Gå til innhold

Samtykkeerklæring ved smitte i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er skilt og har datteren min halve tiden. Nå har vi fått brev fra skolen om at det kan bli tatt hurtigtest på skolen hvis noen i klassen har corona. Da slipper barna karantene hvis test er neg. 
faren til barnet vil ikke signere for at de kan ta en test på den måten. 
jeg tenker det er genialt både for familien og barnet sosialt sett. 
han nekter. Hva gjør jeg nå? Ville dere signert?
Jeg kan ikke være hjemme i 10 dager hver gang noen i klassen har corona

Anonymkode: 48b60...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får han være hjemme fra jobb og være med datteren deres hver gang hun må i karantene, da?

Anonymkode: 16b1e...9ba

• Liker 37
Skrevet

Hva i all verden er begrunnelsen for at hun ikke skal testes???

• Liker 11
Skrevet
Jdz skrev (Akkurat nå):

Hva i all verden er begrunnelsen for at hun ikke skal testes???

Han har ikke noe imot testing, men bare det at han ikke selv styrer det. At kommunen kan gjøre det når de vil uten å informere oss. Helt idiotisk….men hva skal jeg gjøre? 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har ikke noe imot testing, men bare det at han ikke selv styrer det. At kommunen kan gjøre det når de vil uten å informere oss. Helt idiotisk….men hva skal jeg gjøre? 

Du kan ikke gjøre annet enn å si at han tar karantenedagene

Anonymkode: 91b5b...a71

• Liker 12
Skrevet

Vi fikk også et slikt brev i dag, men her trenger vi ikke signere på noe, bare melde fra dersom vi ikke ønsker det. Ville snakket med skolen om råd her kanskje. 

Anonymkode: 5f5b3...4f6

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke gjøre annet enn å si at han tar karantenedagene

Anonymkode: 91b5b...a71

Enig. Han må selv ta konsekvensen. 

Hurtigtesten er skånsom formoder jeg, og ingen klarer å lage frykt hos barnet ved å ta den? Det er nemlig viktig, for man vil ikke ødelegge for fremtidige tester ved at en uerfaren person gir barnet en dårlig opplevelse. 

Skrevet

Så flott tilbud,  Hadde vært perfekt hvis de kunne testet de på skolen her og, håper jeg får et brev hjem i morgen. :P 

Tullete å ikke ta imot, men da får han ta karantenedagene da.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hei

jeg er skilt og har datteren min halve tiden. Nå har vi fått brev fra skolen om at det kan bli tatt hurtigtest på skolen hvis noen i klassen har corona. Da slipper barna karantene hvis test er neg. 

Da må han sitte hjemme de 10dagene hver gang! Og pass på at de andre barna ikke er overalt mens dere venter svar.

Anonymkode: e23a0...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bærum? Du vil jo få beskjed fra kommunen om smitte og test. Men du slipper å kjøre barnet til test og det går hurtigere. 

Anonymkode: 40f21...039

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei

So at han da må ta karantene dagene 🤟

Skrevet

Kan han evt kjøre barnet til testsenter selv da? 

Anonymkode: d7a71...49b

• Liker 1
Skrevet

Oi, tørr ikke tenke hvor slitsom han blir når barnet blir tenåring og får kjæreste og begynner gjøre som hun vil

Anonymkode: 4689f...008

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bærum? Du vil jo få beskjed fra kommunen om smitte og test. Men du slipper å kjøre barnet til test og det går hurtigere. 

Anonymkode: 40f21...039

Ja. Men står ikke noe i brevet at vi foreldre blir informert ved smitte. Jeg forstår det som om de bare dukker opp for å teste. Vi får selvfølgelig vite når testing er gjort, men ikke før.

spørs om jeg klarer å få han til å ta alle dagene også. Han har null forståelse for noe som helst

Skrevet

Da ville jeg ringt skolen og hørt om det var mulig at de sendte en melding i forkant av test. Jeg hadde nok forklart at far opplever det vanskelig å ikke ha kontroll på det som skjer. 

Anonymkode: 4f260...f53

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Men står ikke noe i brevet at vi foreldre blir informert ved smitte. Jeg forstår det som om de bare dukker opp for å teste. Vi får selvfølgelig vite når testing er gjort, men ikke før.

spørs om jeg klarer å få han til å ta alle dagene også. Han har null forståelse for noe som helst

Har han sagt hvorfor han har behov for å ha kontroll på testing? Er han redd for at datteren deres ikke mestrer det, misbruk av persondata, eller bare et generelt stort kontrollbehov?

Anonymkode: 16b1e...9ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bare signert jeg så kan han sutre til skolen heller, dere er jo uenige om dette uansett.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da ville jeg ringt skolen og hørt om det var mulig at de sendte en melding i forkant av test. Jeg hadde nok forklart at far opplever det vanskelig å ikke ha kontroll på det som skjer. 

Anonymkode: 4f260...f53

Ja jeg må nok gjøre det. Og håpe at de kan gjøre ett unntak. Føler meg helt hjelpesløst her, når han er så sta i sitt valg

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde bare signert jeg så kan han sutre til skolen heller, dere er jo uenige om dette uansett.

Er han som sitter på skjemaet. Men burde bare ha gjort det ja. Problemet er at han ikke skjønner at det er rart at vi sier nei og alle andre ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...