Gå til innhold

Trenger hjelp til å lete på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å finne en forskningsrapport om decubitus eventulet forebygging av decubitus. Er så dårlig til å finne fram på nett.

Skrevet

www.tidsskriftet.no, så søker du på decubitus. Sikkert noe du kan finne, som regel er det linker til opprinnelsen der også. Abstracter som du ofte kan finne på sider fra British Medical osv er ofte gratis, og det hender det står noe vettugt der som du kan bruke i en oppgave, og vips så har du en flott link på litteraturlista :)

Skrevet

Søk på liggesår og trykksår (i hvert sitt søk) på google.no. Da får du opp masse. Ofte er disse ordene brukt i endel artikkler enten sammen med fagspråket, eller uten det. Masse resultat ihvertfall.

På sidene til hjelpemiddelsentralen kan du se på utstyr (tror jeg) til forebygging. Eller kontakt de for å høre hva de tilbyr (totteputer, "sokker" med isoporkuler til å ha på helene, de har masse forebyggende).

Om det er noe du trenger.

Skrevet

Greit nok at jeg finner masse artikler, men det jeg MÅ ha er en forskningsartikkel. Der noen har forsket og funnet ut noe. Og det klarer jeg ikke helt å finne. Men tusen takk for hjelpen! :)

Skrevet

google.no skriv forskning og liggesår med bare mellomrom mellom, se om det kommer opp noe og bytt ut liggesår med trykksår og decubitus og gjør 2 søk til.

Da får du opp mye, men om det er noe av det du skal ha vet jeg ikke...

Skrevet

www.scirus.com er en søkemotor for vitenskap. Du kan velge å kun søke etter forskningsartikler (Journal sources only).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...