AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Når jeg fant ut jeg var gravid gikk jeg rett til fastlege for å snakke med h*n om dette, deretter fikk min mor vite det (ca uke 4), psykologen min fikk vite det i uke 10. Jeg tenkte at når vi var i uke 12 så skulle søsken og nærmeste venner få vite dette, men er nå kommet til uke 14 å føler nå at jeg vil vente til etter ultralyd i uke 18... grunnen til dette er for jeg har ultralyd på en fredag, tenker att jeg og samboer stikker innom alle vi mener bør vite det av oss face to face på lørdag, for så å dele nyheten på facebook osv på søndag, slik at det er vi som får dele nyheten. Anonymkode: eec2e...463
Amatariel Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Veldig stor variasjon. Er gravid for 8. gang nå (med forhåpentligvis barn nr.4) og behovet for å fortelle forskjellige folk de forskjellige gangene har vært svært forskjellige. Noen har blitt delt veldig tidlig, andre sent. Jeg har OUL på fredag og da skal nyheten offisielt ut (kun noen fååå som vet pr. nå). Vi ventet til uke 19 med nr.3 også, og det var veldig riktig for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Amatariel skrev (3 minutter siden): Veldig stor variasjon. Er gravid for 8. gang nå (med forhåpentligvis barn nr.4) og behovet for å fortelle forskjellige folk de forskjellige gangene har vært svært forskjellige. Noen har blitt delt veldig tidlig, andre sent. Jeg har OUL på fredag og da skal nyheten offisielt ut (kun noen fååå som vet pr. nå). Vi ventet til uke 19 med nr.3 også, og det var veldig riktig for oss. Hihi, har faktisk fulgt med på graviditetsdagboken din en stund nå så har faktisk tatt litt inspirasjon fra deg ❤️ Anonymkode: eec2e...463 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Tja har fortalt det til folk litt etter som vi har møtt det og det har vært letteste måte å forklare dårlig form og 0 alko på. Fra uke 5 til nå uke 12. Etter UL i uke 12 så sa jeg det til noen flere venner. Så litt tilfeldig så har feks noen venner fått vite det før foreldrene våre osv og noen fjerne bekjente fått vite det før nære venner. Er vel egentlig bare nær familie og 3-4 av de nærmeste vennene (som har barn og gjerne ville at vi skulle få det og) som bryr seg uannsett. Vi kommer ikke til å dele på sosiale medier annet enn direkte meldinger. Anonymkode: 7feed...ef3
mereo Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Før uke 12, mye fordi jeg var så dårlig at jeg ble lagt inn. Orket ikke spekulasjoner verken for det ene eller andre. Så de fleste som jeg anså som at de hadde behov for å vite fikk vite mellom uke 7-12.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Med første så sa vi tidlig til de nærmeste. Mamma fikk vite det når jeg tissa på pinnen. De nærmeste vennene fikk vite det etter en måned. Også delte vi gleden med bekjente og venner på Facebook etter OUL i uke 19. Nå I andre svangerskap så fikk mamma vite det etter en måned. Det samme fikk nære venner og øvrig familie. Har ennå ikke delt nyheten og er uke 22. Er litt mer laid back i dette svangerskapet kjenner jeg. Anonymkode: 3ebaa...16d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Jeg er gravid i uke 9. Kollegaer informerte jeg om i uke 6 fordi jeg var dårlig og ville slippe spekulasjoner. Begynte smått å fortelle noen i familien om graviditeten i uke 4 og innen uke 9 visste alle 😅 Anonymkode: ac126...944
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Vi sa det til folk vi møtte fra uke 6 fordi det var tydelig at jeg var i dårlig form. Det var godt å slippe å dikte opp forklaringer, samt at noen kunne bli redd det var noe smittsomt. Vi sa samtidig at det var tidlig, så vi visste ikke med sikkerhet at det ville ende med barn. Anonymkode: c8ead...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå