AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 Jeg har ei venninne jeg har kjent i mange år. Oppegående, søt og snill. Giftet seg med en enkemann som hadde to barn fra før og de fikk også to barn sammen. Så falt hun for (la oss kalle han Morten). Morten var også gift med tre barn. Morten var nok den som var på når det gjaldt å innlede dette forholdet. De holdt på i to år bak sine ektefellers rygg før kona til Morten fikk vite det. Hun kastet han på ræva ut. Morten ville prøve parterapi og bad på sine knær om tilgivelse men det hjalp ikke. Min venninne flyttet ut fra sin mann og de tok ut seperasjon. Etter mye frem og tilbake flyttet Morten inn hos min venninne. De har nå bodd sammen i over 10 år (ingen felles barn). Så viser det seg nå at Morten har vært utro mot min venninne x-antall ganger. Ett par (minst) langvarige utroskapsforhold. Omverden ser jo at det er noe galt med hele mannen men min venninne har «tilgitt» han og prøver på et vis å dysse ned hva som har skjedd/skjer. Det er som om hun har hjernevasket seg selv til å tro at hun har gjort et kupp som er sammen med denne mannen.. 🙄 Og det er så synd for min venninne er bedre enn som så og kunne lett fått seg en skikkelig mann. Vi er godt voksne mennesker og vi rundt dem venter bare på neste gang han er utro.. og vi begynner alle å bli lei av å høre den samme gamle plata om at Morten hadde en så vond periode.. så derfor skjønte han ikke hva han gjorde.. osv osv.. når vi alle vet hva Morten er og er i stand til. Jeg er glad i min venninne og vil støtte henne men det er kleint å være sammen med dem som par når han er som han er. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men kanskje noen har forslag til hvordan vi kan støtte henne? Han kommer garantert til å være utro igjen. Han er 57 og har holdt på slik siden han var 20… og blitt tatt mange ganger og likevel fortsetter han. Anonymkode: 9cc30...54d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Hadde bare sagt hva jeg mente? 🤷♀️ Noe mer får du ikke gjort. Anonymkode: 65a66...f1c 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Enkelte er notorisk utro, det har ingenting med forholdet, partner eller "vonde perioder" å gjøre; det er et (åpenbart dårlig) personlighetstrekk. Kanskje bunner det i dårlig selvtillit, kanskje spenningssøking, kanskje bare fordi de har muligheten, men poenget er at det ikke er noe noen andre kan gjøre for å få dem til å slutte. De får gjerne ikke dårlig samvittighet annet enn hvis de blir tatt, men da er det mest at de skulle ønske de hadde vært mer diskrét, ikke at de ikke skulle gjort det overhodet. De elsker sin partner på sitt vis, men tenker ikke at det er verdens undergang om partner kaster dem ut - "det går så lenge det går". Jeg tror at de fint kan bestemme seg for å slutte/la være, fordi de går lei, fordi de ser at de sårer partneren og velger å la være av den grunn, eller fordi de ser at de ikke har draget lenger, men jeg tror de må komme frem til det selv, blir de "tvunget" fordi de ble tatt el. vil de sannsynligvis være utro igjen etter en stund. Anonymkode: 1c347...5ef 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 Veldig bra venninnen din får kjenne på dette selv. Hun er jo ikke noe bedre selv som bedro sin egen mann. Jeg fryder meg når jeg hører utro mennesker blir bedratt selv. De får så fortjent 👍 Anonymkode: 1106c...028 18
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Hun vet selv at han er utro. Selv om hun ikke vil snakke med dere om det, eller gå fra han. Hun er selv en utro kvinne. Og hvem vet; Kanskje hun har "hatt en dårlig periode" selv, og vært utro mot Morten? Du vet; Én gang utro - alltid utro! Anonymkode: aec3f...76d 10
I Grosny Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Han er 57 og har holdt på slik siden han var 20… og blitt tatt mange ganger og likevel fortsetter han. Anonymkode: 9cc30...54d Han er 57, og temmelig løs. Venninna di og mange andre har det moro med han. Er det så farlig? I den alderen så er det vel ikke aktuelt å få barn og bygge den type familie. Hvis hun er komfortabelt med at han koser litt her og der og får glede seg med han ganske mye så har hun det kanskje greit. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Jeg tenker at en vet hva en får (både han og henne) når en starter et forhold på en slik måte. Anonymkode: aec3f...76d 12
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Det er ikke akkurat "skjulte feil og mangler" Anonymkode: aec3f...76d 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 Din venninne og mannen har jo startet forholdet med utroskap og da vet de jo om det. For dem er det kanskje ikke så viktig. At det er et problem for deg blir jo egentlig ditt problem. Om din venninne ikke hadde syns noe om det så hadde vel noe skjedd - men hun gjør jo ikke det. De er voksne og fullstendig istand til å bestemme i sitt eget liv. Du kan jo bare si at det egentlig ikke vedgår deg og at du heller ikke vil høre noe om hvordan de ordner sexlivet sitt. hver gang han blir "oppdaget". Kan hende hun bare sier noe om det, og "reagerer" fordi det er sosialt forventet å reagere på utroskapen. Å skulle støtte noen som gjør samme valget gjenntatte ganger er jo unødvendig. Det er opp til dem hvordan de ordner sexlivet sitt. Anonymkode: f9737...b64 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 Kan hende venninna di ikke ser på det som et veldig stort problem? Kanskje hun syns det er helt greit, kanskje hun har mistet sexlysten, men vil beholde mannen? Så vet hun at det er "tabu" å snakke om, så derfor lager hun unnskyldninger for han overfor dere? Der hun kanskje heller kunne sagt at "ja, jeg vet at han har sex med andre, men det er faktisk helt greit for meg"? Bare en tanke og jeg er sikkert helt utafor her, men det kan jo hende det er sånn siden hun vet at han ligger med andre samtidig som hun fortsetter samlivet? Eller så vet hun om det, lukker øyne og ører fordi hun ikke har tro på seg selv og er redd for å være alene? Anonymkode: 1beb4...355
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ei venninne jeg har kjent i mange år. Oppegående, søt og snill. Giftet seg med en enkemann som hadde to barn fra før og de fikk også to barn sammen. Så falt hun for (la oss kalle han Morten). Morten var også gift med tre barn. Morten var nok den som var på når det gjaldt å innlede dette forholdet. De holdt på i to år bak sine ektefellers rygg før kona til Morten fikk vite det. Hun kastet han på ræva ut. Morten ville prøve parterapi og bad på sine knær om tilgivelse men det hjalp ikke. Min venninne flyttet ut fra sin mann og de tok ut seperasjon. Etter mye frem og tilbake flyttet Morten inn hos min venninne. De har nå bodd sammen i over 10 år (ingen felles barn). Så viser det seg nå at Morten har vært utro mot min venninne x-antall ganger. Ett par (minst) langvarige utroskapsforhold. Omverden ser jo at det er noe galt med hele mannen men min venninne har «tilgitt» han og prøver på et vis å dysse ned hva som har skjedd/skjer. Det er som om hun har hjernevasket seg selv til å tro at hun har gjort et kupp som er sammen med denne mannen.. 🙄 Og det er så synd for min venninne er bedre enn som så og kunne lett fått seg en skikkelig mann. Vi er godt voksne mennesker og vi rundt dem venter bare på neste gang han er utro.. og vi begynner alle å bli lei av å høre den samme gamle plata om at Morten hadde en så vond periode.. så derfor skjønte han ikke hva han gjorde.. osv osv.. når vi alle vet hva Morten er og er i stand til. Jeg er glad i min venninne og vil støtte henne men det er kleint å være sammen med dem som par når han er som han er. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men kanskje noen har forslag til hvordan vi kan støtte henne? Han kommer garantert til å være utro igjen. Han er 57 og har holdt på slik siden han var 20… og blitt tatt mange ganger og likevel fortsetter han. Anonymkode: 9cc30...54d Det er hun jo ikke? Hun er jo av akkurat samme ulla selv? Man høster som man sår, liksom. Anonymkode: 2f302...59f 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 TS her. Det som er greia er at hun blir fullstendig knust og det oppstår en stor krise som hun drar alle andre inn i.. ringer rundt for å høre om andre har visst om hva han holder på med osv.. så er de i parterapi og han bortforklarer hvorfor han holder på som han gjør. Nå sist brukte hun 1,5 år på å komme seg til hektene igjen. Anonymkode: 9cc30...54d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Det som er greia er at hun blir fullstendig knust og det oppstår en stor krise som hun drar alle andre inn i.. ringer rundt for å høre om andre har visst om hva han holder på med osv.. så er de i parterapi og han bortforklarer hvorfor han holder på som han gjør. Nå sist brukte hun 1,5 år på å komme seg til hektene igjen. Anonymkode: 9cc30...54d Da kan du minne henne på hvordan mannen hennes følte seg da HUN var utro, og i tillegg ødela en familie med barn. Anonymkode: aec3f...76d 11
I Grosny Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her. Det som er greia er at hun blir fullstendig knust og det oppstår en stor krise som hun drar alle andre inn i.. ringer rundt for å høre om andre har visst om hva han holder på med osv.. så er de i parterapi og han bortforklarer hvorfor han holder på som han gjør. Nå sist brukte hun 1,5 år på å komme seg til hektene igjen. Anonymkode: 9cc30...54d Da er det et problem. Den parterapien kan hun bare glemme. Hun eier ikke den gubben alene, og han tar trolig for seg der han får muligheten. Hun må innse at han er alles leketøy og ta konsekvensen av det, det vil si at hun mest sannsynlig trenger å avslutte forholdet. 3
ClausSaus Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ei venninne jeg har kjent i mange år. Oppegående, søt og snill. Giftet seg med en enkemann som hadde to barn fra før og de fikk også to barn sammen. Så falt hun for (la oss kalle han Morten). Morten var også gift med tre barn. Morten var nok den som var på når det gjaldt å innlede dette forholdet. De holdt på i to år bak sine ektefellers rygg før kona til Morten fikk vite det. Hun kastet han på ræva ut. Morten ville prøve parterapi og bad på sine knær om tilgivelse men det hjalp ikke. Min venninne flyttet ut fra sin mann og de tok ut seperasjon. Etter mye frem og tilbake flyttet Morten inn hos min venninne. De har nå bodd sammen i over 10 år (ingen felles barn). Så viser det seg nå at Morten har vært utro mot min venninne x-antall ganger. Ett par (minst) langvarige utroskapsforhold. Omverden ser jo at det er noe galt med hele mannen men min venninne har «tilgitt» han og prøver på et vis å dysse ned hva som har skjedd/skjer. Det er som om hun har hjernevasket seg selv til å tro at hun har gjort et kupp som er sammen med denne mannen.. 🙄 Og det er så synd for min venninne er bedre enn som så og kunne lett fått seg en skikkelig mann. Vi er godt voksne mennesker og vi rundt dem venter bare på neste gang han er utro.. og vi begynner alle å bli lei av å høre den samme gamle plata om at Morten hadde en så vond periode.. så derfor skjønte han ikke hva han gjorde.. osv osv.. når vi alle vet hva Morten er og er i stand til. Jeg er glad i min venninne og vil støtte henne men det er kleint å være sammen med dem som par når han er som han er. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget men kanskje noen har forslag til hvordan vi kan støtte henne? Han kommer garantert til å være utro igjen. Han er 57 og har holdt på slik siden han var 20… og blitt tatt mange ganger og likevel fortsetter han. Anonymkode: 9cc30...54d Forventer ikke at du som venninne skal skjønne dette, men hun fikk det hun fortjener. 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS her. Det som er greia er at hun blir fullstendig knust og det oppstår en stor krise som hun drar alle andre inn i.. ringer rundt for å høre om andre har visst om hva han holder på med osv.. så er de i parterapi og han bortforklarer hvorfor han holder på som han gjør. Nå sist brukte hun 1,5 år på å komme seg til hektene igjen. Anonymkode: 9cc30...54d Ok. Glem mitt tidligere svar. Hva svarer dere når hun ringer rundt og spør om alle andre visste? Prøver dere å trøste og bortforklare eller sier dere som det er at "Ja, det vet vi, dessverre. Vi vet hva han holder på med og det må ta slutt nå. Du må gå fra han eller slå deg til ro med at dette kommer til å skje igjen." (Kanskje på en mer empatisk måte enn jeg skrev her.) Greia er at hun vet at han er sånn, han vet at han kommer til å fortsette og alle dere andre vet det. Hun må bare velge om hun vil fortsette å være i et forhold med en mann som er og kommer til å fortsette å være utro, eller gå fra han fordi hun blir ødelagt av det. Anonymkode: 1beb4...355 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vet selv at han er utro. Selv om hun ikke vil snakke med dere om det, eller gå fra han. Hun er selv en utro kvinne. Og hvem vet; Kanskje hun har "hatt en dårlig periode" selv, og vært utro mot Morten? Du vet; Én gang utro - alltid utro! Anonymkode: aec3f...76d Jeg er så lei av den setningen der. Det er ikke sant, i de fleste tilfeller. Det er ikke sånn at hvis man har vært utro én gang, så er man dømt til å være utro flere ganger. Jeg var utro mot eksen min, men jeg har ALDRI vært i nærheten å være utro mot mannen min. Selv ikke da vi hadde sextørke over flere år... Jeg tror faktisk den tankegangen der er med på å skape notoriske utro mennesker. Hvorfor skal de gidde å være tro mot partner, når de føler de allerede er dømt til å være utro for alltid? Anonymkode: 825c5...6f0 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er så lei av den setningen der. Det er ikke sant, i de fleste tilfeller. Det er ikke sånn at hvis man har vært utro én gang, så er man dømt til å være utro flere ganger. Jeg var utro mot eksen min, men jeg har ALDRI vært i nærheten å være utro mot mannen min. Selv ikke da vi hadde sextørke over flere år... Jeg tror faktisk den tankegangen der er med på å skape notoriske utro mennesker. Hvorfor skal de gidde å være tro mot partner, når de føler de allerede er dømt til å være utro for alltid? Anonymkode: 825c5...6f0 Nesten alle sitter her og synes synd på henne. Hun burde skjønt hva hun gikk til. For han var utro med henne. Men hun var jo utro med han. Teller ikke det like mye? Nei, det er ikke sikkert at hun kommer til å være utro igjen. Men hun har en (u)moral som gjør det mer sannsynlig at HUN kommer til å være utro enn ANDRE mennesker. Anonymkode: aec3f...76d 1
Ishavsrøya Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig bra venninnen din får kjenne på dette selv. Hun er jo ikke noe bedre selv som bedro sin egen mann. Jeg fryder meg når jeg hører utro mennesker blir bedratt selv. De får så fortjent 👍 Anonymkode: 1106c...028 Dette👆 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 Det var ikke som at han traff en annen den gangen og forlot sin kone for sin store kjærlighet i løpet av 14 dager........han ble tatt etter 2 år, uten planer om å gå..... Hun burde ha skjønt at dette er en utro type. Anonymkode: 5e51f...4b7 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå