AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg irriterer meg litt over størrelsene på en del klesmerker. Eller ikke størrelsene, men de innkjøpsansvarlige i norske butikker som ikke ser an merkene når de kjøper inn. Max Mara, Victoria Beckham og Ralph Lauren er alle eksempel på merker som er meget store i størrelsen. Ser man på størrelsestabellene og finner sin vanlige størrelse (jeg vet at størrelser varierer, men la oss si om man f.eks. bruker Samsøe Samsøe eller HM som målestokk), så finner man som regel ut at man trenger minst en størrelse mindre. Den minste størrelsen som tas inn i norske butikker er ofte 34, men når da disse plaggene som liksom skal være størrelse 34 da heller ligner på en 36 eller 38, blir det jo bare helt meningsløst at butikkene ser seg blinde på størrelsestabellen. For alle disse merkene har jo mindre plagg, de tas bare ikke inn. I beste fall tas det inn et eneste plagg i det som skal tilsvare 32, og aldri noe i det som skal tilsvare 30. Selv om 30 kanskje tilsvarer en "vanlig" 34. Grrr. Umulig å få tak i klær i dette landet!!! Anonymkode: 89ad8...048 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Norge er et lite land. Både klær og sko er vrient enten man er større eller mindre enn 36-42 i klær eller 37-39 i sko. Men ts, passer du petite-klær? Anonymkode: 5530b...8de 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Får man klær i str 32 og 30 i utlandet? Jeg har samme problem som deg, er petite og føler ofte jeg drukner i klær hvis jeg skal handle i ordentlige butikker. Dressbukser feks er det bare å gi opp, en str 34 er jo som en 36/38 ja.. Anonymkode: dcbd1...7be
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Franske og italienske merker er som regel mindre i størrelsen, enn feks amerikanske ralph lauren Anonymkode: a54b6...317
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg irriterer meg litt over størrelsene på en del klesmerker. Eller ikke størrelsene, men de innkjøpsansvarlige i norske butikker som ikke ser an merkene når de kjøper inn. Max Mara, Victoria Beckham og Ralph Lauren er alle eksempel på merker som er meget store i størrelsen. Ser man på størrelsestabellene og finner sin vanlige størrelse (jeg vet at størrelser varierer, men la oss si om man f.eks. bruker Samsøe Samsøe eller HM som målestokk), så finner man som regel ut at man trenger minst en størrelse mindre. Den minste størrelsen som tas inn i norske butikker er ofte 34, men når da disse plaggene som liksom skal være størrelse 34 da heller ligner på en 36 eller 38, blir det jo bare helt meningsløst at butikkene ser seg blinde på størrelsestabellen. For alle disse merkene har jo mindre plagg, de tas bare ikke inn. I beste fall tas det inn et eneste plagg i det som skal tilsvare 32, og aldri noe i det som skal tilsvare 30. Selv om 30 kanskje tilsvarer en "vanlig" 34. Grrr. Umulig å få tak i klær i dette landet!!! Anonymkode: 89ad8...048 Butikker er interessert i å ta inn det som selger, og ikke brenne inne med varer, så de tar inn det de erfaringsmessig vet selger og er etterspurt.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Hvilke merker har du sett på da? Har en venninne som kun handler på zara og bikbok, der størrelsene er små. Har du sjekket der? Jeg har og noen klær i Armani i str 42, å jeg er ellers en 36/38. Så kanskje sjekke ut noen butikker som fører de? Anonymkode: e7ac5...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå