AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Hypotetisk problemstilling: Du blir gravid i begynnelsen av et års vikariat. Du får ikke fornyet vikariatet, men går ut i svangerskapspermisjon før vikariatet går ut. Får man penger fra en plass mens man søker jobb andre steder? Hvor mye penger og hvor lenge har du krav på det? Klarer man seg økonomisk hvis dette skulle skje? Anonymkode: a12e9...842
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Du får permisjonspenger hvis du har opparbeidet deg rettigheter. Når permisjonen er over kan du søke dagpenger om du er reell jobbsøker og har opparbeidet deg rettigheten til det, ellers så blir det å søke sosialstønad. Anonymkode: bfa61...22a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 Jeg er i den situasjonen nå. Jeg var 12 uker gravid da jeg startet i ny jobb. Jobbet 6 av 12 mnd før jeg gikk ut i foreldrepermisjon med full lønn ut permisjonstiden (dvs. tre måneder lenger enn vikariatet mitt). Når permisjonen er over, får jeg dagpenger i to år beregnet fra samme lønn. Anonymkode: a7f8f...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå