Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 4 år ca. Vi møttes på videregående. Typen min (samboeren) har vært på en jobbreise, og har ikke vært her på en god stund. 
Sist helg gjorde jeg noe helt forferdelig. Jeg hadde sex med en på en fest. Rett etterpå begynte jeg å gråte, og gråter fortsatt den dag i dag. Er helt knust.
Han er den siste personen som fortjener noe sånt. Finnes ikke noen som er snillere enn han. Hver gang han kommer hjem kjøper han alltid roser til meg.
Er helt knust og kastet opp i går. 
Han vet ingenting enda. Føler egentlig at jeg må fortelle han det, men er redd for at det er over da.😭 Jeg vet jo at jeg elsker han mer enn alt. På fredag så kommer han hjem igjen.
Snakket med han på telefon i stad, og det første han sa var "går det bra gullet mitt??, med en fortvilt stemme" Han skjønte med en gang at det var noe galt. Men har ikke fortalt han det som sagt. 😢
Sitter her nå på sengen med masse tårer i øynene. 

Anonymkode: b000a...b3c

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Best å fortelle det face to face. Det er mest realt av deg også.

Dessuten mistenker jeg det kan være vanskelig å skjule for deg også, som bare kan gjøre det verre.

Anonymkode: 3aedf...d36

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, DHG said:

Her er det bare en ting å gjøre. Fess up. Stå i det.

Men jeg tror ikke du elsker ham altså. Det er pisspreik. Du er ung. Du er ganske dum. Nå koster det deg noe. Kjenn på det. Lær av det.

😭 Den kommentaren gjorde meg enda mer trist.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor var du utro hvis du elsker han? Vær ærlig. Det vinner du på i lengden. Alle kan gjøre feil, men det er viktig å stå for det og gjøre opp for seg.

• Liker 33
Skrevet

Du har hatt sex med en annen på fest? Da må du bare fortelle, for dette vil han få høre om uansett.

Det var dumt, har egentlig ingen trøst til deg, men skjønner at du angrer. Forhåpentligvis lærer du noe av det.

Stakkars fyr. Veldig kjip nyhet å komme hjem til. 

Anonymkode: 3459c...948

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😭 Den kommentaren gjorde meg enda mer trist.

Jeg skjønner det, og det er fint at du kjenner på dårlig samvittighet. Men du må også lære av det. Det var en side av deg som hoppet i det med en fremmed. Hvorfor gjorde du det? Du burde spre litt lys på dine indre demoner og ta en ordentlig titt på ditt indre. Du er antakeligvis ikke den personen du fremstiller deg som på godværsdager. Du har noe mer, noe mørkere, som kom frem med en annen. 

Jeg tror et parforhold kan overleve utroskap, men da må botsøvelsen være ytterst genuin. Noe sier meg at du er veldig ung og at det forholdet du nå mener du elsker i, egentlig bare er en midlertidig greie uansett. Så kanskje du burde la kjæresten din slippe å få hjertet sitt knust? Kanskje du bare burde gjøre kort prosess og gjøre det slutt før du ødelegger ham også. 
-----------
Det er for øvrig en gjenganger at unge kvinner ikke helt evner å forstå at de har det i seg å ødelegge sjelen til en mann fullstendig. Men det skjer. Hele tiden. Kvinner later som om de er de eneste som har følelser - fordi de reklamerer for dem konstant, i sterk kontrast til en mann som typisk ikke klarer å sette ord på ting. 

Noe sier meg at TS nå har prestert å rive litt i sømmene i hjertet til verdens fineste fyr. Hvorfor? Fordi hun klødde litt nedentil en fuktig kveld på fest. Nå går verdens snilleste fyr en tøff tid i møte. Det er en del av det å vokse opp - å erkjenne at kvinner, selv om de er aldri så yndige, kan være noen av verdens verste mennesker. For hva er vel verre enn å trampe på sjelen til noen som har lagt hjertet sitt på blokka? Med roser i hendene? 

Det er stygt. Utrolig stygt.

• Liker 36
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Beklager men hadde du elsket ham, hadde du aldri vært utro.  Håper du forteller ham det for han fortjener bedre.

Skrevet

Vet du, alle kan gjøre feil! Du er ikke den første og ikke den siste. Nå har du gjort en gedigen tabbe som nok kommer til å koste deg forholdet. Forhåpentligvis lærer du av det. 

Jeg skjønner veldig godt at du har det vondt, men du må nesten ta ansvar. Selv om det er vondt og kjennes håpløst ut nå, så er det faktisk ikke verdens undergang heller. Ønsker deg lykke til ❤ 

Anonymkode: 31d10...9c4

• Liker 8
Skrevet

Det virker ikke som du klarer å late som ingenting og skjule dette uten å vekke mistanke hos ham så jeg anbefaler deg å være ærlig og si det. Kanskje mister du ham, kanskje han gir deg en ny sjanse. Men vit at alle kan gjøre feil TS. Du er ikke et monster av den grunn 🌸

Anonymkode: ae5d6...41d

• Liker 11
Gjest På druen
Skrevet

Hvis du vil beholde han så er det er bare å holde kjeft, gå videre og ikke se deg tilbake. 

Skrevet

Hva med å pakke sakene dine og la han finne seg ei ny som kanskje ikke bedrar han. Du fortjener ikke han lenger uansett hvor mye du angrer og griner idag.

Hadde du elsket han mer enn alt, så hadde du klar å la være å ligge med en annen.

Det er ikke synd på deg. Håper han finner seg nu dame som elsker han og aldri bedrar han.

• Liker 10
Skrevet

Tror du kan for å si det rett ut bare forberede deg på å gå, han fortjener bedre!💔

• Liker 6
Skrevet

Du har gjort noe dumt og må tilstå, så får du ta konsekvensene av det. Kanskje blir han hos deg, kanskje går han, uansett er det best å være ærlig, og det vil nok ta lang tid før han stoler på deg igjen

• Liker 3
Skrevet

Skadene etter et utroskap er vanskelig å fikse. Hadde jeg vært deg, ville jeg vært ærlig med han og så gjort det slutt. Kan så klart gi han valget, men for hans del hadde jeg nok gått. 

Skrevet

En stakkarslig trøst, men forhåpentligvis så gjør den følelsen du har nå at du aldri kommer til å gjøre det igjen. Jeg var utro en gang da jeg var 15år og den følelsen av å miste total selvrespekt og å gjøre et annet menneske så vondt skal jeg aldri ha igjen. Var gift i 18 år uten å se på en annen mann etter det. Jeg opplevde derimot at han var utro, men vi greide å jobbe oss ut av det. Vi hadde to barn da. Men han la seg langflat, ga meg tilgang av alt av sosiale medier, mobiltelefon osv. Var to tøffe år etter det, men i og med at jeg valgte å bli kunne jeg ikke straffe ham for det i all evighet. Vi var gift i 10 år etter det og skiltes som venner.

Anonymkode: 00676...bd8

• Liker 9
Skrevet

Synes dere er slemme mot TS, hun gråter jo. Det betyr at vi må vise henne sympati og forståelse. 

Anonymkode: cca77...806

• Liker 13
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes dere er slemme mot TS, hun gråter jo. Det betyr at vi må vise henne sympati og forståelse. 

Anonymkode: cca77...806

Utro mennesker fortjener ingen sympati eller forståelse. 

Skrevet

For all del ikke si noe om du vil fortsette forholdet. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du må teste deg, være ærlig og si fra. Brukte dere kondom? Visste han andre at du har kjæreste? Er han andre en snill og god person eller et dårlig menneske? Du kan elske kjæresten og fremdeles være utro. Veldig lett for de som har hatt sex med mange å sende dritt mot deg, men de har hatt andre muligheter i livet. Det betyr ikke at det er greit å være utro, men det kan skje. Det viktigste er ikke hva du gjorde, men hvem du gjorde det med.

Endret av Majer
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...