NorthernLight Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Mange under 40 år blir lagt inn i USA med Covid-19 - En Miami lege sier alle angrer på at de ikke tok vaksinen. Sitat En forskjell De La Zerda har merket, er at pasientene i denne bølgen er yngre, mange er under 40. Og fordi mange får ekstra oksygen, men ikke trenger hjelp fra en maskin til å puste, kan han snakke med dem. - Alle pasientene angrer på at de ikke har tatt vaksinen. Jeg har ikke møtt noen som ikke angrer. De ser veldig syke ut, og de ser veldig unge ut. Du kan treffe på noen som er i stand til å snakke til deg, men neste gang du ser dem, er de døde, sier Miami-legen. https://www.dagbladet.no/nyheter/sykehus-kneler---ser-veldig-unge-ut/74123065 Vær fornuftig og vaksiner dere. Det er også mange som ikke får så mange antistoffer etter vaksinen, feks de med immundempende medisiner. Det er også mange unge som ikke har fått vaksine. På tide å vaksinere seg og ikke bare tenke på seg selv.. Man burde også bruke munnbind på tog, buss, bane, butikk hvor man ikke kan holde avstand. 15
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Ja - vær så snill å vaksinere dere. Vi kan ikke tvinge noen, men det er kritisk viktig at så mange som mulig vaksinerer seg. Det er pr. dags dato det eneste virkemiddelet vi har for å kunne få smitten ned på et håndterbart nivå. 13
J.E Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 NorthernLight skrev (45 minutter siden): Mange under 40 år blir lagt inn i USA med Covid-19 - En Miami lege sier alle angrer på at de ikke tok vaksinen. https://www.dagbladet.no/nyheter/sykehus-kneler---ser-veldig-unge-ut/74123065 Vær fornuftig og vaksiner dere. Det er også mange som ikke får så mange antistoffer etter vaksinen, feks de med immundempende medisiner. Det er også mange unge som ikke har fått vaksine. På tide å vaksinere seg og ikke bare tenke på seg selv.. Man burde også bruke munnbind på tog, buss, bane, butikk hvor man ikke kan holde avstand. Godt innlegg 👍🏻 Og er helt enig! 5
Jegern Puahate Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 "Mange under 40" var jo veldig konkret info å forholde seg til. Jeg tipper "mange under 40" vil klare seg helt fint uten. 10
Anonymburker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Jeg vil gjerne se intervjuene med alle disse, før jeg tror på hva en random lege i Miami sier.. 5
Barbalala Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 (endret) Merkelig at alle disse skrekkscenene vi har blitt fortalt om i media fra steder på andre siden av jordkloden aldri har vært i NÆRHETEN av å skje i Norge. Kan det ha sammenheng med at den norske folkehelsen er sånn ca. 1000 ganger bedre enn i slummen i India, Brasil og i USA? Endret 18. august 2021 av Barbalala 5
Lunarstone Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Det eneste som irriterer meg er den tabloide sensasjon-skrivingen "mange under 40 dør!! De angrer!!" Hvor mange av disse under 40 er det? Har de sykdommer? Bra helse generelt? Er de overvektige? Hvor mange er "mange"? Det er generelt vanskelig å finne info om hvor dødelig covid-19 (også delta) er for relativt unge og friske. 7
J.E Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 (endret) Barbalala skrev (40 minutter siden): Merkelig at alle disse skrekkscenene vi har blitt fortalt om i media fra steder over halve jordkloden aldri har vært i NÆRHETEN av å skje i Norge. Kan det ha sammenheng med at den norske folkehelsen er sånn ca. 1000 ganger bedre enn i slummen i India, Brasil og i USA? Vi har bedre folkehelse enn landene du nevner. Men hva skjedde i Sverige ? Forklar hvorfor Sverige har høye dødstall. Forklar hvorfor vi har hatt tiltak i Norge ...De ble nemlig satt for og hindre sykdom , død og for og hindre overbelastete sykehus. Du forstår vel den enkle sammenhengen mellom tiltak og lave dødstall/ smittetall. Det blir som og si at i New Zealand har de super god helse, og covid er 0 % dødelig der, for de har vel knapt hatt dødsfall. Dette har skjedd fordi de har ikke hatt smitte!! De har stoppet den ! Vi har stoppet den ganske effektivt til nå Norge også. Man kan da ikke uttale seg om dødeligheten i land som knapt har hatt smitte!!! Dødeligheten for covid19 må måles i land vi kan sammenligne oss med og som ikke stoppet smitten altså da Sverige er mest nærliggende og sammenligne oss med. Endret 18. august 2021 av J.E 9
Outlander Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 (endret) 21 minutter siden, Barbalala said: Merkelig at alle disse skrekkscenene vi har blitt fortalt om i media fra steder på andre siden av jordkloden aldri har vært i NÆRHETEN av å skje i Norge. Kan det ha sammenheng med at den norske folkehelsen er sånn ca. 1000 ganger bedre enn i slummen i India, Brasil og i USA? Har mer å gjøre at vi stengte KRAFTIG ned fra første stund og bor ikke så tett som de fleste steder hvor corona har vært mest dødelig. Hvorfor finner du det MERKELIG? Jeg finner det merkelig at etter 1.5 år har vi fortsatt disse samtaler. Endret 18. august 2021 av Outlander 7
Barbalala Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 (endret) J.E skrev (23 minutter siden): Dødeligheten for covid19 må måles i land vi kan sammenligne oss med Enig. Så hva er da poenget med å snakke om hva som skjer i USA, India og Brasil? Sverige er ferdige med pandemien for lengst, i likhet med oss. Endret 18. august 2021 av Barbalala 3
J.E Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Barbalala skrev (7 minutter siden): Enig. Så hva er da poenget med å snakke om hva som skjer i USA, India og Brasil? Sverige er ferdige med pandemien for lengst, i likhet med oss. Vi blir ikke kvitt pandemien før alle anerkjenner at den finnes!!! Så sorry , du blir skuffet. Det finnes fortsatt for mange fornektere, konspi folk og bagatelliserings folk. 3
marita31 Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 Er glad for at jeg tar vaksinen. Venter på å ta vaksine 2 i september. Men leste at vaksinen ikke virket så mange månedene. Det er ikke bra. 1
likestilling Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 marita31 skrev (2 minutter siden): Er glad for at jeg tar vaksinen. Venter på å ta vaksine 2 i september. Men leste at vaksinen ikke virket så mange månedene. Det er ikke bra. A grim warning from Israel: Vaccination blunts, but does not defeat Delta | Science | AAAS (sciencemag.org) Sitat Israel has among the world’s highest levels of vaccination for COVID-19, with 78% of those 12 and older fully vaccinated, the vast majority with the Pfizer vaccine. Yet the country is now logging one of the world’s highest infection rates, with nearly 650 new cases daily per million people. More than half are in fully vaccinated people, underscoring the extraordinary transmissibility of the Delta variant and stoking concerns that the benefits of vaccination ebb over time. Israel, som er flinke til å dele statistikk, viser dette. De sliter veldig nå fordi vaksinene allerede mister effekt som er veldig kjedelig. Det blir mye vaksiner fremover! Ellers er jeg enig i kritikken av artikkelen. Selv om det er sant er det skrevet som "skremselspropaganda" og spiller mer på følelser enn fakta og virker å være skrevet for å påvirke folk. Jeg vil heller lese fakta og statistikk enn "Se tårene til John som bare er 29 og angrer på at han ikke tok vaksinen i tide!" At noe er "propaganda" betyr ikke at det ikke er sant... Sitat Propaganda is communication that is primarily used to influence an audience and further an agenda, which may not be objective and may be selectively presenting facts to encourage a particular synthesis or perception, or using loaded language to produce an emotional rather than a rational response to the information that is being presented.[1] 1
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 1 minutt siden, likestilling said: Israel, som er flinke til å dele statistikk, viser dette. De sliter veldig nå fordi vaksinene allerede mister effekt som er veldig kjedelig. Det blir mye vaksiner fremover! Det er en god del kontrovers rundt hva disse tallene egentlig reflekterer. Vi kan ikke trekke noen konklusjoner ut av dette. 2
Robert Koch Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 1 hour ago, Barbalala said: Merkelig at alle disse skrekkscenene vi har blitt fortalt om i media fra steder på andre siden av jordkloden aldri har vært i NÆRHETEN av å skje i Norge. Kan det ha sammenheng med at den norske folkehelsen er sånn ca. 1000 ganger bedre enn i slummen i India, Brasil og i USA? I motsetning til veldig mange andre land, klarte vi å iverksette strenge smitteverntiltak før smitten hadde sirkulert noe videre i befolkningen. 6
FrittgåendeBurugle Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 Anonymburker skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne se intervjuene med alle disse, før jeg tror på hva en random lege i Miami sier.. Du vil se intervjuer med disse som ligger for døden? Det er de sikkert supergira på. 3
likestilling Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 Robert Koch skrev (3 minutter siden): Det er en god del kontrovers rundt hva disse tallene egentlig reflekterer. Vi kan ikke trekke noen konklusjoner ut av dette. Hva skal vi trekke konklusjoner fra, om ikke omfattende statistikk? Anekdoter fra en lege i Miami? 3
Obscura Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 Tok dose 2 i dag. Nå har jeg fått stikk i begge armene, så come at me corona 2
J.E Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 (endret) Lunarstone skrev (1 time siden): Det eneste som irriterer meg er den tabloide sensasjon-skrivingen "mange under 40 dør!! De angrer!!" Hvor mange av disse under 40 er det? Har de sykdommer? Bra helse generelt? Er de overvektige? Hvor mange er "mange"? Det er generelt vanskelig å finne info om hvor dødelig covid-19 (også delta) er for relativt unge og friske. Dette er tallene fra USA. Så du ser at mange unge har dødd. En del tusen faktisk. Delta påvirker nok ikke disse tallene i vesentlig grad enda da også USA nettopp har kommet inn i denne bølgen hvor delta er dominerende. Endret 18. august 2021 av J.E 1
2ro Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 J.E skrev (1 minutt siden): Dette er tallene fra USA. Så du ser at en del unge har dødd. Delta påvirker ikke disse tallene i vesentlig grad, da også USA nettopp har kommet inn i denne bølgen hvor delta er dominerende. Jeg føler også at senskader etter gjennomgått infeksjon ikke blir lagt nok vekt på i tallmaterialet vi blir presentert. Det er gjelder ikke bare å overleve, men hvilket liv man får etter. Leste om en forfatter som tok selvmord pga long covid (symptomer som me). Jeg synes absolutt at dette er relevant informasjon, særlig for de som frykter vaksinen eller ikke frykter korona. Med mange smittet vil ganske mange få betydelig redusert livskvalitet. Det er trist når vi har tilgjengelig vaksine. 4
Anbefalte innlegg