AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg kan fint se om en ikke hvit man er kjekk, men jeg tiltrekkes ikke av dem på en romantisk måte. Er jeg da rasist som kun ønsker forhold med hvite menn? Anonymkode: ca7cb...711 6
GammelKaktus Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Nei, man har lov til å ha preferanser uten at man skal bli stemplet som rasist av den grunn. 27
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Nei, man har lov til å ha preferanser uten at man skal bli stemplet som rasist av den grunn. Noen mener det. Anonymkode: ca7cb...711
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Men hvorfor føler du for å deklarere det? For å overbevise deg selv at du ikke er rasist? Hva hadde du tenkt om en tråd fra en mann "jeg tiltrekkes kun av tynne jenter - er jeg fettfobisk"? Kanskje du hadde tenkt at han hadde bittelitt fettfobi. Hva er poenget med sånne tråder? Anonymkode: f0cf8...9e9 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor føler du for å deklarere det? For å overbevise deg selv at du ikke er rasist? Hva hadde du tenkt om en tråd fra en mann "jeg tiltrekkes kun av tynne jenter - er jeg fettfobisk"? Kanskje du hadde tenkt at han hadde bittelitt fettfobi. Hva er poenget med sånne tråder? Anonymkode: f0cf8...9e9 Grunnen til at jeg spør, er for de flere i min omgangskrets mener jeg er smårasist siden jeg ikke ønsker forhold med menn som ikke er hvite i huden. Anonymkode: ca7cb...711 4
GammelKaktus Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen mener det. Anonymkode: ca7cb...711 Javel, folk mener mye rart så selv om noen mener det så endrer jo ikke du preferansene dine av den grunn? Akkurat som at jeg ikke liker lave menn med blondt hår, eller menn ikke liker feite damer osv. Men du er rasist om du til tross for preferansene treffer en fantastisk mann som du egentlig vil være med men lar være fordi han ikke er hvit, da er du ikke bare en rasist men og en idiot. I det virkelig liv så treffer man folk man liker på tross av at de ikke passer med preferansene man har, men de har en sjarm og en fantastisk personlighet og det gjør at du kaster preferansene i do. 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Det er greit å ha preferanser. Med mindre preferansen er for kvinner som ikke har hatt mange sexpartnere. Eller kvinner som ikke er alenemødre. Eller for kvinner som ikke er høye. Egentlig er det greit å ha preferanser så lenge du ikke er en mann Anonymkode: 5a915...2f1 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Alle har preferanser og min første tanke er nei, men når du lurer på om du er rasistisk, så tenker jeg at kun du vet svaret på det. Spørsmålet om rasisme ga meg følelsen av du tiltrekkes hvite menn på grunn av enkelte holdninger i deg selv, og ikke utseendebasert slik som først tenkt på grunn av betegnelsen "hvite menn". Anonymkode: 901c5...33c 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at jeg spør, er for de flere i min omgangskrets mener jeg er smårasist siden jeg ikke ønsker forhold med menn som ikke er hvite i huden. Anonymkode: ca7cb...711 Tror de kanskje mener du er det av andre grunner enn preferansen i seg selv. Slik du legger der frem så høres det ut som noe du snakker mye om, så kanskje de fanger opp noen holdninger du har? Alle har preferanser, men det er veldig rart å være så opptatt av en gruppe mennesker man ikke er tiltrukket av at flere i omgangskretsen reagerer på det. Det normale er vel heller å prate om menn (eller kvinner) man er tiltrukket av. Anonymkode: 81c24...b55 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Det er mange som vil si at du er rasist. Men tror mange glemmer helt at det er noe som heter preferanser når man tar hudfarge inn i bildet. Jeg har aldri vært tiltrukket av noen med mørk hud selv, men jeg sier heller jeg ikke synes svart hår er noe attraktivt, som også er sant selv på en hvit fyr. Hårfarge går det helt greit å snakke om preferanser, hudfarge, da får du reaksjoner fra folk. Anonymkode: 556c1...e9d 2
Gjest Trøst Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 Det er ikke rasistisk å ha en preferanse. Men man burde kanskje være obs på hvordan man sier det. For eksempel "jeg tiltrekkes vanligvis ikke av asiatiske menn" kontra "æsj nei, asiatiske menn liker jeg ikke". Kanskje unngå å si det i det hele tatt når man snakker med noen som kan ta seg nær av det eller oppleve det som diskriminerende. Men dette er litt overtenkende, er uansett ikke rasistisk å ha en preferanse.... Men har latinske menn gått deg hus forbi....? 😍
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 Skulle jeg hatt barn så ville jeg hatt det med en hvit mann fordi jeg foretrekker lyse farger. Brune blandingsbarn og brune farger er de mest vanlig farger i verden. 7 milliarder flere mennesker er brune enn hvite. Ønsker mer mangfold enn bare brunt. Anonymkode: c3415...6c2 8
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan fint se om en ikke hvit man er kjekk, men jeg tiltrekkes ikke av dem på en romantisk måte. Er jeg da rasist som kun ønsker forhold med hvite menn? Anonymkode: ca7cb...711 Nei det er en preferanse 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er greit å ha preferanser. Med mindre preferansen er for kvinner som ikke har hatt mange sexpartnere. Eller kvinner som ikke er alenemødre. Eller for kvinner som ikke er høye. Egentlig er det greit å ha preferanser så lenge du ikke er en mann Anonymkode: 5a915...2f1 Det er greit å ha de preferansene du ramser opp og 🙂 Det som ikke er greit er å shame noen bare fordet en ikke vil ha de som partner 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 Trøst skrev (37 minutter siden): Det er ikke rasistisk å ha en preferanse. Men man burde kanskje være obs på hvordan man sier det. For eksempel "jeg tiltrekkes vanligvis ikke av asiatiske menn" kontra "æsj nei, asiatiske menn liker jeg ikke". Kanskje unngå å si det i det hele tatt når man snakker med noen som kan ta seg nær av det eller oppleve det som diskriminerende. Men dette er litt overtenkende, er uansett ikke rasistisk å ha en preferanse.... Men har latinske menn gått deg hus forbi....? 😍 Enig! Selv tiltrekkes jeg også kun av hvite menn, men det er aldri noe jeg ville sagt høyt. Og med hvite menn, er det kun de med "nordisk" utseende, en høy og mørk franskmann faller også ut. Og menn/damer som tiltrekkes av slanke, tykke, hvite eller mørke personer, trenger heller ikke si det høyt. Ting som går på kropp, hudfarge og lignende, kan man være litt forsiktig med å si høyt til alle.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 Neida. Bare preferanser. Noen liker bare menn med enorm kuk. Anonymkode: 770ee...a13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Det er greit å ha preferanser. Med mindre preferansen er for kvinner som ikke har hatt mange sexpartnere. Eller kvinner som ikke er alenemødre. Eller for kvinner som ikke er høye. Egentlig er det greit å ha preferanser så lenge du ikke er en mann Anonymkode: 5a915...2f1 Om det er noen kvinner som uttrykker preferanser for menn som ikke er lave, startes flere tråder om hvor kjipe alle kvinner er som dømmer lave menn til evig sølibat. Om det er noen kvinner som uttrykker at høyde ikke betyr så mye, blir de beskyldt for å lyve. Det er mye mer konstruktivt å innse at folk er forskjellige, liker forskjellige ting av forskjellige grunner. Så om noen har preferanser man selv ikke passer inn i, er det greit å huske at deres preferanser ikke deles av alle. Anonymkode: 8c82a...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 Tja, eg er heilt lik deg og vil eigentlig sei ja. Fordi man systematisk utelukker millioner av mennesker kun basert på hudfarge, det er jo rasisme. Men er det ikkje okey å væra rasist i enkelte samanhengar? Skulle vi ha ligget med folk vi ikkje er tiltrukket bare for å ikkje væra rasist liksom? Det blir bare sært. Og heilt ærlig vi veit jo ikkje om vi ein dag virkelig har lyst på ein person som ikkje er kvit. Det handlar om meir enn hudfarge liksom. At man som regel ikkje er åpen for det er ikkje det same som aldri. Vist du skjønner. Anonymkode: 8c014...894
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 Menn foretrekker kvinner med lys hud, så ønsker du døtre så blir de mest attraktive om de får lys hud. Anonymkode: c3415...6c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå