Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser veldig tydelig på vår (snart) 2-åring at søvn avler søvn. Jo lenger lur på dagen, jo enklere legging på kveld. Vi har vært hjemme til nå, og stort sett har han sovet 2 timer på dagen. 
Nå har han begynt i bhg, så aktivitetsnivået har økt kraftig mens søvnen er redusert. Han sover stort sett mellom 1-1,5 time nå, og det ender med en laaang ettermiddag og seig legging med mye gråt. Så blir det da igjen galt når han må vekkes tidlig dagen derpå. 

Hadde håpet han skulle begynne sove litt lengre etterhvert, men det ser ikke sånn ut. Han er heller ikke noe flink på å begrense seg/ ta det med ro når han blir sliten så han går og går… 

Flere som er sånn i denne alderen? Jeg føler det er nå mange slutter å sove, mens her føler jeg det er totalt motsatt. 

Anonymkode: 3252d...38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi ser veldig tydelig på vår (snart) 2-åring at søvn avler søvn. Jo lenger lur på dagen, jo enklere legging på kveld. Vi har vært hjemme til nå, og stort sett har han sovet 2 timer på dagen. 
Nå har han begynt i bhg, så aktivitetsnivået har økt kraftig mens søvnen er redusert. Han sover stort sett mellom 1-1,5 time nå, og det ender med en laaang ettermiddag og seig legging med mye gråt. Så blir det da igjen galt når han må vekkes tidlig dagen derpå. 

Hadde håpet han skulle begynne sove litt lengre etterhvert, men det ser ikke sånn ut. Han er heller ikke noe flink på å begrense seg/ ta det med ro når han blir sliten så han går og går… 

Flere som er sånn i denne alderen? Jeg føler det er nå mange slutter å sove, mens her føler jeg det er totalt motsatt. 

Legg han tidligere om kvelden 

Anonymkode: fc0de...b44

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun skriver jo at det er vanskelig å legge fordi han sover for lite på dagen og bikker over.....

Anonymkode: f77c8...99f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hele problemet er at han ikke sovner hvis han har sovet lite på dagen. 
Hjelper ikke legge han tidlig når han holder på i 3 timer før han sovner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...