AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Barn, ikke i regi av skoleklasse/fotball-/handballlag etc, som tigger flasker... Jeg syns dette er en uting. Skoleklasser og fotballforeninger og lignende gir beskjed på forhånd om at snart kommer det barn på døra, og de gir også beskjed når de spør hvilket formål det er for. Dette syns jeg er helt greit. Hva er ditt synspunkt? Anonymkode: 5db3a...45c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Tror ikke det hadde plaget meg med mindre det kom unger flere ganger i måneden for å mase. Anonymkode: a678d...996 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Enig, definitivt en uting. De kommer jo i praksis og spør om penger. (Oda henter panten min, så ville ikke spart meg noe jobb med panting heller). Anonymkode: 53071...409 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Er da bra de gjør en innsats. Verre med de som bare krever og krever av foreldrene. Her er det nesten ikke pant. Men det lille vi har gis til første som spør om det. Anonymkode: e302d...442 6
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barn, ikke i regi av skoleklasse/fotball-/handballlag etc, som tigger flasker... Jeg syns dette er en uting. Skoleklasser og fotballforeninger og lignende gir beskjed på forhånd om at snart kommer det barn på døra, og de gir også beskjed når de spør hvilket formål det er for. Dette syns jeg er helt greit. Hva er ditt synspunkt? Anonymkode: 5db3a...45c Aldri vært borti det. Mine samler flasker de finner når de er ute men går aldri i spann eller spør andre om å få tomgods 3
Gjest Saph Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Syns tigging uten at det er i regi av noe er en uting om det er flasker, snop, penger eller hva man ellers kan tigge om.
Hactar Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Aldri opplevd at barn har tigget tomflasker på eget initiativ, og hadde nok sagt nei om det kom noen. Akkurat som jeg takker nei når noen av de mer opportunistiske naboungene vil selge fine steiner eller noe. Eller når de saumfarer nabolaget i flokk etter hus hvor det serveres is, eller kommer på døra for å synge for godteri utenom høytider hvor slikt er på tapetet. Hah, jeg er sikkert den sure nabokjerringa, men ser for meg at jeg aldri får fred om slike stunt lønner seg... 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Enig, ville ikke latt mine barn gjøre det. Men hva er problemet hvis andre gjør det? Da er det bare å si at dere ikke har eller ønsker å gi bort flasker, og lukke døra. Så enkelt er det. Problem løst. Vi kan ikke kontrollere hvordan andre mennesker og familier lever livet sitt og hva de synes er greit. Anonymkode: 7806e...ca5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Jeg samlet tomflasker som lå omkring som barn, men jeg ringte aldri på døra til folk.....😳 Tigging er en uting syns jeg, om det er bladkjøp, tigging utafor butikker eller Halloween. Anonymkode: 173f0...16b 8
Sandie Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 Synes det er helt greit at de tar initiativ til å tjene egne penger. Å be om tomflasker ser jeg ikke på som tigging, og mange er vel glade også, for å bli kvitt tomgodset sitt. 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Bryr meg ikke om at andre gjør det, men gir ikke bort panteposen med mindre det er til klasser/foreninger/idrettslag o.l. Har bare opplevd én gang at unger har tigget privat. Da sto jeg ute og ryddet bilen etter ferien, så da fikk de 3 brus flasker jeg hadde der. Mine barn får ikke lov til å tigge pant privat. Anonymkode: eb1b8...8ce 2
GammelKaktus Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 Jeg tenker det er tigging og liker det ikke, de kommer jo egentlig å spør etter penger. Mitt barn hadde aldri fått lov til det der. Er og stor forskjell om det er til en selv eller til en eller annen forening. Her har ikke det vært en problemstilling jeg har hørt om, de fleste barna har penger selv og går ikke rundt å tigger av andre folk. Vet om et tilfelle men det er noen som sliter både med det ene og det andre så det blir ikke representativt for resten av barna.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 På de 5 årene vi har bodd her vi bor nå så har jeg ikke opplevd en eneste gang at noen har spurt om pant, hverken privat eller for foreninger el.l. Hadde ikke gjort noe om det kom noen av og til. Den som eventuelt hadde kommet nå måtte nok tatt flere turer. Anonymkode: fb3f9...4f8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 28 minutter siden, Sandie said: Synes det er helt greit at de tar initiativ til å tjene egne penger. Å be om tomflasker ser jeg ikke på som tigging, og mange er vel glade også, for å bli kvitt tomgodset sitt. Så hvem som helst kan komme på døra di og be om tomflasker uten at du tenker det er tigging? Anonymkode: 61313...d34 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så hvem som helst kan komme på døra di og be om tomflasker uten at du tenker det er tigging? Anonymkode: 61313...d34 Det var jo ikke det hun skrev 🤦🏻♀️ Anonymkode: 5ef2b...ee8 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 Ser ikke problemet Anonymkode: c4c93...34b 2
Gjest laPistola Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 Er drit irriterende . Skjer ihverfall en kveld i uken at de ringer på og skal ha flasker.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 Ett av våre barn hadde gått sammen med ei venninne og tigget om flasker hos naboene. Og så kjøpt godis for panten. Jeg visste ikke om dette og synes det var skikkelig flaut! Barna får ikke lov til å spise godis i ukedagene, så her hadde de funnet på en kreativ løsning.. Anonymkode: e6775...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 Tigging av tomflasker har jeg bare opplevd i det fjerne østen. Anonymkode: dd7e2...de1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 Har aldri opplevd det, utenom at idrettslaget har hatt noen annonserte runder av og til. Barna mine spør ofte om å få flaskene her hjemmefra, og det får de. Er uansett snakk om veldig lite penger, kjøper 1-2 flasker i uken, litt mer i ferier. Anonymkode: 431eb...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå