Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tidligere opplevd en ma da jeg var i uke 6 men fant ikke ut av det før i uke 10. Det var helt jævlig. Både fysisk og psykisk, tok litt tid før jeg følte meg klar for å prøve igjen og 6 mnd senere satt jeg med en positivt test. Er i uke 8 nå og er sykt stresset, har lite av symptomer som tretthet, kvalme og ømme bryst. Føler at det har avtatt helt i det siste. Jeg var på Tidlig UL i uke 6 hvor jeg fikk føre hjerteslag. Og da fikk jeg beskjed om at jeg egentlig var litt mindre på vei en det vi trodde. Men det var veldig beroligende å få høre hjerteslagene. Nå har jeg bestilt en ny privat UL time til neste uke fordi jeg ikke klarer å slappe av helt. Lurer på om det er andre her inne som føler det samme? eller som har opplevd det samme? At symptomene forsvinner eller blir mindre?

Anonymkode: e77f9...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 5038b...013

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Både at symptomene blir værende sterke og det var MA og at symptomene forsvant og det var MA. Men jeg har også opplevd at symptomene forsvant tidlig og det var ikke MA. 
Det jeg har lært er at alt unormalt kan være normalt og omvendt. 
Krysser fingrene for en liten frisk baby på TUL neste uke🤞

Anonymkode: f11ad...c72

• Liker 2
Skrevet

All sympati herifra :troest: Det er nok mange som føler og har følt på akkurat dette du beskriver, inkludert meg selv. Jeg har opplevd 4 aborter, og etter hvert nytt svangerskap har jeg hatt fullstendig angst. Noen ganger så ille at jeg måtte bli sykemeldt en periode (umulig å konsentrere seg), mens andre ganger har det vært greit å jobbe og tenke på andre ting.

Ikke så mye som har hjulpet mye, men det som har hjulpet LITT er å holde seg opptatt med ting. Jeg fant et par nye hobbyer som tok tid, og i et svangerskap så trente jeg veldig mye slik at jeg både var opptatt med det, men også ble så sliten og trøtt på kveldene at jeg la meg tidlig. Sove bort mest mulig tid.... På en måte gikk dagene. Og ja, hadde forskjellige TUL booket. Det var veldig nødvendig å ha datoer å se frem mot som ikke var så langt frem i tid som en termindato er. 

Jeg har frem til nå opplevd vellykket svangerskap etter abort, så vet heldigvis at det KAN gå bra også. Man må bare klamre seg til det. Masse lykke til :hug:

• Liker 3
Skrevet

Forstår deg godt, ts! ❤️ Eg hadde 2 tette SA/MA for 1.5-2 år sidan, begge ca veke 9-10. Vart gravid igjen på 1. og 2. forsøk kvar gong, og hadde lite symptom. Ved første MA sleit vi lenge, og gjekk inn i ein sorgprosess, då dette var skikkelig fælt for oss. Andre gong vart eg hasteinnlagt med ambulanse pga blodtrykksfall på legesenteret, så då fekk vi litt anna fokus, og var meir forberedt når symptoma kom. Så vart vi gravide igjen ifjor sommar, og eg var sikker på at det ville skje igjen. Ved kvar murring i livmora(som då sjølvsagt er normalt ved graviditet) var eg sikker på at det byrja igjen, gjekk på do og forventa blod fleire gongar om dagen/natta, og google jamnt statistikk på kor stor sjangse for at det skal gå bra 🙈 Vi reiste på tidleg ultralyd veke 8 og fekk då sjå eit bankande hjarte, og fekk beskjed om at då går det som regel bra! Og no har vi guten vår som straks er eit halvt år :)❤️
- Symptoma kan kome og gå litt, og det er heilt normalt! Det er positivt at de allereie har sett eit bankande hjarte. Du vil nok klare å slappe meir og meir av når tida går, og etter neste ultralyd. Lukke til, eg kryssa fingrane for at alt går bra ❤️

• Liker 3
Skrevet

Følte på det samme etter min MA. Var livredd og klarte ikke glede meg før TUL i uke 12 (så hjerteslag i uke 8, men var likevel nervøs..)

Hvis det er noen trøst så er det statistisk sett ikke særlig sannsynlig å oppleve 2 SA/MA på rad 😊

Anonymkode: 21663...c98

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, jeg har tidligere opplevd en ma da jeg var i uke 6 men fant ikke ut av det før i uke 10. Det var helt jævlig. Både fysisk og psykisk, tok litt tid før jeg følte meg klar for å prøve igjen og 6 mnd senere satt jeg med en positivt test. Er i uke 8 nå og er sykt stresset, har lite av symptomer som tretthet, kvalme og ømme bryst. Føler at det har avtatt helt i det siste. Jeg var på Tidlig UL i uke 6 hvor jeg fikk føre hjerteslag. Og da fikk jeg beskjed om at jeg egentlig var litt mindre på vei en det vi trodde. Men det var veldig beroligende å få høre hjerteslagene. Nå har jeg bestilt en ny privat UL time til neste uke fordi jeg ikke klarer å slappe av helt. Lurer på om det er andre her inne som føler det samme? eller som har opplevd det samme? At symptomene forsvinner eller blir mindre?

Hatt MA 3 ganger, symptomene har da blitt værende som om det var liv.

Anonymkode: 01599...794

Skrevet

Forstår så uendelig godt at du er bekymret. En spontanabort er så innmari leit, og MA i seg selv er så uventet og vondt da man forventer at det er i orden, men så er det noe som ikke lever i magen likevel. 

Jeg har også opplevd en MA i uke 10, og jeg hadde ingen symptomer. Ble gravid igjen 2 måneder etterpå, og svangerskapet løp ganske likt i starten, med lite symptomer - så jeg var ekstremt bekymret. Sitter her nå i uke 40 og blir snart mamma til ei jente. Skal nevnes at symptomene kom etterhvert, ca fra uke 10, og varte frem til uke 20. Så her kan du fremdeles få et hav av symptomer kastet over deg 🤗 Eller så er du en av de heldige som er i god form! Bottom line, det er altså ingen fasit i hva som er normalt i et svangerskap. 

Sender deg gode tanker! 

Anonymkode: 273de...186

• Liker 1
Skrevet
RockyRose skrev (2 timer siden):

Forstår deg godt, ts! ❤️ Eg hadde 2 tette SA/MA for 1.5-2 år sidan, begge ca veke 9-10. Vart gravid igjen på 1. og 2. forsøk kvar gong, og hadde lite symptom. Ved første MA sleit vi lenge, og gjekk inn i ein sorgprosess, då dette var skikkelig fælt for oss. Andre gong vart eg hasteinnlagt med ambulanse pga blodtrykksfall på legesenteret, så då fekk vi litt anna fokus, og var meir forberedt når symptoma kom. Så vart vi gravide igjen ifjor sommar, og eg var sikker på at det ville skje igjen. Ved kvar murring i livmora(som då sjølvsagt er normalt ved graviditet) var eg sikker på at det byrja igjen, gjekk på do og forventa blod fleire gongar om dagen/natta, og google jamnt statistikk på kor stor sjangse for at det skal gå bra 🙈 Vi reiste på tidleg ultralyd veke 8 og fekk då sjå eit bankande hjarte, og fekk beskjed om at då går det som regel bra! Og no har vi guten vår som straks er eit halvt år :)❤️
- Symptoma kan kome og gå litt, og det er heilt normalt! Det er positivt at de allereie har sett eit bankande hjarte. Du vil nok klare å slappe meir og meir av når tida går, og etter neste ultralyd. Lukke til, eg kryssa fingrane for at alt går bra ❤️

Kan jeg spørre når embryoet sluttet å utvikle seg de gangene du hadde MA? Var det i uke 9 eller fant du ut av det i uke 9?

Anonymkode: 45046...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan jeg spørre når embryoet sluttet å utvikle seg de gangene du hadde MA? Var det i uke 9 eller fant du ut av det i uke 9?

Anonymkode: 45046...1b7

Trur nok dei aldri byrja å utvikle seg skikkeleg, ca veke 5 første gong. Andre gongen veit eg ikkje, då alt var vekke når eg kom på ultralyd.

Skrevet

TS her, Tusen tusen takk for fine tilbakemeldinger. I natt får jeg meg en god natt søvn takker være søte mennesker som dere :) 

Skrevet
B.B skrev (2 minutter siden):

TS her, Tusen tusen takk for fine tilbakemeldinger. I natt får jeg meg en god natt søvn takker være søte mennesker som dere :) 

Skrevet

Jeg var veldig veldig redd. Dro på ul hver uke.. uke 18 nå, men klarer fortsatt ikke å slappe av 😬

Anonymkode: e4440...401

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Kragebein, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...