Gå til innhold

Forskjellige grenser for hva som er ok i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er eller har vært i parforhold: Hvor går deres grenser for hva som er akseptabel atferd med det motsatte kjønn? Si gjerne også noe om alder/livssituasjon. 

Jeg og samboer har veldig ulike grenser og dette fører ofte til såre følelser og krangler. 

Den ene av oss er veldig «fysisk» av seg, særlig på fest, og kan fint holde rundt/bli holdt rundt venner og bekjente av motsatt kjønn. Denne parten kan også danse (ikke intimdanse!) med venner av motsatt kjønn på fest, og anser det som helt normalt. 

Den andre mener derimot at dette er fullstendig ugreit. Jenta i forholdet har f.eks. ikke lov å bli holdt rundt av familiens venner, og skal helst ikke snakke med det motsatte kjønn. 

Hva er «rett» for dere? Hvor går dine grenser og hvordan ble dere eventuelt enige dersom dere var uenige om grensene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er kun fysiske med hverandre, vi har ikke behov for å kose og ta på andre, så det fungerer veldig fint. :) Unntak er selvsagt å klemme på barna våre, utover det er det ikke noe fysisk med andre.

Anonymkode: 86626...f2b

• Liker 1
Skrevet

Det å holde rundt/bli holdt rundt av andre er over grensa for meg, men det tror jeg nok det er for mannen også. Det har liksom aldri vært aktuelt for noen av oss...

Jeg hater å danse, så mannen har full frihet til å danse med andre. Men om jeg likte å danse selv, så hadde jeg nok blitt såret om han stadig valgte andre fremfor meg.

Å snakke med det motsatte kjønn er selvsagt greit. Å begrense hverandre på det høres litt sykt ut, med mindre du flørter vilt og hemningsløst da.

Anonymkode: dc03a...387

• Liker 1
Skrevet

Har vært sammen med dama ganske mange år nå. Ikke noe fysisk med folk man ikke kjenner så godt, men jeg har for eksempel en nær venninne jeg var forlover for i hennes bryllup og hvor både hun og mannen er nære venner. Selvsagt kan jeg holde rundt henne og gi henne en klem om hun er trist for eksempel, det er lov, det er det ingenting seksuelt med.  Hadde det vært en tilfeldig dame hadde det vært noe helt annerledes tenker jeg i alle fall.

Anonymkode: fd9d3...a08

Skrevet
ballerina123 skrev (8 timer siden):

Dere som er eller har vært i parforhold: Hvor går deres grenser for hva som er akseptabel atferd med det motsatte kjønn? Si gjerne også noe om alder/livssituasjon. 

Jeg og samboer har veldig ulike grenser og dette fører ofte til såre følelser og krangler. 

Den ene av oss er veldig «fysisk» av seg, særlig på fest, og kan fint holde rundt/bli holdt rundt venner og bekjente av motsatt kjønn. Denne parten kan også danse (ikke intimdanse!) med venner av motsatt kjønn på fest, og anser det som helt normalt. 

Den andre mener derimot at dette er fullstendig ugreit. Jenta i forholdet har f.eks. ikke lov å bli holdt rundt av familiens venner, og skal helst ikke snakke med det motsatte kjønn. 

Hva er «rett» for dere? Hvor går dine grenser og hvordan ble dere eventuelt enige dersom dere var uenige om grensene. 

Det burde være likt . Har hankjønnet lov til ditten og datten så skal hunkjønnet også få lov til ditten og datten. 

Anonymkode: 9b932...fd6

• Liker 1
Skrevet

Den praten har vi aldri trengt å ta, vi gjør bare det som er naturlig.

På fest kunne vi fint danse med det motsatte kjønn, eller sitte i en armkrok. Man merker raskt om det går over til flørting, og da er det naturlig å trekke seg unna. 

Jeg kan også fint få en klem fra en venn, eller mannlig kollega, og ser heller ikke problemet med at han gjør det. Igjen, man merker raskt om det ligger noe mer bak, og da fjerner man seg fra situasjonen. 

Men nå er vi begge veldig trygge på hverandre og forholdet, og finnes ikke sjalu. 

Anonymkode: 8b1fa...453

• Liker 4
Skrevet
ballerina123 skrev (9 timer siden):

Vi har ulike grenser. Jeg syns han kan gjøre det meste fysisk. Men forelskelse er ugreit. 

For han er crush/ forelskelse uten å gjøre noe med det uproblematisk, men klem, kos og fysisk nærhet er utroskap.

Man må vel bare finne ut hva ens egne grenser er? Og respektere kjærestens grenser?

Anonymkode: 20147...63b

• Liker 1
Skrevet

Har vært sammen i snart 20 År. Aldri hatt en snakk om dette. Har ikke vært noe behov for der. Vi har tillit til hverandre og ingen av oss har noen særlig «utagerende» livsførsel med mye fester, ut på byen osv. dessuten finnes vi ikke sjalu.

• Liker 2
Skrevet

Har man en nær venn av det motsatte kjønn, så ser jeg ikke på en klem som kontroversielt. Typ mannen min har en barndomsvenninne som var en av hans nærmeste i barne- og ungdomsårene,  han klemmer på henne når de sees, og det er helt greit. 

Anonymkode: 1fe78...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...