AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #1 Del Skrevet 18. august 2021 Jeg har kjøkken bestående av skap under benk, skuffer under benk, skap med skrådør/slike hyller man kan snurre rundt, vegghengte skap, kjøleskap og kjøleskuff. Skal ta en ordentlig nedvask nå og tenker å kanskje bytte litt om på hvor ting står. Hva er mest praktisk mtp på både rengjøring og at det ser ryddig ut? Hva bør stå hvor? Anonymkode: 4286b...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2 Del Skrevet 18. august 2021 Jeg tenker funksjon er viktigere enn at det ser ryddig ut Jeg sørger også for å ikke ha alt for mye diverse på kjøkkenet som aldri brukes. Vaffeljernet står i boden og tas frem når det skal brukes i stedet for å ta hylleplass. Der jeg bodde før hadde jeg kjøleskapet ytterst i en liten L, hadde tallerkener også i L-en, og så var bestikket midt på den lange kjøkkenbenken. Når jeg skulle lage frokost måtte jeg bevege meg over hele kjøkkenet i et triangel. Nå har jeg også kjøleskapet lengst til venstre i kjøkkenet, og i det første overskapet ved siden av kjøleskapet har jeg tallerkener og små boller. I den første skuffen under benken har jeg bestikk. Jeg har diverse tørrvarer under der igjen i neste skuff, så jeg lett kan plassere matvarer når jeg har handlet. Før hadde jeg mat i kjøleskap og et overskap på andre siden av kjøkkenet, nå er all maten samlet så jeg kan stå stille og få maten på plass. Det er også lett å se hva som mangler når man har alt samlet. Hvorfor tenke slik? Jeg har gått på krykker mye, og da skal jeg love deg at slike småting teller. Når man er to på kjøkkenet er det også greit. Jeg kan stå og pakke ut ukeshandelen mens mannen min lager middag, uten at vi går i veien for hverandre. Jeg har også en bake-sone hvor alt til baking er i tre skuffer (vertikalt), redskaper til middag er nærme ovnen og stekeplata osv. Tenk hvordan du bruker kjøkkenet, hva irriterer deg? Hvor lett er det å ta ut av oppvasken, må du gå mye frem og tilbake? Hvor kjapt er det å smøre en brødskive? Må du gå langt fra komfyren for å finne krydderet du bruker hver dag? Anonymkode: c3652...449 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Del Skrevet 18. august 2021 Ikke veggivegg med oppvaskmaskin. Anonymkode: 6eb82...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå