Gå til innhold

Hvorfor er enkekte brukere her inne så slemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor er de som er mest stygge mot hverandre anonym bruker? Hvorfor kan ikke alle være snille her inne, og vise sympati til andre? En enkel regel er "har du ikke noe fint og skrive så la vær". er forresten ny her men har vært gjest, og Tittet innom og ser så masse stygge tråder her..🙄🤔

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Misery loves company"

Anonymkode: b2e52...e93

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

"Misery loves company"

?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har lurt på det samme selv. 

Skrevet
Inkludering skrev (1 minutt siden):

?

Det betyr at folk som har det vondt inne i seg, folk som har et eller annet som smerter dem, ofte liker å gi folk dårlige råd, liker å såre, for å se andre ha det vondt inne i seg, for å se andre lide, akkurat som dem.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det betyr at folk som har det vondt inne i seg, folk som har et eller annet som smerter dem, ofte liker å gi folk dårlige råd, liker å såre, for å se andre ha det vondt inne i seg, for å se andre lide, akkurat som dem.

Du har nok rett I det ja.. men det er utrolig lavmål, og være så stygge mot hverandre. Skulle ønske at folk var mer hyggelig mot hverandre her inne.

• Liker 7
Skrevet

Det jeg tenker er verst, er at disse menneskene faktisk finnes ute i samfunnet. At de bærer på sånt sinne og nag og irritasjon, og at de sannsynligvis lar det gå utover uskyldige. Hender jeg treffer på sånne som turer frem, er sure og gretne, viser fingeren til alt og alle, og da tenker jeg at de passer rett inn på KG. 

Det er lenge siden, men en gang var KG faktisk et greit sted å være. Før trolling og drittslenging tok stor plass. Nå har jeg bare lært meg hvilke tråder jeg ikke skal klikke meg inn i, for jeg vet akkurat hva disse trollene liker å henge rundt. Synes i grunnen synd på mennesker som har det SÅ vondt at de må kaste dritt om alt og alle. 

Anonymkode: 6a125...318

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det jeg tenker er verst, er at disse menneskene faktisk finnes ute i samfunnet. At de bærer på sånt sinne og nag og irritasjon, og at de sannsynligvis lar det gå utover uskyldige. Hender jeg treffer på sånne som turer frem, er sure og gretne, viser fingeren til alt og alle, og da tenker jeg at de passer rett inn på KG. 

Det er lenge siden, men en gang var KG faktisk et greit sted å være. Før trolling og drittslenging tok stor plass. Nå har jeg bare lært meg hvilke tråder jeg ikke skal klikke meg inn i, for jeg vet akkurat hva disse trollene liker å henge rundt. Synes i grunnen synd på mennesker som har det SÅ vondt at de må kaste dritt om alt og alle. 

Helt enig. Særlig i rampelys er de hatske og stygge. Noen influencere fortjener kanskje å bli kommentert når de driver med bevisst kroppspress og bruker barn for klikk, men mange sitter dag ut og dag inn og leter med lupe etter noe/noen å skrive stygt om. Det er innlysende at de ikke har det bra med seg selv. Det er vel egentlig synd på de men de fremstår bare veldig slemme og usympatiske. Men det er også mange stygge i andre forum, enkelte kan ønske de med andre meninger enn seg selv det aller verste av død og fordervelse… 

Anonymkode: 0216e...8f2

• Liker 7
Skrevet
Inkludering skrev (1 time siden):

Og hvorfor er de som er mest stygge mot hverandre anonym bruker? Hvorfor kan ikke alle være snille her inne, og vise sympati til andre? En enkel regel er "har du ikke noe fint og skrive så la vær". er forresten ny her men har vært gjest, og Tittet innom og ser så masse stygge tråder her..🙄🤔

Det vil alltid være de som mener noen er stygge og slemme mot andre. Hvor går grensa på hva som er akseptabel oppførsel, hvis 1 av hundre som tar seg nær av en kommentar, er det 5 av 100, 10 av 100, 20 av 100? 

Problemet i dagens samfunn er at noen alltid vil føle seg urettferdig behandlet, føler seg ikke respektert, føle seg krenka, føle at andre noen er slemme, føle at .. De føler og føler. 

Jeg er selv direkte, enkelte ganger brutal direkte. Ikke fordi jeg ønsker å være slem, men for at de skal våkne opp fra den bobla de lever i. 

At 5 eller 10 av 100 føler x, y og z over en ting jeg sier mener jeg er helt ok. Ikke mitt problem at de føler så mye. 

Anonymkode: 0679a...b50

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Inkludering skrev (59 minutter siden):

Du har nok rett I det ja.. men det er utrolig lavmål, og være så stygge mot hverandre. Skulle ønske at folk var mer hyggelig mot hverandre her inne.

Ta deg en tur innom Sosial prat, kun hyggelige brukere der som aldri er stygge mot hverandre :)

Skrevet
10 minutter siden, Athena79 said:

Ta deg en tur innom Sosial prat, kun hyggelige brukere der som aldri er stygge mot hverandre :)

Tusen takk det skal jeg gjøre!:-)

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt enig, spesiellt disse trådene som heter "hvilke land har  penest mennesker" og alle uføre trådene, og tråder hvor de skriver masse drit om andre mennesker paga etnisitet livssyn osv. Hvorfor kan ikke alle bare like hverandre og akseptere hverandre?

• Liker 3
Skrevet

Å gi en kritisk tilbakemelding som oppleves som ubehagelig betyr ikke nødvendigvis at noen er slemme. Det er viktig å skille på ting. Ubehag betyr ikke at noen er slem og at ytringsfriheten skal begrenses. Vi trenger alle ærlige og oppriktige tilbakemeldinger for å bli bedre mennesker. 

Men det finnes grenser i lovverket hvor langt vi kan strekke oss. 
Jeg personlig (og mange med meg) tenker at det er viktig å holde seg til sak. Mener du handlingene er bedritne - angrip gjerne, men vit at det er ikke greit å angripe person. 

Vi lever i et demokrati hvor det er greit å ha ulike meninger. Det som ikke er greit er å trakassere og skjelle ut andre mennesker.

Det er forøvrig også mulig å se forbi hersketeknikker. Det er mulig å jobbe med seg selv også. Man trenger ikke gå i kamp. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kun en myte at de som plager andre har det vondt.

Jeg har lest om at flesteparten av de som mobber og/eller plager andre mennesker og/eller mishandler andre mennesker fysisk og/eller psykisk, har det godt og at de oppnår tilfredstillelse/nytelse av å forårsake at andre mennesker får det vondt.

Anonymkode: 6e57b...3f9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg landet på å få bruker her nettopp fordi jeg hadde inntrykk av at det var et mer støttende nettsted enn mange andre, men ble veldig negativt overrasket, dessverre..

Anonymkode: d46f1...a4b

Skrevet

Noen har det dårlig med seg selv og trenger noen å ta seg ut på. 

Det finnes også de som har det vondt med seg selv som ikke tar seg ut på andre. 

Vi er alle forskjellige. 

Men uansett, når noen sier stygge ting til deg osv så er det sånn de tenker om seg selv. Andre gjenspeiler seg i deg, så det handler ikke om deg, men om de selv. 

Anonymkode: 468d7...f1b

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er kun en myte at de som plager andre har det vondt.

Jeg har lest om at flesteparten av de som mobber og/eller plager andre mennesker og/eller mishandler andre mennesker fysisk og/eller psykisk, har det godt og at de oppnår tilfredstillelse/nytelse av å forårsake at andre mennesker får det vondt.

Anonymkode: 6e57b...3f9

Har du Kilde på det? Jeg tror ikke at folk som slenger dritt har det bra med seg selv psykisk.

• Liker 5
Skrevet
Inkludering skrev (1 time siden):

Jo men det er masse smågutter og -jenter som sitter rundt på gutte/jenterommet og kjeder seg..drit i de!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 18.52):

Jeg har aldri skjønt at det skal hjelpe folk å være stygg mot andre. Hvordan får de det bedre av at andre også har det vondt? 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...