorlig syk når jeg er ung, frisk, sunn og slank? Hva er mest sannsynlig hvis jeg skulle være uheldig og få dette viruset? Når jeg prøver å søke, er det skrekkeksemplene som dukker opp eller artikler om viktigheten av vaksinering. Kan du sende meg noen linker? 

Tar du to doser Pfizer/Moderna blir du mest sannsynlig ikke syk. Og blir du syk blir det mildt uten sykehus innleggelse. 

Tar du ikke vaksinen og blir smittet kan du være heldig å ikke merke noen ting. Du kan miste smak og luktesans i flere måneder. Du kan få permanent skadede lunger. Du kan havne på respirator. 

Så all logikk tilsier at det er bedre å utsette seg for en mikroskopisk sjanse for alvorlig ikke dødelig bivirkning fra Pfizer/Moderna. 

Disse mRNA vaksinene bruker ikke levende virus slik som Jonsson og AstraZeneca. Derfor kan du ikke få bivirkninger som nerve lammelser osv. 

https://www.bbc.com/news/health-57840825

https://www.healthline.com/health-news/vaccine-side-effects-vs-covid-19-damage-theres-no-comparison

Så kortversjonen er at du er rimelig dårlig på risiko om du unngår Pfizer/Moderna i frykt for hypotetiske ikke eksisterende langtidsvirkninger. 

Tar du Paracet eller Ibux utsetter du deg for større fare. 

Og er du redd for vaksinene bør du være livredd for korona. Som du omtrent garantert vil bli smittet av de neste året om du er uvaksinert. Spesielt om du har barn i skole eller barnehage. 

• Liker 9
  • Opprett ny...