Inkludering Skrevet 18. august 2021 #41 Del Skrevet 18. august 2021 (endret) 2 hours ago, Brunello said: et slikt svar viser at du ikke forstår noe som helst. oi da for et konstruktivt svar. Jeg forstår mye, har selv 4 barn så jeg vet godt at barn som er 1-6 år ikke bare ligger I senga når de er syke. Du vet vel at det finnes mange forskjellige sykdommer sant?🤦♀️🤷♀️🙄😶 Endret 18. august 2021 av Inkludering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. august 2021 #42 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg synes du har noen gode poeng (selv om jeg ikke er enig i absolutt alt) videre i tråden her, men å nekte å kjøre digital undervisning synes jeg ikke går under kategorien «lite fleksibel». Når su skal ha undervisning må du være 100% tilstede, du kan ikke være «ikke like effektiv», noe som gjør det vanskelig å ha tilsyn med barnet samtidig. Du kan heller ikke gjøre den jobben når det passer i løpet av dagen. Som nevnt i et tidligere svar har jeg gjort det selv, men det var en dårlig løsning og jeg endte med å ikke føre det som sykt-barn-dag, for jeg hadde jo gjort jobben som krevdes av meg den dagen. Resten av jobben jeg skulle gjort måtte jeg jo gjøre en annen gang uansett. Ingen som bryr seg om det gjøres mellom 8 og 16 eller mellom 20 og 24. Ellers synes jeg generelt de fleste jeg kjenner pleier å være tilgjengelige for jobb og gjøre det de får tid til av jobb dersom de har en jobb der det er mulig. Anonymkode: 76e39...2ee Jeg skriver generelt, ikke om ts og undervisning. Det synes ikke jeg heller høres ut som en god ide. Og jeg er enig med deg i siste avsnitt. Jeg er leder, og har aldri bedt noen av de jeg har ansvaret for jobbe når de er syke eller er hjemme med sykt barn. De fleste har så lavt sykefravær (0-3 dager i året) at det ikke er en problemstilling. Og de fleste jobber noe når de er hjemme med sykt barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #43 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal ha undervisning med elever pp skjerm. Må være veldig på Anonymkode: aa4fb...50c What? Det har de ikke lov til å kreve. Snakk med tillitsvalgt på jobb. Anonymkode: c16ef...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #44 Del Skrevet 18. august 2021 Sjefen min vil at jeg skal ta med meg datamaskinen hjem hver dag, siden jeg har små barn som kan bli syke. Men altså, om 1-åringen min er syk så får jeg ikke gjort noe jobb selv om jeg har kontorjobb. Da får de heller bare klare seg uten meg den dagen. Sjefen min har tre barn selv 🤔 Anonymkode: f4cb0...1c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkludering Skrevet 18. august 2021 #45 Del Skrevet 18. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: 1-åringen min er syk så får jeg ikke gjort noe jobb selv om jeg har kontorjobb. Da får de heller bare klare seg uten meg den dagen. Jepp og arbeidsgiver må også ha forstårelse for det. Er barnet sykt så må du ta deg av barnet og ikke jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 18. august 2021 #46 Del Skrevet 18. august 2021 Mnjah skrev (1 time siden): Omsorgsdager er omsorgsdager. Har aldri logget meg inn i MinTid og valgt «sykt barn» og kunne velge i kategoriene «8-åring med forkjølelse» og «1-åring med omgangssyke». Haha, jeg klarer ikke ta deg på alvor. Sorry. «Vær vanskelig du». 😂 Nei, men regner med du kan ta en telefon til sjefen og spørre om en hjemmekontordag dersom du har en halvpjusk 8 åring som ordner seg selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #47 Del Skrevet 18. august 2021 Brunello skrev (2 timer siden): Et slikt svar viser at du ikke forstår noe som helst. Selvsagt sitter en ikke og jobber dersom barnet er alvorlig sykt. Det er heldigvis ikke så ofte at skjer. Normalt er et barn sykt 2-5 dager i året. Og da er de som oftest slappe. Grunnen til at vi har sykt barn dager er at små barn ikke kan være alene hjemme. Lovverket ble laget da hjemmekontor ikke var normalt. Nye tider betyr at man tenker nytt. Mitt inntrykk er at de fleste jobber i stede for å se på TV eller lese avisen når de er hjemme med sykt barn. 2-5? Vært heldig du. Mine har trengt en del tilsyn og tilstedeværelse da de var syke før skolealder. Anonymkode: cb14c...4c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 18. august 2021 #48 Del Skrevet 18. august 2021 Arbeidsgiver FORVENTER det ikke, men hender ofte jeg gjør det. Det kommer litt an på om det et ettåringen eller et eldre barn som er sykt, og hvordan de er syke, liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkludering Skrevet 18. august 2021 #49 Del Skrevet 18. august 2021 3 hours ago, Brunello said: 4 hours ago, Inkludering said: Nei men det er dager som brukes på og ta seg av sykt barn og ikke jobb. Du tar deg normalt ikke veldig mye av barna når de er syke. Da ligger de som regel i senga eller på sofaen Hvordan vet du det? Kjenner du alle sitt barn du da? Og hvilke sykdommer alle barn har?! Jeg kjenner barna mine best takk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 18. august 2021 #50 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, men arbeidsgiver kan kreve at hun jobber når hun ikke må passe på sønnen. Finnes da mer enn nok at femåringer som satt foran skjerm mens mor/far jobbet da barnehagen var stengt. Sykt barn-dager er faktisk ikke fridager! Anonymkode: 1bf80...12d Riktig, du har ikke fri, du skal passe på et sykt barn. Ergo er du ikke fri til å jobbe den dagen, for da hadde du vært på jobb og barnet i barnehagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #51 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): 2-5? Vært heldig du. Mine har trengt en del tilsyn og tilstedeværelse da de var syke før skolealder. Anonymkode: cb14c...4c1 Det tenkte jeg også 😅 hvor er 2-5 dager i året normalt antall sykedager for små barn Anonymkode: 680d9...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #52 Del Skrevet 18. august 2021 De forventer, men det driter jeg i. Anonymkode: 9acd8...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. august 2021 #53 Del Skrevet 18. august 2021 Inkludering skrev (33 minutter siden): Hvordan vet du det? Kjenner du alle sitt barn du da? Og hvilke sykdommer alle barn har?! Jeg kjenner barna mine best takk. Selvsagt ikke. Derfor skrev jeg normalt. Det hender selvfølgelig også at barn må følges opp hele tiden. Og da jobber en ikke. Men når folk aktiviserer barn som er hjemme, burde de i mange tilfeller ha vært på skolen eller i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkludering Skrevet 18. august 2021 #54 Del Skrevet 18. august 2021 15 minutter siden, Brunello said: Selvsagt ikke. Derfor skrev jeg normalt. Det hender selvfølgelig også at barn må følges opp hele tiden. Og da jobber en ikke. Men når folk aktiviserer barn som er hjemme, burde de i mange tilfeller ha vært på skolen eller i barnehagen. Når barn er syke så aktiviseres de jo ikke I hjemmet men de blir tatt vare på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 18. august 2021 #55 Del Skrevet 18. august 2021 Inkludering skrev (19 minutter siden): Når barn er syke så aktiviseres de jo ikke I hjemmet men de blir tatt vare på. Hvordan passer du på en sengeliggende 10-åring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inkludering Skrevet 18. august 2021 #56 Del Skrevet 18. august 2021 Just now, Brunello said: Hvordan passer du på en sengeliggende 10-åring? Barna mine er ikke 10 år enda de er mye mindre.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 19. august 2021 #57 Del Skrevet 19. august 2021 Brunello skrev (12 timer siden): Det er gjerne de som er lite fleksible mot sjefen som møter en lite fleksibel sjef tilbake. Sykt barn er ekstremt kjedelig. I normale tider er jo barna relativt slappe når de er hjemme. Enten sover de eller så sløver de foran tv eller iPad. Tror aldri jeg har vært hjemme med sykt barn uten helt frivillig også ha jobbet. Det blir selvsagt ikke like effektivt som en normal arbeidsdag, men lagt bedre enn å være borte hele dagen. Joda, men jeg er også lærer. Å ha skoletimer over teams med sykt barn hjemme går ikke. Jeg har forsøkt… mulig dine barn sløver foran tv, men mine barn er ikke garantert å gjøre det. Jeg svarer på mail og kan ta telefoner, men å ha undervisning er ikke mulig. Vil tro det er det samme for ts. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #58 Del Skrevet 19. august 2021 Brunello skrev (10 timer siden): Du klarer antakelig heller ikke å se at Norge har enorme kostnader til disse ordningene som så og si ingen andre land har. Alt sponsa med midler fra en økonomisk epoke som snart er over. Ordningene kommer til å krasj-lande brutalt. Høyst sannsynlig uansett, men mulig vi kan ha de litt lenger om folk velge hjemmekontor i stede for sykt barn de dagene de ikke må passe barna hele tiden. Det er ikke småbarnsforeldrenes sykt barn-dager som tærer på norsk økonomi/trygdebudsjettet. Herregud. Anonymkode: 4f0ef...8eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #59 Del Skrevet 19. august 2021 Det har skjedd en utvikling i koronatiden, der man før tok en sykedag, eller sykt barndag, tar man nå ofte hjemmekontor i stedet. Jeg syns ikke om det. Lange perioder med hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage har vist arbeidsgiver at man klarer å jobbe under de utroligste forhold. Jeg er helt for at man kan jobbe litt hjemmefra, selv om man ikke er i form, eller mens barnet sløver på sofaen. Men den forventningen om at man skal være til stede og på, selv med sykdom eller syke barn, er ikke akkurat helsefremmende. Sist jeg var hjemme og syk, lå jeg til sengs, men jeg ble likevel vekket igjennom dagen av mer eller mindre viktige telefoner. Dette med fleksibilitet går begge veier. Jeg kan godt jobbe litt etter form og evne, men om det blir forventet fullt dagsverk, må jeg sette foten ned for å skjerme meg selv og familien min. Anonymkode: 8b2ec...e9f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #60 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det har skjedd en utvikling i koronatiden, der man før tok en sykedag, eller sykt barndag, tar man nå ofte hjemmekontor i stedet. Jeg syns ikke om det. Lange perioder med hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage har vist arbeidsgiver at man klarer å jobbe under de utroligste forhold. Jeg er helt for at man kan jobbe litt hjemmefra, selv om man ikke er i form, eller mens barnet sløver på sofaen. Men den forventningen om at man skal være til stede og på, selv med sykdom eller syke barn, er ikke akkurat helsefremmende. Sist jeg var hjemme og syk, lå jeg til sengs, men jeg ble likevel vekket igjennom dagen av mer eller mindre viktige telefoner. Dette med fleksibilitet går begge veier. Jeg kan godt jobbe litt etter form og evne, men om det blir forventet fullt dagsverk, må jeg sette foten ned for å skjerme meg selv og familien min. Anonymkode: 8b2ec...e9f Helt enig! Denne koronaeffekten har jeg også merket meg. Jeg har alltid følt meg forpliktet til å jobbe litt selv om jeg har hatt syke barn/vært syk, men det provoserer meg at det nå også er blitt «forventet». Det liksom ligger i luften, ikke nødvendigvis uttalt. Anonymkode: 4f0ef...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå