Gå til innhold

Kan man være like forelsket i to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ganske langvarig singel, og etter å ha gått på de fleste Tinder-blemmene med fuckboys og menn som bare er ute etter sex, tok jeg et bevisst valg om å begynne å tenke som en mann.

Fortsatte å treffe folk, men med null ambisjon om at dette skulle bli noe mer. Og hva skjer?! Nå sitter jeg plutselig med to som faktisk vil noe mer. Og jeg liker begge utrolig godt! De har vidt forskjellig personlighet, lynne og utseende, men begge har bergtatt meg fullstendig.

Dette er jo nesten litt for tullete til å være sant, hadde aldri i verden sett meg selv havne i en slik situasjon. Så tenker jeg at jeg burde ha visst det om én av dem faktisk var den éne for meg? Og jeg vil ikke såre noen av dem, så dette burde jeg tenkt litt bedre over før jeg skulle "tenke som en mann". Nå er det for så vidt ingen av dem som har nevnt ordet forhold, men begge viser med ord og handling at de er seriøse. Jeg MÅ jo bare kutte med en av dem, men hvordan velger man? 

Kan man virkelig være like betatt/forelsket i to stykker på én gang? Lurer på hvor dette luksusproblemet kom fra - det pleier jo alltid å være jeg som sitter igjen skuffet fordi den andre parten ikke vil noe mer...

Anonymkode: 6c639...dd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alltid forelsket i flere enn en. Det viktigste er at du er ærlig. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du skal fortsette å tenke som en mann så velger du da kun utifra utseendet og tar den kjekkeste. Men du kan ikke kutte ut den andre, men holde han passe varm med meldinger, i tilfelle han du valgte trekker seg. Eller så kan du tenke som ei dame.

Anonymkode: d4d24...3b1

• Liker 4
Skrevet

Ja, man kan godt være like forelsket i to stykker. Begrepet «den ene» er veldig misvisende. Det er selvsagt mange der ute som kan være «Den rette» for deg, du må bare huke tak i en av dem. 

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg mann, men hvis jeg skal tenke som en dame,  så ville jeg sett på hvordan de oppfører seg mot andre mennesker, i sosiale settinger, mot dem i serviceyrker, barn, og dyr. 

Vet de om hverandre?  

Anonymkode: cb4ee...339

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener nei, faller du for en annen var du aldri forelsket i den første. 

Anonymkode: b9582...82b

• Liker 2
Skrevet

bruk kondom!

Anonymkode: 4ea8e...308

Skrevet

Jeg tenker at da er du egentlig ikke forelsket i noen av dem. 

Skrevet

Jeg er så glad jeg er poly, så slipper jeg at slikt blir et problem. Jeg har to menn, jeg er veldig glad i begge og vi har faste relasjoner og planlegger fremtiden sammen. De vet om hverandre, og ingen av dem synes det er problematisk. Så ja, jeg mener det går an, og det er ingenting som sier at mennesket er skapt for å bare være glad i en person av gangen. 

• Liker 1
Skrevet
Apollonia skrev (3 minutter siden):

Jeg er så glad jeg er poly, så slipper jeg at slikt blir et problem. Jeg har to menn, jeg er veldig glad i begge og vi har faste relasjoner og planlegger fremtiden sammen. De vet om hverandre, og ingen av dem synes det er problematisk. Så ja, jeg mener det går an, og det er ingenting som sier at mennesket er skapt for å bare være glad i en person av gangen. 

Poly?

Skrevet

Man MÅ jo ikke velge. Det finnes betydelig flere enn du tror som lever i ikke-tradisjonelle forhold. Det synes bare ikke fordi man, særlig etter at man har fått barn, bevisst går langt for å skjule at man ikke er "mann-kvinne-barn" fordi man vet at mange av barnets venner vil ha foreldre som lærer barnet å mobbe barn som ikke følger normen. 

Flere barnefamilier som består av mor-far-barn har homofile foreldre som lever sammen som venner og oppdrar barn på fellesen. Flere par som ser ut som de er to voksne med en god venn eller leieboer er egentlig tre eller fire voksne som lever sammen. 

Dette er 2021. Den bibelske fortolkningen av "familie" hører ikke hjemme noensteds lengre. 

Du sa at du tenkte som en mann og lykkes. Mitt tips nå er: tenk som et moderne menneske. Og du vil lykkes.

Anonymkode: 229c6...2f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du sa at du tenkte som en mann og lykkes. Mitt tips nå er: tenk som et moderne menneske. Og du vil lykkes.

Det tenker jeg også, men det er to til som skal være med i dette forholdet. Vi vet jo ikke engang om de kan tåle trynet på hverandre.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det tenker jeg også, men det er to til som skal være med i dette forholdet. Vi vet jo ikke engang om de kan tåle trynet på hverandre.  

Det er helt riktig og selv om noen forsøker å overbevise deg om det motsatte så lever det veldig store flertallet i monogame forhold.

Vanskelig knipe det der. Du kan ikke regne med at noen av dem er interessert i noe polyamorøst.  Og i tillegg så kan du risikere å miste begge om du forteller at du har datet og er interessert i begge to. Jeg hadde i hvert fall blitt meget betenkt om den jeg hadde truffet en stund og blitt forelsket i hadde truffet andre samtidig. 

Anonymkode: 5f204...21f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Poly?

Poly vil ha kjeks, Poly vil ha kjeks, kraaak

Anonymkode: e658a...766

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er helt riktig og selv om noen forsøker å overbevise deg om det motsatte så lever det veldig store flertallet i monogame forhold.

Vanskelig knipe det der. Du kan ikke regne med at noen av dem er interessert i noe polyamorøst.  Og i tillegg så kan du risikere å miste begge om du forteller at du har datet og er interessert i begge to. Jeg hadde i hvert fall blitt meget betenkt om den jeg hadde truffet en stund og blitt forelsket i hadde truffet andre samtidig. 

Anonymkode: 5f204...21f

Nå var det ikke jeg, TS, som skrev at jeg tenkte på noe polygamt forhold her ;)

Tanken om at jeg selv kan være polyamorøs har for så vidt slått meg tidligere, all den tid jeg har opplevd én gang før å være uendelig glad i to på én gang. Men den gangen var jeg i et forhold det ikke var aktuelt å forlate.

Jeg har absolutt ikke tenkt å foreslå noe slikt for noen av disse mennene :). Og hadde jeg vært en av de mennene jeg selv har rotet meg bort i underveis, så hadde jeg vel bare fortsatt som nå. Men jeg er fortsatt meg selv, og ønsker ikke det. Det er bare så utrolig vanskelig, for jeg liker begge like godt. Begge gir meg sommerfugler i magen, og begge er interresante samtalepartnere.

Jeg hørte en gang noen si at du er og kan leve som singel så lenge ingen har definert at noe er ekslusivt eller et forhold - men det føles ikke riktig for meg. Nå kan det jo selvfølgelig hende at en eller begge vil forsvinne før man i det hele tatt kommer så langt... men jeg synes det er så forunderlig at jeg virkelig liker begge to like godt. (Det finnes riktig nok praktiske hensyn som barn, avstander og slikt som kunne vippet pinnen den ene veien - men det er rent praktisk, og ikke en følelsesmessig vurdering)

Anonymkode: 6c639...dd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Poly?

Polyamorøs, etisk ikke-monogami. Alle forholdskonstellasjoner som bryter med den monogame normen. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det behøver de da heller ikke. V-forhold er uansett det vanligste, mine menn har aldri møttes en gang, siden det aldri har falt seg slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...