AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Skrevet 18. august 2021 De går i samme klasse, men ikke samme gruppe. I klassen har vi blitt enig om naturlig inndeling når det gjelder bursdag og jeg er 100 % enig i at dette skal være strengt. Vårt barn er ikke invitert. De bor vegg i vegg, de er sammen HVER dag etter skolen og i helgene overnatte de til hverandre (vi har oftest nabobarnet til oss). Dette hadde det garantert det ikke blitt noe reaksjon på blant andre foreldre, da det er ganske naturlig at akkurat vårt barn ville blitt invitert her. At en hel gruppe pluss et barn fra en annen gruppe er invitert er lett å forklare. Kjenner jeg blir så forbanna og så jævli skuffet! Hva mener dere om dette? Anonymkode: 36ed3...ad5
Blomsterpotta Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Kanskje det er bare kohorten til dette barnet som er bedt? Kohorten på skolen altså. 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Blomsterpotta skrev (1 minutt siden): Kanskje det er bare kohorten til dette barnet som er bedt? Kohorten på skolen altså. De er en kohort hele klassen. Og skolen er på grønt nivå og nå fra start… Anonymkode: 36ed3...ad5 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 18. august 2021 At du skal sitte helt i ro i båten din tenker jeg. Her har de fulgt den naturlige inndelingen som alle har blitt enige om, og det gagnet denne gangen ikke barnet ditt. Det går helt fint. Det ligger helt garantert ikke noen vonde følelser bak, kun en tolkning av reglene som er litt strengere enn din. Prøv å glem det, gå videre i livet og nyt at barnet ditt har en så god venn, nært. Anonymkode: b28da...7ab 81
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 At det er kjipt men at foreldrene har jo bare fulgt spillereglene dere har satt. Mulig foreldrene tenker at om de skal utvide gjestelisten med nabobarn så blir det plutselig veldig mange flere de må invitere. De må jo sette strek ett sted. Hadde latt dette gå og ikke laget noe styr om det. Anonymkode: 3838f...afb 46
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At du skal sitte helt i ro i båten din tenker jeg. Her har de fulgt den naturlige inndelingen som alle har blitt enige om, og det gagnet denne gangen ikke barnet ditt. Det går helt fint. Det ligger helt garantert ikke noen vonde følelser bak, kun en tolkning av reglene som er litt strengere enn din. Prøv å glem det, gå videre i livet og nyt at barnet ditt har en så god venn, nært. Anonymkode: b28da...7ab Jo de har på et vis det, men her mener jeg det er rart at mitt barn ikke er invitert. Sånn virkelig. Men du har rett i mye annet her ja 🥰 Anonymkode: 36ed3...ad5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Og så hadde jeg lagt noen planer for barnet mitt den dagen barnebursdagen er slik at dere ikke blir sittende hjemme å sture 😉 Anonymkode: 3838f...afb 40
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 De følger reglene som er satt. Vårt barn har ofte hatt to barnebursdager. Et med klassen og et med venner som ikke går i klassen. For alt du vet har de tenkt å ha et selskap til hvor ditt barn blir invitert Anonymkode: ebcc2...8d0 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jo de har på et vis det, men her mener jeg det er rart at mitt barn ikke er invitert. Sånn virkelig. Men du har rett i mye annet her ja 🥰 Anonymkode: 36ed3...ad5 Synes virkelig ikke at det er rart. De har fulgt reglene. At du sier du er enig i at det skal være strengt, men ikke når det gjelder din datter. Det er rart. Sånn virkelig. Anonymkode: fb61f...4e3 36
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jo de har på et vis det, men her mener jeg det er rart at mitt barn ikke er invitert. Sånn virkelig. Men du har rett i mye annet her ja 🥰 Anonymkode: 36ed3...ad5 Barnet ditt er ikke hele verden for andre enn deg, derfor blir ikke ditt barn tatt spesielle hensyn til. Anonymkode: a5d8b...d45 22
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Veldig enkelt, når din har bursdag gjelder samme regler, da inviteres kun de som er på denne lista og altså ikke nabobarnet. Anonymkode: 886fe...113 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig enkelt, når din har bursdag gjelder samme regler, da inviteres kun de som er på denne lista og altså ikke nabobarnet. Anonymkode: 886fe...113 DET skal jeg garantere 😏😂 Anonymkode: 36ed3...ad5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barnet ditt er ikke hele verden for andre enn deg, derfor blir ikke ditt barn tatt spesielle hensyn til. Anonymkode: a5d8b...d45 😂😂😂😂 Å Gud… 🤦♀️ Anonymkode: 36ed3...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #14 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 😂😂😂😂 Å Gud… 🤦♀️ Anonymkode: 36ed3...ad5 Det er jo det du ønsker, at barnet ditt skal bli unntatt reglene. Barnet ditt er ikke mer viktig for bursdagsbarnet enn de andre barna som er bedt. Det er sikkert litt vondt for deg å skjønne, men sånn er virkeligheten. Det finnes foreldre som følger smittevernsreglene og unnlater da ditt barn. Anonymkode: a5d8b...d45 22
Grønn Frosk Skrevet 18. august 2021 #15 Skrevet 18. august 2021 Vi bor også som nærmeste nabo til ett av de andre barna i klassen. Pga inndelingen vi foreldre felles har blitt enige om, så er de ikke invitert i hverandres feiring. Det ligger ingen vinde følelser rundt det. De leker sammen like fint hele veien til tross for, men om vi også skulle invitert ekstra de som bor i nærheten, hadde det fort blitt trangt. 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #16 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo de har på et vis det, men her mener jeg det er rart at mitt barn ikke er invitert. Sånn virkelig. Men du har rett i mye annet her ja 🥰 Anonymkode: 36ed3...ad5 Ja, jeg skjønner at du synes det er rart, og det er fordi vi ikke er helt rasjonelle i saker som gjelder våre egne barn. Hvis denne saken hadde handlet om et barn du ikke kjenner, så ville du mye enklere sett at det er helt u-rart at barnet ditt ikke er invitert, selv om de er svært gode venner. Det er bare en av mange situasjoner hvor man får et hint om at andre voksne ser verden litt annerledes enn seg selv. Vi får det mye enklere hvis vi bare aksepterer det, og går videre uten at det påvirker relasjonen til naboene eller nører oppunder en tanke om "hevn". Men jeg skjønner altså godt at du har stoppet litt opp ved dette, men jeg ville latt det fare og glemt hele saken. Når ditt barn har bursdag inviterer du etter hva som oppleves riktig etter hvordan du og din familie tolker reglene. Anonymkode: b28da...7ab 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #17 Skrevet 18. august 2021 Men de følger jo reglene som du skriver at alle er enige om, og at dette skal man holde seg strengt til? Samtidig så skriver du at du syns de skal bryte reglene for akkurat ditt barn? Henger ikke på greip. Anonymkode: 92730...9b1 20
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #18 Skrevet 18. august 2021 Herlighet, skjerp deg 🤦♀️ Det er helt naturlig at naboen kun inviterer forhåndsbestemt gruppe, og det er null grunn til å la være å invitere deres barn i neste bursdag ut av hevn av den grunn. Kanskje barnet ditt vil ha glede av å ha nabobarnet i sin bursdag, og da får jo barnet en gave til også, noe h*n sikkert kommer til å sette pris på. Anonymkode: 94b97...b23 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #19 Skrevet 18. august 2021 Jeg forstår ts. Bursdagsbarnets Foreldre har misforstått dette med kohort. De følger gitte regler, men blir deres barn sykt Må nok ts sitt barn i karantene uansett siden de er så mye sammen på fritiden. Dermed går ulempene over til ts sitt barn men ikke fordelene. Det har ikke bursdagsbarnet sine Foreldre skjønt. Hadde vurdert å la ts sitt barn ikke være med dette barnet i x dager for å understreke poenget overfor Foreldrene. Anonymkode: 3eba2...652 2
AprilLudgate Skrevet 18. august 2021 #20 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo de har på et vis det, men her mener jeg det er rart at mitt barn ikke er invitert. Sånn virkelig. Men du har rett i mye annet her ja 🥰 Anonymkode: 36ed3...ad5 Så om jeg forstår deg riktig: Du synes det er rart at de ikke bryter reglene for klassen? Slik at da andre igjen føler seg ekskludert? Jeg hadde ikke invitert en som ikke var i gruppa/kohorten eller hva enn man har bestemt. På vår skole er regelen enten alle gutter/jenter, eller hele klassen. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå