Gå til innhold

Er kvinner som bor alene mer kapabel til å la huset forfalle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne påstanden fikk jeg høre av min ex, han hadde nemlig sett at de damene han hadde bodd med som nå var alene ikke klarte å ta vare på huset de bodde i, De lot det forfalle og han mente han kunne peke ut hus når  vi gikk på tur som var slitne og sa " der bor det nok et kvinnfolk aleine, de klarer ingenting, de burde bodd i leilghet. "     Nå har jeg bodd alene i hus i mange år, og det er klart det er alltid noe som må gjøres . Klippe plenen, hekken og maling og snømåking  klarer jeg fint, men å spyle mose av taket, fixe kledning som råtner,  fixe terassebord  og div sånt føler jeg meg ikke god til, så da sparer jeg penger for å leie inn folk.   Selvfølgelig hadde det vært fint å hatt en kjæreste som var handy man som kunne hjelpe meg, men ikke lett å finne det , er jo så annet som skal klaffe og .  Hadde og vært mye lettere å bo i leilighet, men har dyr så vil ikke det. Hva gjør dere single damer, fixer dere selv eller leier inn menn?

Anonymkode: 3aeb0...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dama fikser selv i hvert fall. Liker å være litt handy. Har sett mang en bolig bebodd av single menn, der alt ser ut som et helvete; så det handler nok mer om innsatsvilje enn kjønn.

Anonymkode: 53232...709

• Liker 8
Gjest På druen
Skrevet

Det der kommer jo helt an på om dama bryr seg eller ikke. Jeg kjenner de som holder det fint og i orden hjemme, og kjenner de som bor i en svinesti. Det er forskjellig. 

Skrevet

Når man ser hvor mange single damer som søker menn som er "handy" er det liten tvil om at mange ikke klarer ting. Ganske avtennende å skrive slik på datingapps egentlig, "søker vaktmester av praktiske årsaker". Tenk om menn hadde søkt etter damer som "ikke er redd for husarbeid" 😄

Anonymkode: d82f4...270

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Tullete, finnes vel så mange menn som lar huset råtne på rot🤷‍♀️

Kanskje vi skulle vinkle det slik at kvinner tjener dårligere enn menn i gjennomsnitt og har derfor mindre å bruke på oppussing og vedlikehold? 😅🤷‍♀️ 

Nei, tror det avhenger mest om hva man er opptatt av og ikke 🤷‍♀️ uavhengig av kjønn. 

Kjenner vel så mange damer som har klutenalergi som menn, bare så det var sakt 🙈😂

Skrevet

Både menn og kvinner som eier en enebolig alene, har mindre tid til å drive vedlikehold av denne. Det sier seg selv. 

Anonymkode: ba60b...e87

• Liker 5
Skrevet

De menn som "ser" behovet hos både hus, og under bilen, er en utdøende rase.  Den som gidder å skaffe seg litt bred kunnskap om vedlikehold og reparasjon, vil aldri gå ledig. 

Anonymkode: 20f48...8f7

• Liker 8
Skrevet

For noe tull :) Huset var aldri renere innvendig enn når jeg bodde hjemme alene. Jeg gjorde mye selv (plenklipping, hekkeklipping, snømåking, maling) utendørs, og det jeg ikke fikk til selv leide jeg inn folk som fikset. At man er alene betyr ikke at man lar alt forfalle. Det er mer personlighetstype, ikke kjønn. Kjenner menn som har latt alt forfalle, og når jeg tenker meg om ingen kvinner faktisk.

Anonymkode: caf42...98a

• Liker 6
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ser hvor mange single damer som søker menn som er "handy" er det liten tvil om at mange ikke klarer ting. Ganske avtennende å skrive slik på datingapps egentlig, "søker vaktmester av praktiske årsaker". Tenk om menn hadde søkt etter damer som "ikke er redd for husarbeid" 😄

Anonymkode: d82f4...270

Du sier noe der, det er kanskje en del dobbeltmoral hos enkelte. Jeg har også opplevd menn som forventer at kvinner tar seg av alt husarbeid(selv om de ikke sier det høyt i datingfasen) "for det er så koselig med kvinner som stuller og steller", samtidig som han selv aldri løfter en hånd for å gjøre en eneste handyman-oppgave "for det passer ikke akkurat nå, skal gjøre det senere". Tror ikke det er helt uvanlig.

Anonymkode: 53232...709

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikser 90% selv. Har til og med byttet kledning på halve huset selv. Men hyrer inn hjelp til større ting, som når jeg bygget om litt og satte inn et nytt vindu i vinter.

Men det skal sies at det er MYE jobb med hus og stor hage, og jeg sliter litt med å rekke over alt. Holder nå på å skrape løs maling for å få malt terrasserekkverket. Terrasse ble beiset før sommeren. Har også en garasje der jeg ser malingen flasser av litt nå, den rekker jeg nok ikke ta i år. Sånn er det bare. Men det er flere hus  og hager i gata her som ser dårligere ut enn mitt, og jeg er den eneste dama som bor alene der. Menn har jo en fordel av at de ofte er fysisk sterkere, og dermed kan gjøre tyngre arbeid litt enklere. Men utover det står da ikke kvinner noe tilbake for sånt arbeid. Det finnes nok av menn som overholdet ikke er handy eller ser hva som burde gjøres også.

• Liker 2
Skrevet

Er ikke enig i teorien.

De fleste kvinner jeg kjenner som er enslig bor i særdeles velholdte hjem.

Vil heller påstå det motsatte: at oddsen er stor for at et utslitt hjem har bestått av en storfamilie hvor husmor til slutt gir opp og har ikke ork og overskudd til å ta vare på huset mer, og at mannen er en tafatt sak som gir faen i at alt forfaller. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er singel kvinner men bor i leilighet. Når det trengs å utbedre noen her gjør jeg det selv, får inn fagfolk eller får hjelp av familie, venner eller kolleger (som jeg også stiller opp for). At man er singel betyr ikke at man lever under en stein og ikke bryr seg hvordan det ser ut rundt en. 

Anonymkode: e88db...7c5

Skrevet

Før fikset jeg selv. Nå bor jeg i leilighet. Og forøvrig har tiden der jeg fikset selv vist meg at denne fiksingen, som mange menn mener er så omfattende at de må få slippe alt husarbeid, ikke er mer enn en brøkdel av nettopp husarbeidet.

Anonymkode: 175d0...1e7

• Liker 4
Skrevet

Basert på min omgangskrets:

Kvinner på 30+ som bor alene har gjerne barn mer enn 50% av tiden, mange av dem 80-100%. Mens mennene (exene deres) gjerne har de samme barna bare på helgesamvær. Hvem tror du har mest tid til å pusse opp hus?

Anonymkode: f24d8...193

• Liker 3
Skrevet

Merkelig å bruke ordet kapabel på denne måten siden ordet betyr dyktig, å mestre, å ha makt og evne, effektiv, kompetent.

Kvinner er hverken dyktigere, mer effektive eller mer kompetente til å la huset forfalle.

Anonymkode: dad04...39b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel med barn og har stort hus og stor tomt. Vil ikke si huset har forfalt etter eksmannen ble kjøpt ut. Det har blitt byttet et vindu, montert robotklipper, vasket terassen, malt ferdig ute. Inngangspartiet kunne derimot sett litt bedre ut, men sånn er det. Det bor en enslig mann lenger nedi gata, huset hans er hakket verre, med maling som flasser i store flak og ustelt hage

Anonymkode: 29a7b...e46

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det slik det er nå og hvis jeg hadde hus. For jeg kan ikke pusse opp og hater det. Har og gjeldsordning så kunne ikke ha kjøpt håndverkere heller. Så ja tror nok huset hadde forfalt så like greit å leie slik situasjonen er nå. Så får en se hvordan det blir senere.

Skrevet

Synes du generaliserer voldsomt.

På den andre siden har jeg aldri møtt en kvinne som har latt være å skifte sengetøy på flere måneder. At jeg vet om menn som synes det er greit betyr ikke at alle enslige menn er griser.

Anonymkode: edd62...cb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...