AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Hei! Har ett barn på 15 mnd som er fullstendig avhengig av mor dag og natt. Ammer fortsatt x-antall ganger i døgnet. «Problemet» er at far ikke klarer å roe barnet om det våkner opp igjen etter leggetid, barnet blir hysterisk om mor ikke kommer til. Dermed er mor låst fast til huset etter kl. 19, siden barnet våkner ofte. Noen tips til å snu dette? Er det kun ammeslutt som kan hjelpe? Trenger sårt tips! Anonymkode: e28f0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Slipp far til Anonymkode: 657a7...12f 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Far må tåle noen tøffe kvelder og lære seg å roe barnet mens mor er et annet sted. Anonymkode: 2d56d...fc8 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Har ett barn på 15 mnd som er fullstendig avhengig av mor dag og natt. Ammer fortsatt x-antall ganger i døgnet. «Problemet» er at far ikke klarer å roe barnet om det våkner opp igjen etter leggetid, barnet blir hysterisk om mor ikke kommer til. Dermed er mor låst fast til huset etter kl. 19, siden barnet våkner ofte. Noen tips til å snu dette? Er det kun ammeslutt som kan hjelpe? Trenger sårt tips! Anonymkode: e28f0...c96 Ingen råd - har en på 13 måneder selv som er litt for avhengig av meg. Her går det derimot fint på dagtid og jeg ammer bare 1-2 ganger og kan være vekke så lenge jeg vil. På natten derimot... Har tenkt på om vi skal forsøke å kutte ammingen helt, men ønsker å amme en stund etter barnehagestart i håp om at det kan ha noen effekt på all sykdommen som vil komme utover høsten. Skal vi kutte nattammingen må vi sende eldste bort for det kommer til å bli et spetakkel som vil holde hele huset våkent 🤯 Anonymkode: 4af68...586
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Har ett barn på 15 mnd som er fullstendig avhengig av mor dag og natt. Ammer fortsatt x-antall ganger i døgnet. «Problemet» er at far ikke klarer å roe barnet om det våkner opp igjen etter leggetid, barnet blir hysterisk om mor ikke kommer til. Dermed er mor låst fast til huset etter kl. 19, siden barnet våkner ofte. Noen tips til å snu dette? Er det kun ammeslutt som kan hjelpe? Trenger sårt tips! Anonymkode: e28f0...c96 Du trenger ikke slutte å amme helt, men kanskje dere skal slutte med nattamming? Også må du gå ut sånn at far må ta barnet. Blir barnet hysterisk så må du stole på at pappaen er der og takler det, for det gjør de fleste heldigvis 😊 Anonymkode: 40c21...e68 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 1. slutt med nattamming 2. la far ta ungen når den gråter Et barn på 15 mnd er altfor stort til å bli amma om natta. Det ødelegger søvnen for både mor og barn. Bestem dere for når dere skal starte, det er lurt å ta det i en helg/når far ikke skal på jobb dagen etter. Så legger du deg på et annet rom alene (evt. på sofaen dersom dere bare har ett soverom) med ørepropper. Far sover på samme rom som barnet, og hver gang det våkner og gråter tar han det opp, trøster, tilbyr evt. vann og bysser til det sovner igjen. Gjenta de følgende nettene. Kan garantere at det funker, barnet vil våkne sjeldnere og sjeldnere, og ikke minst, når det våkner lar det seg trøste av far. Men dere må være konsekvente - kommer du inn og overtar før vanen er etablert, er det tilbake til start. Hvis du tror du ikke klarer å la vær å blande deg inn, så reis vekk og sov et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei! Har ett barn på 15 mnd som er fullstendig avhengig av mor dag og natt. Ammer fortsatt x-antall ganger i døgnet. «Problemet» er at far ikke klarer å roe barnet om det våkner opp igjen etter leggetid, barnet blir hysterisk om mor ikke kommer til. Dermed er mor låst fast til huset etter kl. 19, siden barnet våkner ofte. Noen tips til å snu dette? Er det kun ammeslutt som kan hjelpe? Trenger sårt tips! Anonymkode: e28f0...c96 Hvordan skal man rette opp i noe som er gjort galt over så lang tid bør heller spørsmålet være. Kjekt for far denne situasjonen da. Anonymkode: 2caeb...31a 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei! Har ett barn på 15 mnd som er fullstendig avhengig av mor dag og natt. Ammer fortsatt x-antall ganger i døgnet. «Problemet» er at far ikke klarer å roe barnet om det våkner opp igjen etter leggetid, barnet blir hysterisk om mor ikke kommer til. Dermed er mor låst fast til huset etter kl. 19, siden barnet våkner ofte. Noen tips til å snu dette? Er det kun ammeslutt som kan hjelpe? Trenger sårt tips! Anonymkode: e28f0...c96 Istedenfor å tenke på å komme deg vekk fra sengen så sov sammen med barnet og ha med deg ipad eller lignende og kos deg med en film den tiden du har mellom ammingene ❤️ Jeg vet det er slitsomt men plutselig er det over og tro meg du vil savne det etterhvert. Anonymkode: 3d120...2d4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Gjort galt over lang tid? Det er ikke slik at far ikke har sluppet til, for det har han virkelig, men det ender alltid i hysterisk gråt. Dette til tross for at de har verdens beste forhold på dagtid. Anonymkode: e28f0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Istedenfor å tenke på å komme deg vekk fra sengen så sov sammen med barnet og ha med deg ipad eller lignende og kos deg med en film den tiden du har mellom ammingene ❤️ Jeg vet det er slitsomt men plutselig er det over og tro meg du vil savne det etterhvert. Anonymkode: 3d120...2d4 Takk for denne tilbakemeldingen❤️ Barnet er ikke avhengig av å sove sammen, men det er alle oppvåkningene på kveld og natt der barnet forventer at det er jeg som kommer. Våkner alt fra 4-7 ganger i løpet av en natt. Hadde håpet det ville snu snart. Hadde vært deilig å kunne gå en tur på kvelden for eksempel, uten å føle på at jeg må raskt hjem i tilfelle barnet våkner. Det blir nok avvenning av amming når den nye tilværelsen i bhg er trygg😊 Anonymkode: e28f0...c96 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Anonymus Notarius skrev (15 minutter siden): 1. slutt med nattamming 2. la far ta ungen når den gråter Et barn på 15 mnd er altfor stort til å bli amma om natta. Det ødelegger søvnen for både mor og barn. Bestem dere for når dere skal starte, det er lurt å ta det i en helg/når far ikke skal på jobb dagen etter. Så legger du deg på et annet rom alene (evt. på sofaen dersom dere bare har ett soverom) med ørepropper. Far sover på samme rom som barnet, og hver gang det våkner og gråter tar han det opp, trøster, tilbyr evt. vann og bysser til det sovner igjen. Gjenta de følgende nettene. Kan garantere at det funker, barnet vil våkne sjeldnere og sjeldnere, og ikke minst, når det våkner lar det seg trøste av far. Men dere må være konsekvente - kommer du inn og overtar før vanen er etablert, er det tilbake til start. Hvis du tror du ikke klarer å la vær å blande deg inn, så reis vekk og sov et annet sted. Takk for tilbakemelding😊 Det blir avvenning av amming når barnehagetilværelsen er skikkelig innkjørt. Anonymkode: e28f0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ingen råd - har en på 13 måneder selv som er litt for avhengig av meg. Her går det derimot fint på dagtid og jeg ammer bare 1-2 ganger og kan være vekke så lenge jeg vil. På natten derimot... Har tenkt på om vi skal forsøke å kutte ammingen helt, men ønsker å amme en stund etter barnehagestart i håp om at det kan ha noen effekt på all sykdommen som vil komme utover høsten. Skal vi kutte nattammingen må vi sende eldste bort for det kommer til å bli et spetakkel som vil holde hele huset våkent 🤯 Anonymkode: 4af68...586 Det går fint på dagtid her og, det er kveld og natt som er utfordringen. Kjenner meg igjen med det med amming, men her blir det nok avvenning når barnet er trygg i barnehagen😊 Vi må bare begge manne oss opp til en liten kamp😅 Anonymkode: e28f0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gjort galt over lang tid? Det er ikke slik at far ikke har sluppet til, for det har han virkelig, men det ender alltid i hysterisk gråt. Dette til tross for at de har verdens beste forhold på dagtid. Anonymkode: e28f0...c96 Selvfølgelig ender det i hysterisk gråt om barnet vet du kommer til slutt? Anonymkode: 657a7...12f 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig ender det i hysterisk gråt om barnet vet du kommer til slutt? Anonymkode: 657a7...12f Jeg kommer ikke alltid til slutt, da jeg jobber turnus. Anonymkode: e28f0...c96
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 Den ammingen må det bli en slutt på. Anonymkode: d10c3...b11 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 Gi mme om natten det har ihvertfall vi gjort! Mannen mater barnet nesten hver natt. Vesla er fornøyd og sover mye lengere på natten, hvis vi er heldige så hender det hun sover ut hele natten legger seg kl. 18:30 og våkner kl 7:00 om morgen. Her mater far også med flaske og det er godt å Anonymkode: 701dd...a28 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Gi mme om natten det har ihvertfall vi gjort! Mannen mater barnet nesten hver natt. Vesla er fornøyd og sover mye lengere på natten, hvis vi er heldige så hender det hun sover ut hele natten legger seg kl. 18:30 og våkner kl 7:00 om morgen. Her mater far også med flaske og det er godt å Anonymkode: 701dd...a28 Ungen er 15 måneder! Anonymkode: 657a7...12f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 Ville også sluttet med ammingen om natten, men velg den typen avvenning som fungerer for deg - her tok jeg avvenningen etter å ha lest om «dobbel sorg» hos barn som avvennes, nemlig at barnet både blir tatt fra pupp og nærmeste omsorgsperson. Men husk at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis er det beste for deg. Når nattamming gir mer negativt enn positivt så er det på tide å gi seg. Her tok det 3 netter. Anonymkode: eaf2c...81c
Lill12 Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville også sluttet med ammingen om natten, men velg den typen avvenning som fungerer for deg - her tok jeg avvenningen etter å ha lest om «dobbel sorg» hos barn som avvennes, nemlig at barnet både blir tatt fra pupp og nærmeste omsorgsperson. Men husk at det som fungerer for meg ikke nødvendigvis er det beste for deg. Når nattamming gir mer negativt enn positivt så er det på tide å gi seg. Her tok det 3 netter. Anonymkode: eaf2c...81c Takk for tilbakemelding!😊 Det med dobbel sorg er ett godt poeng, skal ta med meg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå