Mammatilchr Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Hei, jeg er mamma til en gutt på 10 år og en gutt på 1 år. Begge to har forskjellige fedre. Minstemann bar jeg til verden mot far og hans familie (søster og bestemor) sin vilje. Siden jeg tok det valget har dem valgt å snu ryggen til meg. Barnet er som sagt i dag 1 år og jeg og barnefar har funnet tilbake til hverandre. Men barnet sin oldemor har sagt at hun ikke liker barnet og snakker også stygt om min eldste sønn som sliter med overvekt. Hun sier blant annet ting som " har ikke moren kontroll, han spiser jo alt".. denne damen har sett min eldste sønn to ganger. Han er en kraftig kar men høy og aktiv. Ingen andre som har kommet med slikt før. Men det som sårer meg mest er at denne oldemoren sier at hun ikke liker oldebarnet sitt som hun aldri har møtt bortsett fra 2 minutter på ett kjøpesenter en gang. Jeg som mamma får så vondt i meg når alle sammen snur ryggen til han på denne måten. Når jeg tar opp temaet med barnefar så bagatelliserer han det med at jeg må gå inn i meg selv og at dem ikke mener det slik og at det er hos meg dette ligger siden jeg ved flere anledninger har kalt denne oldemoren for ett troll foran barnefar. Mange sier jeg skal bare ikke skal bry meg og overse det men det klarer jeg rett og slett ikke. Er det lov å være lei seg? Eller er dette min skyld? Siden jeg valgte barnet foran abort. Fortvilet.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Du høres ikke noe bedre ut enn denne oldemoren, så du får gå i deg selv ja. Anonymkode: f9e90...caa 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Oldemor er et dårlig menneske. Virkelig. At hun ikke er kommet lenger nå når hun snart skal dø er helt utrolig. Gamle er seg selv verst. Noen er dømmende dårlige mennesker. Det er ikke din skyld at oldemor er et rasshøl som ikke har empati, folkeskikk eller vet å oppføre seg. Anonymkode: b99a0...fad 12
Sommermuffin Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Jeg tenker at sønnen din er for bra for en sånn oldemor. Hun fortjener ikke å ha han i livet sitt og det er hennes tap. Når hun oppfører seg på denne måten mot et lite barn så kan hun ikke ha det godt med seg selv. Jeg skjønner godt at du syns det er sårt, men jeg tenker det er bedre for sønnen din å ha noen få personer som virkelig er glad i han enn å ha mange som ikke behandler han noe bra. 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du høres ikke noe bedre ut enn denne oldemoren, så du får gå i deg selv ja. Anonymkode: f9e90...caa Og hva har ts gjort, mener du? Anonymkode: 5b33c...40d 5
Mammatilchr Skrevet 18. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du høres ikke noe bedre ut enn denne oldemoren, så du får gå i deg selv ja. Anonymkode: f9e90...caa Kan du utdype deg litt? 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Hun høres ikke hyggelig ut. Men samtidig ville jeg tatt en prat med barnefar og spurt hva han har sagt. Du skriver at du fikk yngstemann mot barnefars vilje, han har dermed mest sannsynlig omtalt deg som "drittkjærringa som lurte han til å få barn, hun som skal ruinere han og ødelegge livet hans" i perioden det var slutt. Han har nok ikke snakket positivt om deg til sin familie, dermed burde han ta litt skyld for hvordan situasjonen har blitt og prøve å fikse opp. Hadde han sagt "jeg og XXX har gjort det slutt, vi er fremdeles venner og venter barn sammen, men skal gjøre så godt vi kan å samarbeide. Jeg gleder meg til å bli far" Hadde nok familien hans hatt en annen innstilling. Anonymkode: 784b2...2c6 11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun høres ikke hyggelig ut. Men samtidig ville jeg tatt en prat med barnefar og spurt hva han har sagt. Du skriver at du fikk yngstemann mot barnefars vilje, han har dermed mest sannsynlig omtalt deg som "drittkjærringa som lurte han til å få barn, hun som skal ruinere han og ødelegge livet hans" i perioden det var slutt. Han har nok ikke snakket positivt om deg til sin familie, dermed burde han ta litt skyld for hvordan situasjonen har blitt og prøve å fikse opp. Hadde han sagt "jeg og XXX har gjort det slutt, vi er fremdeles venner og venter barn sammen, men skal gjøre så godt vi kan å samarbeide. Jeg gleder meg til å bli far" Hadde nok familien hans hatt en annen innstilling. Anonymkode: 784b2...2c6 Logisk at mannen har slengt dritt. Spør han hva han har sagt. Dette er IKKE din skyld på NOEN måte! Anonymkode: b99a0...fad 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres ikke noe bedre ut enn denne oldemoren, så du får gå i deg selv ja. Anonymkode: f9e90...caa Helg enig. Anonymkode: ea378...c62
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 2 hours ago, Mammatilchr said: (...) Mange sier jeg skal bare ikke skal bry meg og overse det men det klarer jeg rett og slett ikke. Er det lov å være lei seg? Eller er dette min skyld? Siden jeg valgte barnet foran abort. Fortvilet. 'Mange' har rett: Slutt å bry deg. En gammel tulling liker deg ikke... so what? Hun kan forbli sur og fornærmet til hun dør, eller hun kan get over it. Anonymkode: 79212...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Drit i oldemor. Ignorer henne og trøst deg med at hun er den eldste generasjonen som snart er borte. Mange barn har ikke oldemor- og hun er absolutt ikke viktig for guttene dine. La vær å snakke med henne, dropp sosiale sammenkomster der hun er ( kan umulig være mange) og ikke inviter henne til sammenkomster dere arrangerer,, rett og slett : la neste sammenkomst der dere er i samme rom være begravelsen hennes - hvis du gidder å gå da... Anonymkode: 8ba95...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Hvor gammel er oldemor? Anonymkode: e0a77...7d7
Mammatilchr Skrevet 19. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor gammel er oldemor? Anonymkode: e0a77...7d7 Hun er 78. Verken dement eller noe som helst. Hun er i god form og henter gjerne sine to andre oldebarn som barnefar har fra før for å gjøre koselige ting sammen.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Mammatilchr skrev (47 minutter siden): Hun er 78. Verken dement eller noe som helst. Hun er i god form og henter gjerne sine to andre oldebarn som barnefar har fra før for å gjøre koselige ting sammen. Så hun savner kanskje eksen til barnefar? Husk at for den generasjonen var idealet å holde sammen med én person hele livet. Barnefar har stiftet familie før, og bestemoren hans er lei seg for at det gikk skeis.. Anonymkode: 8a461...745
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Tror du en dame på 78 år kommer til å endre seg? Hvorfor utsetter du barnet ditt for henne? Stakkars barn. Anonymkode: a199e...b89 1
Mammatilchr Skrevet 19. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hun savner kanskje eksen til barnefar? Husk at for den generasjonen var idealet å holde sammen med én person hele livet. Barnefar har stiftet familie før, og bestemoren hans er lei seg for at det gikk skeis.. Anonymkode: 8a461...745 Nei det er ikke slik det er. Alle hans barn er "uhell" og alle barna har forskjellige mødre. Så det er jo et sirkus i seg selv det . Men ja, tanken er god og det kunne absolutt vært slik men ikke i vårt tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Oldemor er et dårlig menneske. Virkelig. At hun ikke er kommet lenger nå når hun snart skal dø er helt utrolig. Gamle er seg selv verst. Noen er dømmende dårlige mennesker. Det er ikke din skyld at oldemor er et rasshøl som ikke har empati, folkeskikk eller vet å oppføre seg. Anonymkode: b99a0...fad Hvor har du det fra at oldemor snart skal dø? Det er ikke alle oldemødre som er i langt oppi 90-årene. Oldemoren til TS' barn er 78, leser jeg. Jeg har ei sprek venninne som er 63 og oldemor. Anonymkode: b9ae8...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ei sprek venninne som er 63 og oldemor 63 og oldemor? Wtf, hvor tidlig får de barn i den familien! Anonymkode: 1f360...6af 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 Mammatilchr skrev (21 timer siden): at det er hos meg dette ligger siden jeg ved flere anledninger har kalt denne oldemoren for ett troll foran barnefar Han er glad i henne, så det er ikke særlig smart å kalle henne for troll. Trenger ikke å være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne det. Videre tenker jeg at oldemor kanskje er litt mer frittalende enn mange andre, når hun påpeker vekta til din sønn. Ikke dermed sagt at hun er et fryktelig menneske. Anonymkode: 6430d...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå