AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Først av alt; jeg skjønner at dette er noe jeg må jobbe med, men jeg poster denne tråden i håp om å få konstruktive innspill. Jeg har datet en mann i tre måneder og vi har det veldig bra sammen, men vi er samtidig veldig ulike. Vi har begge noenlunde lik oppvekst/utdanning etc., men der stopper det. Han er ganske geeky av natur, veldig intellektuell, trives best hjemme og har samme type venner. Jeg hadde en kreativ bakgrunn før jeg endte opp i lignende bransje. Vi er begge forholdsvis intellektuelle (han hevder at jeg er smartere enn ham, men det vet han også at jeg ikke er), har gode samtaler, og like verdier/ønsker om fremtiden. Det er bare det at hans tidligere forhold er veldig ulike fra vårt, og eksene hans er veldig forskjellige fra meg. Han beskriver dem og forholdene som kalde, og selv om de hadde det bra i perioder og var like, var de ikke "normale ", hadde store issues, og var ikke åpne. Jeg derimot er stikk motsatt; veldig åpen, glad i mennesker, og deler følelser - noe han ikke er så god på. Han sier at han skal endre seg for meg , og jeg føler virkelig at han gjør det (og han sier også selv at jeg er mye mer autentisk og åpen enn de han har vært sammen med tidligere), så jeg har egentlig ingen grunn til å være usikker. Samtidig blir jeg det litt, når vi snakker om ting, og han kan komme med utsagn som; " I tidligere forhold har jeg bare sagt ja, nei og ok i krangler. Du får fulle setninger og synspunkter. " "I tidligere forhold har jeg kun snakket om det jeg må snakke om." (Vi kan snakke i timesvis, og helt ærlig så har jeg aldri følt at han ikke liker det. Noen ganger fortsetter han samtalen også.) En annen sak som plager meg litt, er at vennene hans ikke synes jeg er typen for ham. En av dem liker meg veldig godt, men et annet vennepar tror jeg tenker sitt. Jeg er lav, relativt slank, har gelenegler,får ofte høre jeg er pen, og liker å pynte meg. Jeg er 33, men kan fint gå i normale topper og et litt kort skjørt (helt normalt vil jeg tro), men om man ser meg tenker man kanskje at jeg bruker en del tid på utseende (selv om jeg bruker minimalt med sminke). I tillegg elsker de å gjøre ting som kanskje ikke passer mine interesser (litt geeky). Mine venner sier også at de trodde jeg skulle finne noen "penere og kulere." Det bryr jeg meg lite om, for han er bra på alle områder, men jeg lurer noen ganger på om han kanskje savner noen som ikke er så annerledes enn det jeg er. Anonymkode: 762e4...9a3
Michaelhe Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Ikke heng deg for mye opp i hva folk sier om ex-ene sine. Hvis det blir for mye blir man jo mistenksom (blir det en gang slik med meg etc), men hvis det ellers går bra, så er det jo best å tenke på det positive. Mange er bitre på ex-er. Redde for at de skal si noe stygt om dem, osv. Og så er de kanskje føre var, og sier noe selv slik at de ikke skal komme som en overraskelse. 1
GrønnNellik68 Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Folk som sammen ligner deg med alle sine eks’er hele tiden hadde jeg ikke orket. Høres ut nesten som han forventer at du skal endre deg for han? Det er i såfall helt feil. En bør bli elsket for akkurat den man er ellers må man spille ett spill hele tiden. Det høres slitsomt ut. Mulig jeg misforsto. Han hørtes spesiell ut
Mt3 Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Dette du skrev inn: " I tidligere forhold har jeg bare sagt ja, nei og ok i krangler. Du får fulle setninger og synspunkter. " "I tidligere forhold har jeg kun snakket om det jeg må snakke om." tolker jeg heller til at han er glad over disse forskjellene, at han med deg er mer komfortabel med å uttrykke seg mer nøyaktig og utfyllende. Vi sier jo ofte til damer som stadig ender opp med korte, avstumpede forhold at de må gå etter en annen personlighet, det virker det jo som at din type har gjort. Og om begge er fornøyd med forholdet, hvorfor bry deg om blikk fra noen av hans venner? Mest sannsynlig vil de endre oppfatning når de blir mer kjent med deg, mulig du også misstolker disse blikkene. Det å ha samme verdier er mye viktigere enn å ha samme interesser. En kan engasjere seg, være med på ting den andre interesserer seg for uten å måtte være interessert selv. Det er verre å gå på akkord med egne verdier, og stadig diskutere seg frem til en nogenlunde enighet. 4
Aureka Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 Synes det høres ut som om han er ordentlig glad i deg og setter pris på det nye du bringer inn i livet hans. Håper du fortsetter med å være deg selv, varm og autentisk. 1
NysgjerrigPiken Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Jeg syns det høres ut som han har gjort et godt valg, og forstår det selv. Husk også på at man gjerne «speiler» det man får - om han har vært vant til dårlig kommunikasjon og en kald skulder, er det ikke rart at han har tilpasset seg det. Med deg blir åpenhet oppmuntret, og det virker som han trives veldig godt med det. At han snakker om eksene sine er ikke nødvendigvis negativt. Her handler det jo mer om at han reflekterer over hvordan han har vært før og er nå. Det høres egentlig bare positivt ut. Og det er jo en viktig del av hvorfor han er som han er. Hva andre syns får være deres sak, og helt ærlig syns jeg det er litt dårlig gjort av dine venner å komme med slike kommentarer. Om du liker han og han behandler deg bra, kommer nok vennene dine til å like ham. Det samme gjelder for hans venner. Stol på deg selv og dine følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 NysgjerrigPiken skrev (På 19.8.2021 den 9.38): Jeg syns det høres ut som han har gjort et godt valg, og forstår det selv. Husk også på at man gjerne «speiler» det man får - om han har vært vant til dårlig kommunikasjon og en kald skulder, er det ikke rart at han har tilpasset seg det. Med deg blir åpenhet oppmuntret, og det virker som han trives veldig godt med det. At han snakker om eksene sine er ikke nødvendigvis negativt. Her handler det jo mer om at han reflekterer over hvordan han har vært før og er nå. Det høres egentlig bare positivt ut. Og det er jo en viktig del av hvorfor han er som han er. Hva andre syns får være deres sak, og helt ærlig syns jeg det er litt dårlig gjort av dine venner å komme med slike kommentarer. Om du liker han og han behandler deg bra, kommer nok vennene dine til å like ham. Det samme gjelder for hans venner. Stol på deg selv og dine følelser. Tusen takk for veldig godt og reflekterer svar. Det hjelper å lese situasjonen sånn, og vi ble enige om at vi er offisielle igår, så jeg tror han liker meg som jeg er. Jeg tror nok uansett at jeg ønsker å nevne det for ham. Jeg skal være helt ærlig på at dette er min usikkerhet og mitt issue, men jeg håper han kan berolige meg. Det som er vondt med situasjonen med hans venner er at jeg prøvde å være åpen og hyggelig, men følte jeg ble dømt med et blikk før jeg sa et ord (av dama til fyren). Anonymkode: 762e4...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 Aureka skrev (På 19.8.2021 den 9.22): Synes det høres ut som om han er ordentlig glad i deg og setter pris på det nye du bringer inn i livet hans. Håper du fortsetter med å være deg selv, varm og autentisk. Aw, så snill du er, det hjalp veldig på selvtilliten å lese dette. 🙂 Anonymkode: 762e4...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Mt3 skrev (På 19.8.2021 den 9.12): Dette du skrev inn: " I tidligere forhold har jeg bare sagt ja, nei og ok i krangler. Du får fulle setninger og synspunkter. " "I tidligere forhold har jeg kun snakket om det jeg må snakke om." tolker jeg heller til at han er glad over disse forskjellene, at han med deg er mer komfortabel med å uttrykke seg mer nøyaktig og utfyllende. Vi sier jo ofte til damer som stadig ender opp med korte, avstumpede forhold at de må gå etter en annen personlighet, det virker det jo som at din type har gjort. Og om begge er fornøyd med forholdet, hvorfor bry deg om blikk fra noen av hans venner? Mest sannsynlig vil de endre oppfatning når de blir mer kjent med deg, mulig du også misstolker disse blikkene. Det å ha samme verdier er mye viktigere enn å ha samme interesser. En kan engasjere seg, være med på ting den andre interesserer seg for uten å måtte være interessert selv. Det er verre å gå på akkord med egne verdier, og stadig diskutere seg frem til en nogenlunde enighet. Jeg er helt enig i det du skriver, og synes det er godt å høre fra dere på Kvinneguiden at jeg ikke overdriver. Jeg nevnte situasjonen med vennene hans: Han: " X (dama) er veldig politisk korrekt gudene vet hva hun forventer. De ser jo begge ut som en i mengden, så hvorfor bryr du deg?" Jeg; "Hvordan var eksen din? Dømte de henne?" Han; "Hun så average ut." Jeg; "Så det er det de foretrekker?" Han; "Tydeligvis. " Så jeg føler jo kanskje at de har stemplet meg litt. Også føler jeg det er litt vondt, om jeg blir dømt på bakgrunn av utseende. Anonymkode: 762e4...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå