Gå til innhold

Hvor ofte møter du din bestevenninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn og som har en god venninne, hvor ofte møtes dere? 
Jeg har en svært god venninne som jeg føler spiser meg litt opp. Hun er verdens snilleste og jeg er så glad i henne for alt hun er og alt hun gjør, men jeg føler av og til at det blir litt mye. Vi jobber turnus begge, så om vi begge har fri en formiddag «må» vi møtes til lunsj.. Om jeg sier det ikke passer eller jeg bare vil slappe av er hun veldig på, og vil møtes bare for å ta en kaffe om jeg har tid osv. Med aktive barn er det sååå godt og ikke ha dagene fylt opp hele tiden.. 

Hun vil møtes opptil flere x per uke, og nå kjenner jeg at det klarer jeg rett og slett ikke å få til. Det er for travelt, det blir for mye, og jeg har rett og slett ikke behov. På et vis er jeg litt redd for å si det og, for jeg har ikke sååå mange venner, har nesten ikke familie og er redd for å bli alene.. 

Jeg klarer jo dessuten ikke å pleie/opprettholde vennskap med de andre jeg har, for hun er så «på» meg når hun vet jeg har fri… Hva kan man gjøre i en slik situasjon? 

Anonymkode: 28526...9be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi treffes maks en gang per måned. Kunne sikkert gjort det oftere, men som deg er jo dagene ganske fulle med jobb, barn, fritidsaktiviteter, øvrige venner og familie, hobbyer osv. Nå er dette slik vi begge ønsker det, så det er ingen av oss som går og kjenner på at det er for mye/for lite, men jeg tenker uansett at det aller enkleste er å rett og slett snakke sammen. Si det som det er, det forstår hun nok. Kanskje har hun det rett og slett ikke så travelt som deg og tenker ikke over at hun har mer tid tilgjengelig.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok litt vanskelig å forstå for de uten barn, men de fleste av oss med barn vil jo egentlig bare hvile eller gjøre ingenting om man er ledig en time eller to!

Anonymkode: e91e5...91d

• Liker 1
Skrevet

Her varierer det. Min bestevenninne har tre barn, men er ufør. Jeg har et barn, men jobber turnus. Så vi kan ha lengre perioder på hver vår kant der det er travelt. Men plutselig slår en av oss på tråden, og vi møtes. Eller så kan jeg plutselig stikke innom der to ettermiddager på en uke. Men viktigste er at vi kommuniserer. Og det er lov å si nei til å møtes. Det er stor takhøyde mellom oss, så vi tillater oss å si nei på bakgrunn av at vi er slitne. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har fast fredagsdate hver fredag. Da møtes vi hjemme hos en av oss etter jobb, drikker øl og ser på gamle tv-serier, og skravler. Fantastisk ordning :)

Anonymkode: a1c2b...c02

• Liker 3
Skrevet

Sees ca  2-8 ganger i året

Anonymkode: df2cc...31f

Skrevet

Har tre barn og tre veldig gode venninner.  Møter de ca hver uke, med og uten barn.  Som oftest går vi en kveldstur etter ungene er lag, noen ganger er vi sammen med barn. 

Skrevet

Hvordan vet hun når du jobber, ville heller holdt turnusen for meg selv, og sagt ifra når man kan. Jeg møter ikke min mer enn 1  gang pr. Mnd. 

Anonymkode: 99b9f...cd0

• Liker 2
Skrevet

Dessverre altfor sjelden, de bor i et annet land. Men de venninnene jeg har her (i Norge) treffer jeg kanskje 5-6 ganger i året? Skulle gjerne møtt de oftere, men vipps, plutselig har det gått 2 måneder siden sist! Vi bor alle i Oslo men med litt for stor avstand til at man kan bare "stikke innom" på et innfall. Så hver gang vi ses, prøver vi å avtale konkret når vi treffes igjen, da går det ikke like lett i glemmeboken. Det har vært sjeldnere det siste året pga pandemien. 

Har din venninne også barn? Det virker som hun er fortsatt litt i "ung og singel" vennemønsteret. Neste gang dere møtes ville jeg kanskje prøvd å avtale når dere skal møtes nest, så dere har begge noe å forholde dere til. Hvis hun allikevel ringer og vil møtes "nå", er det kanskje lettere å si at du ikke kan, samtidig som du minner på at dere skal treffes "på tirsdag". 

Anonymkode: a3072...818

Skrevet

Noen ganger ukentlig, men som oftest 1 eller 2 ggr i mnd. Hender det går lenger også. Pleier å møtes på en cafe med «gjengen», så kommer de som kan. 

Anonymkode: 27c6b...d6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en svært god venninne som jeg føler spiser meg litt opp. Hun er verdens snilleste og jeg er så glad i henne for alt hun er og alt hun gjør, men jeg føler av og til at det blir litt mye. Vi jobber turnus begge, så om vi begge har fri en formiddag «må» vi møtes til lunsj.. Om jeg sier det ikke passer eller jeg bare vil slappe av er hun veldig på, og vil møtes bare for å ta en kaffe om jeg har tid osv. Med aktive barn er det sååå godt og ikke ha dagene fylt opp hele tiden.. 

Hun vil møtes opptil flere x per uke, og nå kjenner jeg at det klarer jeg rett og slett ikke å få til. Det er for travelt, det blir for mye, og jeg har rett og slett ikke behov. På et vis er jeg litt redd for å si det og, for jeg har ikke sååå mange venner, har nesten ikke familie og er redd for å bli alene.. 

Jeg klarer jo dessuten ikke å pleie/opprettholde vennskap med de andre jeg har, for hun er så «på» meg når hun vet jeg har fri… Hva kan man gjøre i en slik situasjon? 

Å fy faen, jeg hadde følt meg kvalt! 😅

Treffer min beste venninne max en gang i måneden. Perfekt for introverte meg!

Jeg hater small talk, noe det blir mye av når man treffes for ofte. Jeg har en annen venninne som maser om å treffes minst en gang i uken, men det skjer jo ikke så mye spennende i livene til folk at vi da har masse interessant å prate om. Har kjent henne i over 30 år, hun er hyggelig, men litt enkel og da blir samtalene deretter. Har begynt å ta avstand helt for vennskapet gir meg ingen input lenger, selv om vi nå sees sjeldnere. Tror man kan si at vi har vokst fra hverandre.

Tenker du gjør som du vil TS, dersom det du har å tilby ikke er bra nok for henne så kan dere jo ikke være venninner. Du må sette grenser, det blir tydeligere og tydeligere jo eldre man blir. Man føler ikke at man vil bruke livet sitt på "feil" ting når man forstår at man har begrenset tid her på jorda.

Du skal ha det godt. 

Hvis hun vil ha deg som venninne så må hun skjønne at hun også må ta hensyn til dine ønsker og behov, ikke bare omvendt.

Sett grenser! Nei betyr nei, ikke la deg overtale.

Skrevet

Har opplevd samme som deg. De nærmeste venninnene (også barnløse og single), vil gjerne snakkes ofte og møtes impulsivt. Jeg er veldig glad i å være hjemme, mitt eget selskap, har hobbyer og ting å gjøre hjemme når jeg har fri. Så jeg har ikke det behovet. Hun ene ghostet meg innimellom, om jeg ikke svarte på tlf en dag osv, så akkurat nå har jeg lite nære vennskap. Om barnet mitt sovna tidlig en kveld, ville jeg gjerne nyte 1t foran tv'en i fred og ro, enn å sitte flere timer på tlf med ei venninne, men det er visst vanskelig å forstå..

Anonymkode: 980a8...f71

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok litt vanskelig å forstå for de uten barn, men de fleste av oss med barn vil jo egentlig bare hvile eller gjøre ingenting om man er ledig en time eller to!

Anonymkode: e91e5...91d

Veldig mange av oss uten barn også! 😅

Anonymkode: b4778...408

Skrevet

Møter henne ca en til to ganger i uka og vi går aldri tom for ting å prate om❤️

Anonymkode: c8e7a...78e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Møtes ca 1 gang annenhver mnd, ca 3-4 timer. Messenger ca 3-4 ganger i uken.

Anonymkode: 38816...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...