Gå til innhold

Fikk bot for å ta en slurk av imsdalflaska.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke det var ulovlig?

fikk beskjed om at det ikke er lov å innta mat og drikke mens man kjører og at man skal stanse kjøretøy hvis man skal innta drikke. 

Anonymkode: cd0ea...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for advarselen 😟 Jeg drikker ofte kaffe mens jeg kjører så det må jeg altså slutte med. Visste ikke heller at dette var ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lov. Du kan ikke skifte kanal på radioen en gang 🤪 Snart blir det vel forbudt å snakke med passasjerene også. 

Anonymkode: e06ee...33e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du mye i bot? Lurer på hvor dyr den kaffekoppen blir om jeg skulle bli tatt. 

Anonymkode: e06ee...33e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tåpelig. Jeg kommer til å drikke vann mens jeg kjører ved behov, det er ikke alltid man kan stoppe, og jeg trenger mer vann enn de fleste pga sykdom. Jeg har en flaske som ikke må vippes opp i synsfeltet da, det er jeg bevisst på.

Anonymkode: 4231f...151

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om dette. Drikker vann rett som det er. Hvor mye fikk du i bot da?

Anonymkode: c1388...886

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt i dag. 

Diktaturstaten Norge. 

Anonymkode: 2b8eb...2ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å sette inn en CD eller skru på radioen i bilen mens man kjører. Hvorfor har man det i bilen da? 

Anonymkode: 7726c...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Hvorfor driver de å selger kaffe på bensinstasjoner som kunden bare tar med seg i bilen da? Er det meningen at man skal drikke den opp før man kjører videre? Ingen gjør da det. Og hva med de bollene som er så populære på Espa? Vil tro at man ikke har lov å spise heller mens man kjører da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ulovlig siden det bryter med vegtrafikkloven § 3.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4 

Anonymkode: cfd13...3c0

Den kjøper jeg ikke. Det er koppholdere i alle biler og CircleK har kaffeavtale.

Hvis det å ta en slurk drikke i seg selv var regnet som uaktsomt så måtte det blitt kommunisert tydelig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke grunnen alene til at du fikk bot (hvis det er sant).

Anonymkode: ee9af...655

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 minutter siden):

Den kjøper jeg ikke. Det er koppholdere i alle biler og CircleK har kaffeavtale.

Hvis det å ta en slurk drikke i seg selv var regnet som uaktsomt så måtte det blitt kommunisert tydelig.

Hva har det med saken å gjøre?, de aller fleste biler kan kjøre raskere enn fartsgrensene men det er ikke dermed sagt at det er lov å bryte fartsgrensene.

Akkurat dette med å spise å drikke mens man kjører går på det samme med at man ikke skal fikle med radioen eller telefonen mens man kjører. Det bryter med vegtrafikklovens § 3, "være aktpågivende og varsom".
Denne typen uoppmerksomhet når man kjører fører til 44% økning i reaksjonstiden og det kan være fatalt i mange situasjoner.

Hvordan politiet vurderer og bruker vegtrafikklovens § 3 varier fra situasjon til situasjon.

Anonymkode: cfd13...3c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er litt mer til TS sin historie her altså.

Anonymkode: 86b2c...797

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...