Skapelse G. Røt Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 (endret) Klimapolitikken later til å bli det store temaet ved årets valg. Partiene kritiserer hverandre, men få kommer med løsninger. Jeg har kommet opp med en løsning som som kan gagne vårt samfunn på så mange måter. Og hør meg ut. Løsningen: Bygge gondolbaner mellom byene i Norge. Hva kan vi oppnå med dette tiltaket? 1. Vi kutter CO2-utslipp. Gondolene skal drives av miljøvennlig energi. Gondolene går presist, slik at du vet nøyaktig når gondolen kommer fram når du går på. Dette vil være et attraktivt alternativ for folk som ikke har tillit til til det kollektive trafikknettverket i landet. 2. Turismen vil florere. Turister vil komme fra hele verden for å se og ta banen. Med banen vil du komme tett innpå naturen i vårt land, dette vil være gunstig for både turister og lokale. Vi har mye å være stolt av i vår natur. 3. Det er billig. Den største kostnad i dette prosjektet vil være bygging og vedlikehold av banen. Her kan vi skape mange gode arbeidsplasser, samtidig som det vil bli billigere enn å vedlikeholde jernbaneverket, veinettet, etc. (som selvfølgelig ikke skal avvikles). Billettene skal koste 100 kroner pr. hode. 100 kroner fra f.eks Trondheim til Oslo eller fra f.eks Stavanger til Kristiansand. Ingen av de andre transportalternativene er i nærheten av å kunne tilby dette. 4. Det minker forskjeller, jfr. punkt ovenfor. 5. Og la oss ikke stikke det under en stol: det er morsomt! Selv om turene vil ta litt lengre tid, vil man ha det så gøy på turen at det går bra. Noen som vet hvor jeg kan lufte mitt syn ovenfor politikerene? Endret 18. august 2021 av Skapelse G. Røt
Skapelse G. Røt Skrevet 18. august 2021 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2021 Jeg er også nysgjerrig på hva dere tenker om dette prosjektet. Om det har noe for seg? Få høre a 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå