AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg leier en sokkelleilighet og trives egentlig helt greit der. I hvert fall gjorde jeg det inntil nylig. De siste 2-3 månedene har nemlig huseierne som bor i etasjen over hatt stadig oftere besøk av barn og barnebarn som blir værende i lengre perioder av gangen, gjerne flere uker. De må selvsagt få lov til det, men for min del er det er mareritt hver gang de er på besøk. Barna er av det hypre slaget som løper rundt hele dagen fra morgen til kveld, og som vekker meg hver dag (også i helgene) i 7-8 tiden. Jeg har sagt fra at det er veldig lytt mellom leilighetene og at løpingen kan være litt plagsom og det virker som de forsøker å ta hensyn, men samtidig er det lite de får gjort med det. Jeg kjenner at jeg nærmer meg grensen for hvor mye jeg tåler av dette, men samtidig har jeg lite lyst å flytte på nåværende tidspunkt, ettersom jeg har problemer med å finne gode alternativer. Det verste med situasjonen synes jeg er å ikke vite hvor lenge dette vil pågå; om det er en midlertidig situasjon som kun vil pågå et par uker til fordi de pusser opp badet eller noe, eller om det er en mer langvarig ordning. Jeg har forsøkt å spørre litt forsiktig de gangene de har nevnt at de kommer på besøk, men får svært vage svar. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Og hva er huseiernes ansvar oppi dette? Burde jeg f.eks. få redusert leie i perioden dette pågår? Anonymkode: acf51...b92
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Så lenge det er innenfor perioden 7-23 er det fint lite du får gjort annet enn å finne deg et annet sted å bo. Anonymkode: b3c15...a04 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Å gå i dialog er ofte det beste i slike situasjoner. Hvor lytt det er er jo i utleiers beste interesse å utbedre. Om det plager det vil det trolig plage en annen leieboer også. De gjør ikke noe galt i teorien, og det er ikke så mye du kan «tvinge» gjennom. Men om du har utleier som ønsker å beholde deg vil mange kunne strekke seg langt. Anonymkode: 8f451...9ca
Marimba Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Du tror ikke det roer seg litt nå som sommerferien er over? 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Du kan ikke kreve redusert husleie nei. Skjønner din fortvilelse, men foreslår at du ser etter nytt sted og bo. Anonymkode: 6f844...214 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Bor også i sokkel. De over lar ikke barna løpe rundt før kl 10. Enkelt og greit. Det respekteres og heldigvis respekterer barna det også. Da går de heller ut, spiller spill etc i stedet. De er 4 og 7 år gamle Anonymkode: 44d49...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå