Gå til innhold

Parfymerte hjem, hva synes du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en sak om  dufter av "Lavendel, sjøluft eller nylagede boller." som etter det jeg forstår man skulle parfymere hjemmene med.

Hvem i alle dager ønsker at det skal dufte nylagede boller hvis man ikke har bakt boller?! 

NEI takk! NEI til falske dufter og falske forhåpninger! :kjefte:

Det oppstår da vel bare skuffelse av dette? 

Se for deg å komme hjem til noen og du kjenner den liflige duften av nybakte boller: Aha, nybakte boller! :sikle: Sette seg forventningsfullt ned i hjemmet :spise: og vente.... og vente...   Og så: ....Ingen boller? :sukk:Var det bare lureri?! :grine:

"nybakte-boller-parfyme"?!! :kjefte:

Anonymkode: 96006...251

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps. Leste om det i denne tråden her. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

NEI takk! NEI til falske dufter og falske forhåpninger! :kjefte:

Det oppstår da vel bare skuffelse av dette? 

Se for deg å komme hjem til noen og du kjenner den liflige duften av nybakte boller: Aha, nybakte boller! :sikle: Sette seg forventningsfullt ned i hjemmet :spise: og vente.... og vente...   Og så: ....Ingen boller? :sukk:Var det bare lureri?! :grine:

"nybakte-boller-parfyme"?!! :kjefte:

Haha! 

Minner meg om en vår på slutten av 90-tallet da jeg gikk på ungdomsskolen og alle jentene i klassen hadde samme favorittdeo/parfyme, en slags spray med en klissete, søt vaniljelukt. Guttene i klassen skjønte ikke hvor lukta kom fra og holdt på å rasere klasserommet i desperasjon - de trodde noen hadde gjemt KvikkLunsj et sted. De reagerte også med :grine:da de innså lureriet de var blitt utsatt for. 

Jeg orker ikke kunstig vaniljelukt etter den våren, jeg blir bare kvalm. Tror ikke "nybakte boller" lukter så godt heller etter noen dager. 

Anonymkode: d3b94...df1

• Liker 11
Skrevet

Jeg er allergisk mot det meste av parfymerte produkter og kan få kraftige reaksjoner, så jeg kunne ikke gått inn i et slikt hjem. Ekte bollelukt eller sjøluft er fint, men de der kunstige etterligningene - nei, huff.

Anonymkode: 88a3f...bcc

• Liker 11
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene! :) 

Tilbakemeldingene er sikkert interessante for deg å lese @interiørguru?

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vel blitt rimelig skuffa om jeg kom på besøk til noen hvor det lukta nystekte boller og hadde innsett at det bare var en parfyme😂

• Liker 9
Skrevet

jeg er glad i røkelse, duftlys (spesielt fra Rituals) og har diffuser. Til daglig så har jeg gjerne veldig milde lukter. Jeg pleier jeg ikke å bruke noe når jeg skal ha besøk, med mindre jeg vet de liker slikt. Noen kan jo være allergisk, ikke like lukten osv. 

Anonymkode: 4d9d1...41c

• Liker 4
Skrevet

Jeg klarer ikke lukten fra duftlys, mist-spray eller sånne pinner i olje.

Liker heller ikke parfymelukt på mennesker eller tøymykner-lukt 🤢

• Liker 7
Skrevet

Nei takk. Syns det er alt for mye duft rundt forbi. Her har jeg kanskje ett duftlys som sjeldent brenner, og da gjerne en nøytral svak luft (fresh linen f.eks). 

Parfyme til hjemmet? Huff, nei. 

Anonymkode: 40bed...7f7

• Liker 3
Skrevet

Har ei venninne som absolutt skal stinke ned huset med alt mulig av lukter. Hun må være fullstendig blind for stanken, for der kan hu bruke ett duftlys en dag, og et annet neste dag, så alt blir blandet 🤢 at folk orker!!

Anonymkode: 3019f...8d6

• Liker 5
Skrevet

Elsker potpurri og røkelse, men det blir sjelden brukt. Av og til jeg kommer på det, når jeg allikevel tenner noen telys. Men alt med måte :lillesky2:

• Liker 5
Skrevet

Droppet å kjøpe et hus en gang fordi det var så parfymert. Huset i seg selv var jo fint, men ble jo kvalm av å være der. Får ikke akkurat særlig hjemmefølelse da. 

• Liker 5
Gjest interiørguru
Skrevet

Tusen takk for en morsom debatt 😂 

Har dere i det hele tatt trykt dere inn å lest teksten? Var ikke snakk om å lage en duft av boller..

Jeg ønsker meg flere svar på markedsundersøkelsen for å se om markedet er der. Men er ikke lov å publisere markedsundersøkelser noen plass, så jeg får hive meg på diskusjoner istedet 🤗

Jeg får fort vondt i hodet av kjemisk fremstilte dufter. Som er det du får kjøpt av duftlys på markedet idag, som eplelys på IKEA eller jasminlys på kremmehuset. 

Jeg bruker kun helt naturlige eteriske oljer, som er destillert fra planter, urter, frukter osv. 

Jeg savner å tenne et lys til jul, som lukter av gløgg f. Eks. 

Gjerne kom med tilbakemld! 

Jeg er med i en saklig debatt 😉

Skrevet

Nei takk! Har en svigerinne som går all in i alskens duftlys her og der. Gjerne ulike dufter i hvert rom. 

Jeg har ikke allergi, men får hodepine av duftene/stanken. 

Anonymkode: c3c2f...adf

• Liker 5
Skrevet
interiørguru skrev (2 timer siden):

Har dere i det hele tatt trykt dere inn å lest teksten? Var ikke snakk om å lage en duft av boller..

Jeg ønsker meg flere svar på markedsundersøkelsen for å se om markedet er der. Men er ikke lov å publisere markedsundersøkelser noen plass, så jeg får hive meg på diskusjoner istedet 🤗

Jeg får fort vondt i hodet av kjemisk fremstilte dufter. Som er det du får kjøpt av duftlys på markedet idag, som eplelys på IKEA eller jasminlys på kremmehuset. 

Jeg bruker kun helt naturlige eteriske oljer, som er destillert fra planter, urter, frukter osv. 

Hei :) Hvorfor skrev du da om boller? :spise: Fra teksten din: "Lavendel, sjøluft eller nylagede boller."

Hvilke dufter lager du? Er det slik at ingen får vondt i hodet av de duftene som du lager?

• Liker 3
Skrevet

Er dette noe du selger nå?

Anonymkode: 568f8...e6c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker meg flere svar på markedsundersøkelsen for å se om markedet er der. Men er ikke lov å publisere markedsundersøkelser noen plass

Har du rettet en forespørsel til Kvinneguiden angående om du kan få være Firmabruker og fått vite hva det innebærer?

Jeg har sett at de som er Firmabruker (etter avtale med Kvinneguiden) har lov til å samle inn diverse informasjon (feks på epost fra brukere hvis Firmabrukeren poster sin epostadresse i tråden). Kanskje det kunne ha vært en løsning for deg?

• Liker 1
Skrevet

Her er et eksempel på en av Kvinneguidens Firmabrukere:

Skrevet

Jeg foretrekker møblerte hjem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...