Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Har dere tips til andre fine måter å ha bryllup på? Tenker da både på vielse og festen. Jeg er ikke så for sånn standar sivpyntet selskap. Noen ideer?
Huldra:) Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Hagelunsj? Gifte seg på en strand? Ambasaden i f.eks. Roma? Vet ikke helt om jeg skjønte helt hva du er ute etter her jeg.... Hva mener du med "andre måter"??
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Du svarte på det jeg mente Jeg har bare litt lyst til å gjøre det annerledes. Koselig, litt mindre stivt... Noen som har erfaring med andre måter å gjennomføre et bryllup på?
Huldra:) Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Skjønner godt at du vil ha det litt mindre formelt enn det de fleste har... For meg er det viktig å gifte meg i kirken, men etterpå kunne jeg godt tenkt meg å hatt en enkel hagelunsj med familien hvor det ble servert fingermat eller kaker eller noe... Evt en grillfest på ettermiddagen... Hvis du vil ha middag, er det jo et koselig alternativ med koldtbord der gjestene beveger seg litt fritt... Evt runde bord. En annen ting dere jo kan tenke over er talene. Ønsker dere i det hele tatt taler? Jeg synes personlig det er veldig koselig om noen vil holde en tale til oss, men det er kanskje med på å gjøre det mer formelt.... Noen synes leker er med på å lette på stemningen. Hmmm... er fremdeles ikke sikker på om jeg hjelper deg her. Hvor mange gjester regner dere forresten med å ha? Eller kunne dere tenke dere å bare være dere to på et deilig sted?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Vi fikk så mye skryt for bryllupet vårt, nettopp fordi det var litt annerledes og ikke så formelt. Vi giftet oss på tinghuset, med 40 stk til stede. Etter vielsen tok vi masse morsomme bilder med alle sammen utenfor tinguset i ca en time, fikk hilst på alle og snakket litt før det bar videre til fotografen. Gjestene var i mellomtiden på lokalet, hvor de fikk snitter, drikke, kaffe, konfekt og frukt. Lokalet hadde stort veranda, så alle satt ute og koset seg, uten at middagsbordet ble brukt. Da vi kom, gikk vi ut på veranda for å hilse på alle sammen, noe alle satte pris på, før vi satte oss til bords. Vi hadde tre retters middag, og i pausen mellom 1. og 2. servering gikk folk ut for å røyke og snakke litt. Vi droppet talene. Etter middagen var det utrolig avslappet. Vi hadde stort kakebord, drikke stod på bordene, folk danset, spiste og koste seg (vi satte frem spekemat etterhvert også), vi skjærte kaka ved 22-tiden. De siste gjestene gikk ved 5-tiden, og ikke fordi de hadde lyst, men fordi de ville. Jeg tok av meg sko ved 1-tiden og slo meg virkelig løs meg mine venner og familie. Gjestene som var i bryllupet vårt sier at det var det mest morsomme og beste bryllupet de hadde vært i, fordi det var så avslappende, men samtidig hadde vi følgt mye av tradisjonen. Vet ikke om det hjalp deg, men jeg ville bare få fram at det går at å gjøre en annerledes vri på en tradisjonell bryllup slik vi hadde gjort.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #6 Skrevet 21. september 2005 jeg er gjesten over, glemte å si at vi hadde 90 gjster i alt på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #7 Skrevet 29. september 2005 Har dere tips til andre fine måter å ha bryllup på? Tenker da både på vielse og festen. Jeg er ikke så for sånn standar sivpyntet selskap. Noen ideer? ← Vi var i et bryllup (sommeren) der hadde de dekket langborder i hagen og fått lånt en stor grill og der hadde de 4 stk som stod og grillet og servitører som serverte.. Det var litt uten on det vanlige men kjempe kosligt
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Vi ønsker uformelle rammer rundt bryllupet vårt, og har derfor valgt å ha bryllupsfesten på eit grendahus, og å ha koldtbord til middag.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #10 Skrevet 30. september 2005 Noen venner av meg leide en seilskute med plass til ca.60 gjester. Hadde vielse i en kirke ved sjøen og alle spaserte direkte fra kirken til seiltur med servering og brudevals på dekk. Veldig avslappende og utradisjonelt. Glemte å si at dette var i Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå