Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Og hva tålerere dere ikke? 

Går grensen ved fysisk utroskap, eller flørting med EN bestem person-bak ryggen din- over tid? 

Kjæresten min har nemlig flørtet masse med en kollega over tid. Bak ryggen min. H*n insisterer på at det ikke har vært noe fysisk, og at det kun var en flørt, og at de kun er venner. De jobber ikke på samme kontor, men kommunikasjonen har skjedd over snap og på en jobbfest. Kjæresten min sier også at det ikke betydde noe, at det kun var "på gøy". Meningen var aldri å såre meg. 

Men for min del betyr det mye.. Det er kjempevondt. Flørtinga skal ha startet tidlig i forholdet vårt, og jeg forstår ikke hvordan h*n kunne gjør det når vi var "nyforelsket". 

Det føles som forholdet vårt ikke er like viktig for h*n som det var for meg på den tiden, selv om h*n nå sier h*n ikke kan leve uten meg.. 

Jeg er virkelig i tvil om fremtiden vår nå.. Overreagerer jeg? Ville dette vært greit for dere? Jeg stoler på at de ikke har hatt sex, men likevel.. Jeg har tidligere blitt sviktet i forhold, og jeg er redd det er fortiden min som påvirker tvilen min.. 

Selv er jeg jo også en person som liker å flørte, men dette er når jeg var singel.. Ikke i forhold.. 

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger. :(

Anonymkode: 7d50f...737

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Tålerere"? 

Anonymkode: f7986...312

• Liker 2
Skrevet

Jeg aner ikke. Fikk nylig vite at mannen min hadde en «fylletabbe», og er også helt i villrede. Jeg vet ikke om jeg vil jobbe for å redde ekteskapet, og aner følgelig heller ikke hva jeg kan råde deg til. Men jeg forstår deg! :klem:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Tålerere"? 

Anonymkode: f7986...312

Beklager om du ikke forstod... mente TOLERERE, som i toleranse.. 🤦‍♀️

Skrevet
Krakilsk skrev (6 minutter siden):

Jeg aner ikke. Fikk nylig vite at mannen min hadde en «fylletabbe», og er også helt i villrede. Jeg vet ikke om jeg vil jobbe for å redde ekteskapet, og aner følgelig heller ikke hva jeg kan råde deg til. Men jeg forstår deg! :klem:

Er det lenge siden, eller helt nylig? Hvordan var forholdet før du fikk vite det? 

Skrevet

På lørdag, jeg fikk vite det søndag kveld. Vi hadde det superfint i månedene før, jeg har følt at vi har hatt det utrolig godt, morsomt og trygt sammen, så det kom som et voldsomt sjokk :sukk:

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

... Og hva tålerere dere ikke? 

Går grensen ved fysisk utroskap, eller flørting med EN bestem person-bak ryggen din- over tid? 

Kjæresten min har nemlig flørtet masse med en kollega over tid. Bak ryggen min. H*n insisterer på at det ikke har vært noe fysisk, og at det kun var en flørt, og at de kun er venner. De jobber ikke på samme kontor, men kommunikasjonen har skjedd over snap og på en jobbfest. Kjæresten min sier også at det ikke betydde noe, at det kun var "på gøy". Meningen var aldri å såre meg. 

Men for min del betyr det mye.. Det er kjempevondt. Flørtinga skal ha startet tidlig i forholdet vårt, og jeg forstår ikke hvordan h*n kunne gjør det når vi var "nyforelsket". 

Det føles som forholdet vårt ikke er like viktig for h*n som det var for meg på den tiden, selv om h*n nå sier h*n ikke kan leve uten meg.. 

Jeg er virkelig i tvil om fremtiden vår nå.. Overreagerer jeg? Ville dette vært greit for dere? Jeg stoler på at de ikke har hatt sex, men likevel.. Jeg har tidligere blitt sviktet i forhold, og jeg er redd det er fortiden min som påvirker tvilen min.. 

Selv er jeg jo også en person som liker å flørte, men dette er når jeg var singel.. Ikke i forhold.. 

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger. :(

Det eneste som ikke under noen omstendighet er akseptabelt er å juge og/eller holde ting skjult.

For da fratar du den du er sammen med grunnlaget, og dermed i realiteten retten, til å bestemme selv over sitt eget liv.

Mye annet kan nok også være uakseptabelt, og du nevner utroskap. Men der finnes det tross alt både grader og omstendigheter. Utroskap kan være så mye rart, og ikke alt er like grovt.

Men nekter du den du er sammen med å få vite, da er grunnlaget for et forhold borte.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Skrevet (endret)
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Endret av ClausSaus
Skrevet
Krakilsk skrev (52 minutter siden):

På lørdag, jeg fikk vite det søndag kveld. Vi hadde det superfint i månedene før, jeg har følt at vi har hatt det utrolig godt, morsomt og trygt sammen, så det kom som et voldsomt sjokk :sukk:

Huff, det må være kjempetungt.. :( var det full pakke med sex, eller "kun" et kyss? Var det noen han kjente fra før? 

Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Det eneste som ikke under noen omstendighet er akseptabelt er å juge og/eller holde ting skjult.

For da fratar du den du er sammen med grunnlaget, og dermed i realiteten retten, til å bestemme selv over sitt eget liv.

Mye annet kan nok også være uakseptabelt, og du nevner utroskap. Men der finnes det tross alt både grader og omstendigheter.

Men å nekte den du er sammen med å få vite, da er grunnlaget for et forhold borte.

Kjæresten min har ikke sagt dette til meg tidligere. Pga "det kun var en flørt og ikke betydde noe". H*n sier som sagt at det heller ikke var noe fysisk.. 

Eneste grunnen til jeg fikk vite om det var at noen andre sa det til meg. Da innrømte h*n det. 

Hadde det vært faktisk utroskap det gjaldt, så hadde forholdet vårt vært basert på "en løgn".. Men iom det "kun" gjelder en flørt er jeg mer usikker og lurer på om jeg overreagerer..? :(

Eneste jeg vet er at det gjør vondt nå. 

• Liker 1
Skrevet

Litt vanskelig å si hvor mye jeg tolererer. Hva slags flørt har han drevet med da, Ts? Litt lettere å svare hvis du kommer med noen eksempler. Er det snakk om sexting? Eller smile-emojies? Litt forskjell på det...

Anonymkode: 63b33...ece

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjæresten min har ikke sagt dette til meg tidligere. Pga "det kun var en flørt og ikke betydde noe". H*n sier som sagt at det heller ikke var noe fysisk.. 

Eneste grunnen til jeg fikk vite om det var at noen andre sa det til meg. Da innrømte h*n det. 

Hadde det vært faktisk utroskap det gjaldt, så hadde forholdet vårt vært basert på "en løgn".. Men iom det "kun" gjelder en flørt er jeg mer usikker og lurer på om jeg overreagerer..? :(

Eneste jeg vet er at det gjør vondt nå. 

Men kjære vene, det er da ikke derfor h*n har latt være å si noe…! Hva er greia her, forteller aldri vedkommende deg ting som "ikke betyr noe", liksom?

Det var jo fordi det var noe h*n ikke ville at du skulle få vite?

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt vanskelig å si hvor mye jeg tolererer. Hva slags flørt har han drevet med da, Ts? Litt lettere å svare hvis du kommer med noen eksempler. Er det snakk om sexting? Eller smile-emojies? Litt forskjell på det...

Anonymkode: 63b33...ece

Tror det var en god blanding.. 🙄

Skrevet
ClausSaus skrev (15 minutter siden):

Men kjære vene, det er da ikke derfor h*n har latt være å si noe…! Hva er greia her, forteller aldri vedkommende deg ting som "ikke betyr noe", liksom?

Det var jo fordi det var noe h*n ikke ville at du skulle få vite?

Ja det er vel derfor det føles så vondt.. At h*n har hatt kontakt med den andre personen bak min rygg, og bevist latt være å si noe for h*n viste at det kanskje ikke var helt greit.. 

Det er dette med at det ble holdt skjult som gjør vondt. Men samtidig er det jo ikke helt vanlig å gå til kjæresten sin å si at "idag flørtet jeg veldig med den personen på jobb"..? 

Kanskje var det helt uskyldig.. Kanskje var det bare på tull.. Men kanskje var det noe mer...? H*n er jo fortsatt sammen med meg og vi har hatt det veldig bra den siste tiden.. 

Men akkurat nå føles alt ut som en løgn.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har etter hvert skjønt at mange definerer flørt veldig forskjellig. For noen oppfatter faktisk bare det å prate med motsatt kjønn i en privat setting som flørt. Jeg tenker det er vesentlig hva flørtingen besto i.

Jeg er ikke særlig flørtete av meg, men for meg er det ikke noe problem at partner flørter litt. Det betyr likevel ikke nødvendigvis at du overreagerer. Vi var ikke der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er vel derfor det føles så vondt.. At h*n har hatt kontakt med den andre personen bak min rygg, og bevist latt være å si noe for h*n viste at det kanskje ikke var helt greit.. 

Det er dette med at det ble holdt skjult som gjør vondt. Men samtidig er det jo ikke helt vanlig å gå til kjæresten sin å si at "idag flørtet jeg veldig med den personen på jobb"..? 

Kanskje var det helt uskyldig.. Kanskje var det bare på tull.. Men kanskje var det noe mer...? H*n er jo fortsatt sammen med meg og vi har hatt det veldig bra den siste tiden.. 

Men akkurat nå føles alt ut som en løgn.. 

Jeg skjønner godt hva du går gjennom. Har vært der selv.

Digital medfølelse til deg.

Skrevet
Jdz skrev (11 minutter siden):

Jeg har etter hvert skjønt at mange definerer flørt veldig forskjellig. For noen oppfatter faktisk bare det å prate med motsatt kjønn i en privat setting som flørt. Jeg tenker det er vesentlig hva flørtingen besto i.

Jeg er ikke særlig flørtete av meg, men for meg er det ikke noe problem at partner flørter litt. Det betyr likevel ikke nødvendigvis at du overreagerer. Vi var ikke der.

Ja jeg vet.. Å nå som jeg vet det har vært en flørt som har blitt førsøkt hold skjult for meg, så vil jeg aldri få vite hva Flørten gikk ut på... 

Og da er det altfor lett at hodet tenker det aller veste.. :(

Skrevet

Hva var det som ble fortalt deg egentlig? Det er noe vedkommede har får fått med seg som de tenkte du burde vite?

har du og kjæresten snakket om hva som er viktige grenser for dere?

Skrevet

Jeg har gått gjennom noe av det samme just. Vi hadde det ikke bra men å få melding fra noen andre at h*n klinte med noen på en fest etter en veldig stor diskusjon hjemme var virkelig et slag i bakhodet. Jeg var på jobb og h*n på fest når det skjedde. Fikk vite det 4 dager etter. Er nå litt over 3 uker siden og kjenner enda på en klump i magen. Jeg står nok veldig på kanten til å gå. En venn sin kjæreste var også utro og h*n valgte bli. Det var det som var riktig for h*n. Tenker at man selv må kjenne på følelsen i hjertet. Kan du klare å bli og jobbe eller er det grunnleggende ødelagt? 

Vi har vært sammen en del år og eier hus sammen. Har valgt å gi parterapi en sjangse men det spørs om jeg noen gang kommer tilbake fra «sviket».

Anonymkode: ecc92...dad

Skrevet

Det er som regel en grunn til at partneren er utro. Ikke mange som liker å høre det da det er mye enklere å bare gi skylden på den som har vært utro, fysisk eller emosjonelt. 

Har enda til gode å høre om en tabbe der mannen falt i hullet på en kvinne eller en kvinen som falt på stasen til en mann. Som et lite uhell. 

Skal dere jobbe dere gjennom utroskap så må det også selverkjennelse til fra den som er bedratt. Det er det ikke mange som har styrke til. 

Anonymkode: 63e91...cf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...