AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Hei! Vet at dette sikkert er et spørsmål til legen og har time senere i uka, men tenkte uansett jeg kunne spørre her. Jeg er gravid i uke 35, og har den siste tiden fått vondt i noen situasjoner. Jeg synes det er vondt å reise meg opp fra seng/ sofa, det kan være vondt å sette meg ned, det går fint å gå sakte eller å stå i ro, men det aller vondeste er å løfte opp en fot/ bøye meg fremover for eksempel i påkledning. Jeg kjenner det da som smerter i lysk området. Et det dette som er bekkenløsning? Eller kan det være noe annet? Takk for svar og erfaringer😊 Anonymkode: eb256...d41
mereo Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Gratulerer du har vunnet bekkenløsning! Det er mer eller mindre identisk med de smertene/ubehaget jeg kjenner, som i følge jordmor er bekkenleddsmerter (som det så fint heter nå). 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 For min del kjennes det mer ut som sylskarpe smerter inni kroppen. Jeg kjenner det som om det er inni rumpen, nesten. Det kommer typisk hvis jeg løfter tungt, bøyer meg ned, løfter opp kneet osv. Anonymkode: f7c0f...19f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Jeg hadde mest vondt i halebenet og symfysen (skambeinet). Veldig varierende fra dag til dag. Enkelte dager konstant, andre dager kun når jeg reiste meg/satt meg ned, gikk i trapper, ulendt terreng osv. Anonymkode: b1a45...53c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Tusen takk for svar! Ut fra det dere skriver høres det ut som bekkensmerter kan kjennes forskjellig ut fra person til person 😊 Jeg får snakke mer med legen senere i uka. TS Anonymkode: eb256...d41
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Enig med en over her. Sylskarpe smerter innover i kroppen, fra rumpa. Som om enden på lårbeinet mot bekkenet er en sylskarp kniv eller syl som roter rundt i muskler og nerver i setet og videre innover. Intense akutte smerter når det gjør skikkelig vondt. Lurer på om det er mer bekkenlåsning siden dette sitter mer bak enn i lysken 🤷♀️ jeg ble sykemeldt da jeg ikke klarte å snu meg rundt i stående og måtte slepe ene beinet etter meg i korridoren. Anonymkode: cdf8e...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar! Ut fra det dere skriver høres det ut som bekkensmerter kan kjennes forskjellig ut fra person til person 😊 Jeg får snakke mer med legen senere i uka. TS Anonymkode: eb256...d41 Kommer an på hvor det sitter; hoftene, lårene, baksiden, symfysen osv. Symfyseløsning her, føles som jeg ramler ned på en sykkelstang hver gang jeg reiser meg opp fra en stor. Det er noe helt annet enn murringen nedover hoftene jeg hadde i to tidligere svangerskap, som gjorde at jeg følte meg tung da jeg beveget meg. Anonymkode: b88ac...f3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå