AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg vet ikke jeg, om det er jeg som er oversensitiv eller hva. Jeg en veldig imøtekommende person, er godt likt, og ganske populær på alle arbeidsplasser jeg har jobbet på. Men, jeg føler at denne plassen jeg bor på nå bor det veldig mange innadvendte personer. Var i barnehagen i dag, og de eneste som jeg klikket med og som er like imøtekommende som meg var barnehageansatte. Jeg kjenner den ene fra før, da vi har jobbet sammen i en tidligere jobb. Ene mora synes jeg pratet, men var jeg som pratet mest. Hun andre var spesiell, ville ikke ta på sønnen min som krabbet bort til henne. Hun gjorde veldig lite av seg, snakka lite. Når vi kom dit i dag, så er min gutt en veldig nyskjerrig unge, han utforsker alt og synes alt som er nytt er veldig gøy. Han er tornado og har makk i rumpa å leker rundt. Barnehageansatte synes han var veldig nyskjerrig, vet ikke om jeg skal ta det som et bra eller dårlig tegn. De andre barna var beskjedne og var nærme sine egne foreldre, min var høyt og lavt og overalt. Alle sa også at han var en liten blidfis, for han smilte hele tiden. Jeg er jo også som jeg er, ler, snakker, spør og gir ut av meg selv. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje usikkerhet, kanskje at jeg er skuffa, for at ikke noen i verken barselgruppe eller barnehageforeldre har særlig til felles. Jeg skulle ønske ting var annerledes, at jeg kunne få kjennskap med folk som bor her, da jeg ikke kjenner noen. Anonymkode: f02ce...884
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Det går seg til (som regel). Her ble vi først kjent med andre foreldre da de begynte med bursdager (3-4 års alderen). Anonymkode: 6e446...41b 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Det kan jo være at det du ser på som å være imøtekommende ser andre på som å ta mye plass eller være slitsom, og da kvier man seg for å ta kontakt. Du har dessuten bare møtt disse menneskene én gang, så litt tidlig å dømme dem kanskje? Anonymkode: ed0b2...a86 12
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Første dag var stille, andre dag pratet flere med hverandre. Anonymkode: 0ebfa...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Første dag i barnehagen og du forventer at de andre foreldrene skal bli bestevenn med deg? Beklager, men du høres slitsom ut. Første dag hadde jeg nok med å trygge barnet mitt, hadde ikke orket en hyper mor og sønn som var alle veier. Anonymkode: 1a47a...4f7 11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Nysgjerrig og mark i rumpa Anonymkode: 9de86...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Om morningen, når jeg leverer, er jeg stuptrøtt, og om ettermiddagen, når jeg henter er jeg dausleten. Jeg har rett og slett ikke ork/ tid/ lyst å prate med noen. Anonymkode: c0d27...56f 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Første dag i barnehagen og du forventer at de andre foreldrene skal bli bestevenn med deg? Beklager, men du høres slitsom ut. Første dag hadde jeg nok med å trygge barnet mitt, hadde ikke orket en hyper mor og sønn som var alle veier. Anonymkode: 1a47a...4f7 Hyper? Har jeg skrevet at jeg var det? Sønnen min er som han er. Om du hadde vært der kunne du tatt med kiden din å gått. Barn er sånn. Skjerp deg. Tenker at du er barnløs Anonymkode: f02ce...884
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Jeg er enig med brukeren som skrev at du hørtes litt slitsom ut. I din originale post skriver du mange fine ord om deg selv - hvor imøtekommende og pratsom du er osv. og det samme med din sønn. Du viser lite forståelse for at andre ikke responderer på deg slik du ser deg selv, og at det er de andre det er noe "galt" med. Anonymkode: 68bc5...9e0 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hyper? Har jeg skrevet at jeg var det? Sønnen min er som han er. Om du hadde vært der kunne du tatt med kiden din å gått. Barn er sånn. Skjerp deg. Tenker at du er barnløs Anonymkode: f02ce...884 Du har ikke skrevet at du var det. Men jeg ville nok oppfattet deg sånn. Du har veldig fokus på at din måte å være på er den rette. For de andre kan du ha blitt oppfattet som påtrengende og voldsom. Anonymkode: 29f67...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hyper? Har jeg skrevet at jeg var det? Sønnen min er som han er. Om du hadde vært der kunne du tatt med kiden din å gått. Barn er sånn. Skjerp deg. Tenker at du er barnløs Anonymkode: f02ce...884 Langt ifra barnløs, hadde selv første dag i barnehage forrige uke. Og ja, du virker anmasende. Barnehagestart handler om å trygge både barn og foreldre, ikke småprate med andre foreldre mens ungene løper rundt. Tror du har misforstått, tyder på at de sosiale egenskapene ikke er de beste. Noe som gjerne gjenspeiles i at du ikke klarer å få venner. Anonymkode: 1a47a...4f7 3
Tuppeluri Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 Ikke alle foreldre er like ivrig på å smalltalke med andre foreldre. Jeg er ganske tilbakeholden mens sønnen min er speedy gonzales. Så jeg hadde nok med å snakke med de ansatte om min egen sønn enn å snakke med alle andre. Vi var heller ikke så mange foreldre samtidig, og de andre ungene bare grein. Det kommer garantert til å komme seg etterhvert, men ikke forvent at alle foreldre er interessert i å stå å snakke i evigheter med deg. Når jeg kommer er jeg mer opptatt av å bringe og hente sønnen min.
veronicalake Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 Jeg synes det virker som om du har litt feil fokus her, og er litt selvopptatt. En tilvenning i barnehagen er til for at de små barna skal bli trygge på et nytt og fremmed sted. Mange foreldre synes dette er skummelt, og sitter kanskje med mange følelser og tanker. Tror de færreste tenker på tilvenning i barnehagen som en møteplass for å få nye venner. Dette skjer muligens etter hvert, hvis noen av barna blir venner på et senere tidspunkt. Det er sikkert ingen av de andre som mente å være frekke, eller uvennlige mot deg. De hadde rett og slett nok med den nye situasjonen de da befant seg i. Som de andre her skriver, så burde du kanskje roe det ned noen hakk, og la slike ting komme naturlig, ellers kan nok noen oppleve deg som masete... 4
Gjest 123 eller noe Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 Andre foreldre? Vi ble omtrent sendt rett inn på barnehagens pauserom og fikk kaffe og sjokolade i 3 kvarter, så kom det ei pedleder og snakka med oss kanskje et kvarter av den tiden. Fikk høre gutten vår hadde gått rett inn i leken og kost seg kjempemasse, trodde det var det bhg handlet om, ikke å bli bestevenn med de andre foreldrene Det går seg til sikkert etterhvert naturlig med foreldrekontakten, det er ungene som skal trygges og trives i første omgang.
minister-mio Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 Det kan være at andre ikke syntes du er så fantastisk som du selv syntes 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Gi det tid. Du kommer etterhvert til å bli kjent m foreldre som er foreldre til venner av din sønn. Anonymkode: aaa3e...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå