Gå til innhold

Reise til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til California neste sommer, og prøver å finne ut hvordan jeg kan gjøre reisen så komfortabel som mulig, slik at jeg slipper å reise så mange timer sammenhengene. Planen min er å fly til et land først, overnatte der i noen dager for så å fly videre til California (SF). Har noen erfaring med dette og har noen tips? Tenkte litt på om det var mulig å mellomlande i Grønland, men det ser ikke ut til at det er så lett med fly til USA? Noen andre steder det er lurt å mellomlande?

Anonymkode: 5f3ff...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har reist til usa flere ganger, og synes turen uten mellom landinger var mest behagelig. Da kan du egentlig sove deg igjennom turen. Bestill heller buisness class så har du bedre stol å sitte i.

• Liker 3
Skrevet

Det blir raskt både dyrere og mer kronglete å gjøre det slik. I tillegg kan det skape komplikasjoner med dokumenter. Du bruker også unødvenig mye tid på transfer til og fra en flyplass, i stedet for å bare ta transfer gjennom på 2 timer. 

Direkte er selvfølgelig best, det går unna på null-niks. Men jeg synes også transfer via Heatrhow (BA+American) eller Schipol (KLM) fungerer utmerket. 

Velger tidlig avgang, sover til transferflyplass der man spiser frokost. Setter seg på flyet, tar 1-2 glass vin, slumrer litt til, setter på en film. Så er man fremme. 

Det mest slitsomme med hele turen er egentlig timene du må holde deg våken når du lander på vestkysten. Legger du deg når du blir trøtt til vanlig tid kan jeg love at jet-lag blir ti ganger verre enn om du klarer å holde deg våken første kvelden. 

Anonymkode: 8a072...1cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skal reise til California neste sommer, og prøver å finne ut hvordan jeg kan gjøre reisen så komfortabel som mulig, slik at jeg slipper å reise så mange timer sammenhengene. Planen min er å fly til et land først, overnatte der i noen dager for så å fly videre til California (SF). Har noen erfaring med dette og har noen tips? Tenkte litt på om det var mulig å mellomlande i Grønland, men det ser ikke ut til at det er så lett med fly til USA? Noen andre steder det er lurt å mellomlande?

Har flydd til California mange ganger og jeg anbefaler så lite mellomlandinger som mulig og spesielt mellomlandinger i USA er pyton. Så mye tid i kø som kunne blitt brukt til avslapping. Pleier også å bruke melatonintabletter så jeg lettere får sove på flyet. Bruker støttestrømper, sko som lett kan tas av/på så beina blir mest komfortable.  

Norwegian har vært best å fly med pga direktefly og returen må ikke være samme sted.  

Anonymkode: 8a0b5...f32

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen. ☺️ 

Skrevet

California er jo bare en svipptur😅

Personlig syns jeg Island er fint sted å mellomlande de gangene jeg har vært i Canada og USA. Flyplassen er ikke så stor at den blir uoversiktlig. Icelandair flyr til San Francisco i alle fall

Anonymkode: a2dc2...f7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan ikke mellomlande i Grønland, det går ikke direktefly dit fra Norge, så du må mest sannsynlig via København for å komme deg dit. Du kan eventuelt fly med British airways og mellomlande og ha stopover i London, Icelandair med stopp i Reykjavik, KLM via Amsterdam, det er de vanligste alternativene. Da kan du få direktefly videre til USA, men ikke alle flyr til SF

Anonymkode: f9303...d14

Skrevet (endret)

Jeg tenkte en gang på å ta hunden og reise til Mexico. Det er vanvittig billig der. (men så fant ut av det var 40 grader, og det er helt umenneskelig). Jeg ville ha kortere etapper, slik at hunden slapp å sitte i bur så lenge. Jeg fant ut at jeg kunne fly til island, og så fra island til kysten av Canada. Derfra til New York, etc etc. 

Det hele er helt utelukket for meg. 

Endret av Michaelhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...