AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 På 6 ukers kontrollen (som i realiteten ble gjort da baby var 8 uker pga ferieavvikling ved helsestasjonen)kommenterte legen at baby hadde noe asymmetri i hudfoldene på lårene. Legen spurte om noen i vår familie hadde hofteleddsdysplasi. Hverken mannen eller jeg kjenner til dette. Legen sjekket da videre at begge beina var like lang og mente derfor at det ikke var dysplasi, og ikke noe å bekymre seg for. Jeg måtte selvfølgelig google, og må si at jeg ble bare mer bekymret. Var om dette er hofteleddsdysplasi og det ikke blir oppdaget før det er alt for sent?Leser om at mange blir henvist til ultralyd i slike tilfeller. Jeg har derfor bestilt en time hos fastlegen for second opinion og håper at vi kan få ultralydundersøkelse for å dobbeltsjekke. Vil ikke være hysterisk, men er jo bare engstelig og redd for babyen min. Er det noen som har opplevd lignende og har erfaringer å dele? På forhånd takk for svar. Anonymkode: 92e5d...645
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2 Skrevet 19. august 2021 Min hadde også asymmetriske hudfolder, men manuellterapauten vi var hos for annen behandling mente det ikke var noe å bekymre seg for. Hun sjekket vel rask bevegelsesutslaget i hoftene og at føttene var like lange, eller noe lignende. Husker ikke helt. Barnet er nå 3 år og har aldri hatt hofteproblemer. Anonymkode: 7a374...69a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min hadde også asymmetriske hudfolder, men manuellterapauten vi var hos for annen behandling mente det ikke var noe å bekymre seg for. Hun sjekket vel rask bevegelsesutslaget i hoftene og at føttene var like lange, eller noe lignende. Husker ikke helt. Barnet er nå 3 år og har aldri hatt hofteproblemer. Anonymkode: 7a374...69a Tusen takk for svar. Det var godt å høre at det gikk bra. Håper på det samme i tilfelle for vår baby. Anonymkode: 92e5d...645
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Ok nå ble jeg bekymret. Babyen min har en ekstra fold/strek på armen. Altså en strek/fold på sin venstre underarm og ikke noe fold på den høyre... Som om han har mer fett på den ene armen..? Anonymkode: 37a12...4bb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok nå ble jeg bekymret. Babyen min har en ekstra fold/strek på armen. Altså en strek/fold på sin venstre underarm og ikke noe fold på den høyre... Som om han har mer fett på den ene armen..? Anonymkode: 37a12...4bb Ts her. Ganske sikker på at ujevne folder kan kun være problematisk/tegn på dysplasi når det er på lårene. Men høre med helsestasjon om du er bekymret. Anonymkode: 92e5d...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå