Gjest Vestfoldbrud 2006 Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Er det noen som har hatt bryllupsmiddag, eller vært i bryllup på restaurant Verdens Ende på Tjøme? Vi vurderer å ha selskapet der, men har ikke bestemt oss enda...
Gjest Xavia Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Første gang jeg var på Verdens Ende, så tenkte jeg at det måtte være det nydligste sted å feire bryllup!
Boogie Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Vi har vært der og forhørt oss om pris der. Dere må betale 100,- for hver stol dere IKKE bruker. De har plass til 70 stk, så da kan du regne ut om dere slipper å betale noe, eller hvor mye det vil koste dere hvis dere ikke blir 70...
Gjest vestfoldbrud 2006 Skrevet 22. september 2005 #4 Skrevet 22. september 2005 Tusen takk for innspill og tips! Vi blir vel omkring 60 gjester, så kr. 100 pr ledige stol er overkommelig. Jeg har avtalt et møte med restaurantsjefen, så får vi se.. Vil likevel gjerne høre fra flere som har erfaring med stedet!!
Boogie Skrevet 22. september 2005 #5 Skrevet 22. september 2005 Da må det være midt i blinken for dere. Hvordan har du tenkt deg å ha bordene der inne? Skal du ha et langbord som hestesko, også gjøre det om til småbord etter middag, eller skal du ha småbord/langbord hele kvelden? Det er jo kun et rom der, men jeg forstod på han sjefen at de hadde mange selskaper der fordet.. Når skal dere gifte dere, og bor dere på Tjøme?(bare litt nysgjerrig )
Vestfoldbrud 2006 Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Vi er helt i begynnelsen av nybegynner-fasen, så jeg er ganske "lost". Jeg er ny på formuet her også, men nå har jeg i hvert fall fått registrert meg Vi har egentlig ikke bestemt oss for noenting enda, annet enn at vi vil gifte oss neste sommer Helst en av de første helgene i august. Jeg ser vel for meg langbord, men er åpen for alle forslag Vi er fra Vestfold begge to, men bor i Oslo. Begge er glad i sjøen, og vi har ligget mye på Verdens Ende i båt. Et NYDELIG sted, men jeg er - som dere sikkert har skjønt - veldig usikker på om lokalene egner seg for et bryllup.
Catzy Skrevet 24. september 2005 #7 Skrevet 24. september 2005 Genialt sted for et spesielt bryllup! Men gi gjestene beskjed om at det tar en stund å kjøre ut dit, og at man vel må gå et stykke også? Var der på biltur i fjor sommer, mener at det var et stykke å gå fra parkeringsplassen og opp. (Stiletthæler på grus er ting man bør være klar over på forhånd. ) Har ikke vært inne i lokalet, så jeg vet ikke helt stilen der. Men ute er det i hvertfall fint. Catzy
Boogie Skrevet 24. september 2005 #8 Skrevet 24. september 2005 Kan jo si at det blir kun et rom som man er på. Jeg ser for meg at det kan bli litt trangt i lengden, men det er nå meg! Ellers er det jo et veldig naturlig maritimt miljø i spiserommet. Kan sikkert ta bort det, og ta inn det man selv vil ha. Det er et lite stykke med grusvei å gå. Men det er muligheter for å kjøre helt opp til restauranten, må nok ha tillatelse.Og jeg tror nok at sånt får man ved et bryllup Blir spennende å høre hva dere syns!! Et annet sted ved kysten er jo Borge hotell på Husøy!!
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Jeg har bare sett lokalene fra usiden men det jeg har hørt er at de har fantastisk god mat der ute. Snakket med noen som skulle i 60-årslag der ute og de hadde vært der en gang før også og hadde bare positive ting å si om restauranten på Verdens Ende. Det er jo en uteplatting der også så om været tillater det så går det jo an å ha deler av kvelden ute også, men det forutsetter jo selvfølgelig bra vær og det er det jo ingen garanti for. Uansett så syns jeg lokalet har en fantastisk beliggenhet
Vestfoldbrud 2006 Skrevet 27. september 2005 #10 Skrevet 27. september 2005 Takk for svar! Det er jo beliggenheten som trekker mest.. Og jeg er litt bekymret for at det bare er ett rom, at det er litt "rorbu"-stil osv, akkurat som du påpeker, maibrud.. Men det er betryggende at maten skal være bra! Vi får se hva samboer'n syns når vi skal på befaring. Til min overraskelse viser det seg at han har ganske bestemte meninger om dette Han har blant annet forkastet Karlsvik gård og andre steder som vi har vurdert. Borge hotell var vårt 1.valg, men der var det dessverre helt fullt.
Gjest gjest1 Skrevet 27. september 2005 #11 Skrevet 27. september 2005 (endret) Selv hadde vi selskapet på Storgaten 11 selskapslokale. Kan virkelig anbefales om man liker den type lokaler da Endret 27. september 2005 av Heidi76
Vestfoldbrud 2006 Skrevet 27. september 2005 #12 Skrevet 27. september 2005 Kan forresten prøve å legge ut link jeg også - Verdens Ende Funker det? :klø:
Boogie Skrevet 28. september 2005 #13 Skrevet 28. september 2005 Den funket den linken Vestfoldbrud Ligger jo kjempefint til Og de kan tenne i den vektgreia(vet ikke hva den kalles) om det er ønskelig. Og evt sette ut lys på terrasseplattingen hvis det er ønskelig. Så dere kan forme stedet litt som dere vil! Bare man kunne ha bestilt fint vær Da hadde det stedet egnet seg godt. Men blir det dårlig vær, kan stedet bli litt snevert(syns jeg da). Når skal dere ut å se på lokale da?? Det er jo flere selskapslokaler i Horten som ligger ved vannet, eller hva med Åsgårdstrand hotell?
ashera Skrevet 28. september 2005 #14 Skrevet 28. september 2005 Til siste innlegger: Vektgreia = vippefyret
Boogie Skrevet 29. september 2005 #15 Skrevet 29. september 2005 Til siste innlegger: Vektgreia = vippefyret ← Takk hera Kom ikke på det i farta igår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå