Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Her sitter jeg på data`n .. i fred og mak.. Hører det banker, men antar det er min far oppe som slår en spiker i veggen for å henge opp sin nye korktavle.. Så jeg gjør ingenting ved det.. Men så kommer det en mann inn i stua vår (fattig student fra Polen).. den samme mannen som var her for en mnd. siden! Ja, jeg kjøpte en tegning av han da, et fint bilde av en katt til å henge på rommet til min datter.. Men gir det han rett til å valse inn i stua vår fordi?? Selv om jeg ikke åpner ytterdøra?!? Føler meg litt utrygg her nå ...
Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 (endret) Lurer på om det var samme fyren som kom innom jobben? Solgte bilder, var fra polen, og var frekk da jeg ba han om å gå. Endret 21. september 2005 av GrønnSky
Gjest Pecado Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Hadde kjeppjaga han ut! Måte på å ta seg til rette!
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 ååhhh.. som jeg angrer på at jeg ikke sparket han i rompa når han gikk ut! Neida, svake lille meg "vi er ikke interessert".. *sint på meg selv nå*
Gjest Emera Skrevet 21. september 2005 #7 Skrevet 21. september 2005 (endret) Huff! Jeg kjøper aldri noe av "fattige studenter fra Polen." Fordi de ofte ikke er fattige, men sendt hit av tiggerbander for å lure penger av oss. Hadde en tråd om dette for en stund siden, hvor en "fattig student fra Polen... (stod på det håndskrevne kortet han holdt fram)" lurte på om jeg ville kjøpe bilde. Jeg hadde ingen kontanter, og sa nei. Da snudde han lappen. Der tagg han om 20 kroner i steden... Han fikk ingenting av meg, og det skal jeg tydeligvis være glad for utfra denne tråden. Endret 21. september 2005 av Emera
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #8 Skrevet 21. september 2005 Jeg hadde en fattig russisk student innom der jeg jobbet i morrest, som ville selge meg slike påmalte tre-egg. Jeg svarte bare (på engelsk) at moren min var russisk og vi hadde mange slike hjemme (Han prøvde seg ikke på noe russisk til meg, så jeg tvivler på at han var derfra). Da tagg ham om penger i stedet, til collegeutdannelsen sin.
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #9 Skrevet 21. september 2005 Vi hadde ei dame her engang, som var fra Romania. Hun kom med en brødpose og skulle ha penger til gatebarna i Romania da! Jeg hadde ingen penger sa jeg, da såg hun seg rundt i gangen og la merke til sandalene mine, og måtte ha de fordi en gutt som satt i rullestol nedi Romania trengte akkurat den sorten sko!! Nei, de trenger jeg på jobb sa jeg, så de kan du ikke få! JO, hun skulle ha dem. Jeg måtte nesten jage henne derifra! Hun spente seg på bakbena og ble skikkelig kranglefant! HALLO??
Gjest seroxata Skrevet 21. september 2005 #10 Skrevet 21. september 2005 folk er gale!! hadde jeg fått en liten mann inn i stua, så hadde jeg duttet i bakken!
Gjest Vindelspev Skrevet 21. september 2005 #11 Skrevet 21. september 2005 Vi hadde ei dame her engang, som var fra Romania. Hun kom med en brødpose og skulle ha penger til gatebarna i Romania da! Jeg hadde ingen penger sa jeg, da såg hun seg rundt i gangen og la merke til sandalene mine, og måtte ha de fordi en gutt som satt i rullestol nedi Romania trengte akkurat den sorten sko!! Nei, de trenger jeg på jobb sa jeg, så de kan du ikke få! JO, hun skulle ha dem. Jeg måtte nesten jage henne derifra! Hun spente seg på bakbena og ble skikkelig kranglefant! HALLO?? ← Tøff deg opp og kast slike folk på huet og rævva ut!
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #12 Skrevet 21. september 2005 Tøff deg opp og kast slike folk på huet og rævva ut! ← he he, skal gjøre det neste gang den polske mannen kommer! Fy skamme seg for en frekkas!
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #13 Skrevet 21. september 2005 he he, skal gjøre det neste gang den polske mannen kommer! Fy skamme seg for en frekkas! ← Jeg synes faktisk du bør varsle politiet. Ikke sikkert det er alle som klarer å si fra. Hva om disse menneskene har til hensikt å observere før innbrudd eller rane eldre mennesker? Slikt hører man jo om fra tid til annen...
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #14 Skrevet 21. september 2005 he he, skal gjøre det neste gang den polske mannen kommer! Fy skamme seg for en frekkas! ← Jeg synes faktisk du bør varsle politiet. Ikke sikkert det er alle som klarer å si fra. Hva om disse menneskene har til hensikt å observere før innbrudd eller rane eldre mennesker? Slikt hører man jo om fra tid til annen...
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #15 Skrevet 21. september 2005 (endret) Ja, jeg tenkte på det. Det han mannen gjorde er jo ulovlig, han gikk jo inn uten tillatelse.. Kanskje jeg skulle sagt ifra til onkel politi her .. jeg kjenner de jo så.. Endret 21. september 2005 av skindeep
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #16 Skrevet 21. september 2005 Ja, jeg tenkte på det. Det han mannen gjorde er jo ulovlig, han gikk jo inn uten tillatelse.. Kanskje jeg skulle sagt ifra til onkel politi her .. jeg kjenner de jo så.. ← Jeg hadde i hvert fall tatt en telefon. Trenger ikke være noen dramatikk i det, men det kan forhindre at noen blir utsatt for et lovbrudd.
Gjest skindeep Skrevet 21. september 2005 #17 Skrevet 21. september 2005 Jeg skal dra på lensmannkontoret imorgen.. mens jeg gjør noen andre ærender også!
Tiit Skrevet 21. september 2005 #18 Skrevet 21. september 2005 Jeg fikk besøk fra en fra Lux Norge i dag, og ble skikkelig skremt. Han viste frem et lite plastskilt og sa hvor han var fra. Jeg sa at jeg har ny støvsuger og ikke var noe interessert i ny. Han sa da at han ikke skulle selge meg noen (hadde ikke noen ting med seg opp på trappa vår), men skulle se på om den vi hadde var brannfarlig eller noe sånt. Jeg gjentok at vi hadde ny støvsuger, og ikke var interessert. Han spør hvilken type vi har, og jeg husket selvsagt ikke det, og måtte se etter. (tok bare to skritt inn på vaskerommet for å sjekke) Da kom han inn i gangen vår, og begynte å undersøke støvsugeren...på en helt dustete måte som gjorde at jeg virkelig begynte å lure på om han var støvsugerselger. Spurte mange rare spørsmål , blant annet hvor mange vi var i husholdningen. han spurte om støvsugeren var fra -89 (!!!!), og jeg sa at vi hadde kjøpt den i år (!) Høres han ut som han har peil. Skulle til å plugge i støvsugeren vår for å kjenne hvor kraftig den suger, da jeg endelig klarte å stoppe ham. Sa at jeg virkelig ikke var interessert i at han skulle sjekke støvsugeren min!!!! og at jeg dessuten skulle ut straks så dette hadde jeg ikke tid til. Han spurte og grov hvor jeg skulle, før han endelig kom seg ut! Jeg var kraftig irritert på fyren, og egentlig litt urolig for hele opplegget. Jeg følte at han virkelig manipulerte meg, og jeg ble utrygg på hva han i det hele tatt var for noe. Han kom faktisk inn i huset vårt og dillet lenge med støvsugeren, spurte private spørsmål i flere minutter uten at jeg på et eneste tidspunkt hadde tillatt ham noen av delene!! Heldigvis gikk han etterhvert frivillig ut, og håndhilste høflig da han dro..... Jeg hadde egentlig ikke lyst å ta ham i hånda, for jeg kjente at hele greia skurret skikkelig. Jeg følte at han hadde trengt seg inn, og manipulert meg rundt. Veldig ekkelt. jeg har sjekket på nettet, og det er faktisk noe som heter Lux Norge, og de går fra dør til dør. Hadde jeg vært dem, ville jeg drillet selgerne mine til å oppføre seg høflig, og bestrebe seg på å få folk til å føle seg trygge. JEg kjenner fortsatt at jeg er litt mistenksom til hele fyren. Han virket helt grønn på støvsugere...!
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2005 #19 Skrevet 21. september 2005 Jeg fikk besøk fra en fra Lux Norge i dag, og ble skikkelig skremt. Han viste frem et lite plastskilt og sa hvor han var fra. Jeg sa at jeg har ny støvsuger og ikke var noe interessert i ny. Han sa da at han ikke skulle selge meg noen (hadde ikke noen ting med seg opp på trappa vår), men skulle se på om den vi hadde var brannfarlig eller noe sånt. Jeg gjentok at vi hadde ny støvsuger, og ikke var interessert. Han spør hvilken type vi har, og jeg husket selvsagt ikke det, og måtte se etter. (tok bare to skritt inn på vaskerommet for å sjekke) Da kom han inn i gangen vår, og begynte å undersøke støvsugeren...på en helt dustete måte som gjorde at jeg virkelig begynte å lure på om han var støvsugerselger. Spurte mange rare spørsmål , blant annet hvor mange vi var i husholdningen. han spurte om støvsugeren var fra -89 (!!!!), og jeg sa at vi hadde kjøpt den i år (!) Høres han ut som han har peil. Skulle til å plugge i støvsugeren vår for å kjenne hvor kraftig den suger, da jeg endelig klarte å stoppe ham. Sa at jeg virkelig ikke var interessert i at han skulle sjekke støvsugeren min!!!! og at jeg dessuten skulle ut straks så dette hadde jeg ikke tid til. Han spurte og grov hvor jeg skulle, før han endelig kom seg ut! Jeg var kraftig irritert på fyren, og egentlig litt urolig for hele opplegget. Jeg følte at han virkelig manipulerte meg, og jeg ble utrygg på hva han i det hele tatt var for noe. Han kom faktisk inn i huset vårt og dillet lenge med støvsugeren, spurte private spørsmål i flere minutter uten at jeg på et eneste tidspunkt hadde tillatt ham noen av delene!! Heldigvis gikk han etterhvert frivillig ut, og håndhilste høflig da han dro..... Jeg hadde egentlig ikke lyst å ta ham i hånda, for jeg kjente at hele greia skurret skikkelig. Jeg følte at han hadde trengt seg inn, og manipulert meg rundt. Veldig ekkelt. jeg har sjekket på nettet, og det er faktisk noe som heter Lux Norge, og de går fra dør til dør. Hadde jeg vært dem, ville jeg drillet selgerne mine til å oppføre seg høflig, og bestrebe seg på å få folk til å føle seg trygge. JEg kjenner fortsatt at jeg er litt mistenksom til hele fyren. Han virket helt grønn på støvsugere...! ← Hva med å ringe Lux Norge og rapportere? Om dette er deres selger bør han få en oppstramming.
Tiit Skrevet 21. september 2005 #20 Skrevet 21. september 2005 Tenkte faktisk å gjøre det! ...er litt redd for at de sier at de ikke har hatt noen dørselgere her i det siste....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå