AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hei. Jeg er en en 20 år gammel jente som fra jeg akk hadde fyllt 17 til jeg nå er 20, var i ett forhold i 3 år. Han er 00 og jeg er 01. Etter at det ble slutt innså jeg at jeg ikke ønsker å bli sammen med noen på min alder igjen, da jeg føler meg voksen for alderen. Det er 7 år og 11mnd mellom mor og far så aldersforskjell i forhold er ikkenoe jeg egentlig tenker så mye over. Så lenge man både kan være barnslige og voksne sammen, så er det det som tells! Og at man kommuniserer godt, og har forståelse for at en på 20 ikke alltid tenker likt som en på 30. men greia er, hvor vanlig er dette? Jeg har funnet en jeg virkelig kan falle for og som jeg både kan snakke med og ha det bra med, men han er født i 1991 og jeg i 2001! Noen med erfaringer/råd/tips!? vær så snill spar dere for spydige kommentarer, de hever jeg meg bare over På forhånd takk! Anonymkode: 4278b...b30 1
Anonymburker Skrevet 18. august 2021 #2 Skrevet 18. august 2021 Ser virkelig ikke problemet, rent aldersmessig. Om dere funker sammen er jo det det viktigste. Flust av forhold hvor mannen er 30 og dama 20! 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #3 Skrevet 18. august 2021 Hvis han behandler deg fint og det ikke er noen ubalanse mellom dere på grunn av at han er eldre enn deg, så ser jeg ingen problemer med dette. Ti års aldersforskjell er ganske så vanlig. Men, jeg må tilføye at mye kan forandre seg i livet til en tyveåring. Du er vel i ferd med å ta utdanning osv., mye som skjer i den alderen du er i. Anonymkode: d7554...199 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #4 Skrevet 18. august 2021 "Problemet" er vel at du antageligvis kommer til å forandre deg mye iløpet av 20-årene, mens han sannsynligvis allerede har funnet seg selv. Men hvis han behandler deg fint og du har det bra med ham så skal du ikke la være å ta sjansen fordi du kanskje kommer til å forandre deg. Kjærestepar som blir sammen når de begge er 20 kan vokse i forskjellige retninger, og det finnes ingen garanti for at et forhold vil vare. Bare husk å leve livet og gjøre de tingene du har lyst til å gjøre når du er ung. Hvis du har lyst til å feste med studievenner så gjør du det istedenfor å sitte inne med en voksen mann som har fått muligheten til å rase fra seg. Jeg tror du vil angre om du ikke lever livet mens du er ung og fri! Hvis han lar deg gjøre det så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: a84d3...41b 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 Jeg var sammen med en på 33 da jeg var 22. Gikk fint oss to mellom, men sosialt utover oss fungerte det ikke særlig bra. Mine venner og hans venner var på to helt ulike stadier i livet. Slikt kan nok fungere, men kanskje best om mannen og mannens venner er ganske umodne for alderen, og da er det jo en viss fare for at du vokser fra ham etterhvert. Jeg anbefaler det ikke, men man lever bare en gang, kjærlighet er ikke alltid lett å finne, og ofte er det bedre å forsøke og finne ut at det ikke fungerte enn å skulle ta bare kloke valg. Det kan jo hende det fungerer utmerket også. Anonymkode: b0e07...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Hvis det føles rett og alt er bra mellom dere, så kjør på. Jeg traff min mann rett før jeg fylte 16,han hadde da fylt 23 for et halvt år siden. Altså 7,5 år eldre enn meg. Aldersforskjellen har aldri vært et problem. Nå er vi 40 og 47, og forsatt sammen. Anonymkode: 8a800...f47 1
Gjest ABM Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg er en en 20 år gammel jente som fra jeg akk hadde fyllt 17 til jeg nå er 20, var i ett forhold i 3 år. Han er 00 og jeg er 01. Etter at det ble slutt innså jeg at jeg ikke ønsker å bli sammen med noen på min alder igjen, da jeg føler meg voksen for alderen. Det er 7 år og 11mnd mellom mor og far så aldersforskjell i forhold er ikkenoe jeg egentlig tenker så mye over. Så lenge man både kan være barnslige og voksne sammen, så er det det som tells! Og at man kommuniserer godt, og har forståelse for at en på 20 ikke alltid tenker likt som en på 30. men greia er, hvor vanlig er dette? Jeg har funnet en jeg virkelig kan falle for og som jeg både kan snakke med og ha det bra med, men han er født i 1991 og jeg i 2001! Noen med erfaringer/råd/tips!? vær så snill spar dere for spydige kommentarer, de hever jeg meg bare over På forhånd takk! Anonymkode: 4278b...b30 Spydige kommentarer?? Ikke fra meg nei...pula på bara!...hvem f bryr seg om 10 års aldesforskjell....?🌹
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #8 Skrevet 18. august 2021 Erfaringer tilsier at de fleste 30-åringer som går etter barn på 17 og unge kvinner på 20 gjør det fordi de vet det er enkle bytter som de enkelt kan manipulere og kontrollere. De vet også at mange ungjenter ser opp til eldre menn, og de får naturlig autoritet. De unge kvinnene hører på dem og det er lettere slippa unna med kjip oppførsel. Voksne menn på 30 har så lite til felles med 20-åringer at det aldri ville funke. Du ser også at kg som er kjent forum for troll og kjipe menn har flere brukere som syntes det er helt fint. Det sier sitt. De mennene som sitter på kg og skriver dritt om kvinner, er de samme som syntes det er ok for en mann på 30 å utnytte ei jente på 17 eller 20. Anonymkode: 06eea...3bc 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Erfaringer tilsier at de fleste 30-åringer som går etter barn på 17 og unge kvinner på 20 gjør det fordi de vet det er enkle bytter som de enkelt kan manipulere og kontrollere. De vet også at mange ungjenter ser opp til eldre menn, og de får naturlig autoritet. De unge kvinnene hører på dem og det er lettere slippa unna med kjip oppførsel. Voksne menn på 30 har så lite til felles med 20-åringer at det aldri ville funke. Du ser også at kg som er kjent forum for troll og kjipe menn har flere brukere som syntes det er helt fint. Det sier sitt. De mennene som sitter på kg og skriver dritt om kvinner, er de samme som syntes det er ok for en mann på 30 å utnytte ei jente på 17 eller 20. Anonymkode: 06eea...3bc En mann utnytter ikke ei jente (kvinne?) på 20? Enkelte kanskje, ja. Men ikke dra alle under samme kam! Anonymkode: c043d...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Skrevet 18. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: En mann utnytter ikke ei jente (kvinne?) på 20? Enkelte kanskje, ja. Men ikke dra alle under samme kam! Anonymkode: c043d...f4c Ikke alle. Men de aller, aller fleste. Anonymkode: 06eea...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Erfaringer tilsier at de fleste 30-åringer som går etter barn på 17 og unge kvinner på 20 gjør det fordi de vet det er enkle bytter som de enkelt kan manipulere og kontrollere. De vet også at mange ungjenter ser opp til eldre menn, og de får naturlig autoritet. De unge kvinnene hører på dem og det er lettere slippa unna med kjip oppførsel. Voksne menn på 30 har så lite til felles med 20-åringer at det aldri ville funke. Du ser også at kg som er kjent forum for troll og kjipe menn har flere brukere som syntes det er helt fint. Det sier sitt. De mennene som sitter på kg og skriver dritt om kvinner, er de samme som syntes det er ok for en mann på 30 å utnytte ei jente på 17 eller 20. Anonymkode: 06eea...3bc Enig i denne. Dessuten, alle 20-årige kvinner føler seg helt utrolig modne for alderen. Dette er en av de tingene som gjør at man vet at de ikke er det. Vi har alle vært der. Ta dette utsagnet som et eksempel; AnonymBruker skrev (8 timer siden): vær så snill spar dere for spydige kommentarer, de hever jeg meg bare over For du kan jo bare velge å ta det som spydigheter og ikke som visdom. Det gjør jo at alt man forsøker å si blir litt som å snakke til veggen, og ikke snakke til en som vet hva hun bør lytte til. Men dette er noe jeg 40+ mener du bør lytte til; Du gjør lurt i å bruke noen år på deg selv i starten av voksenlivet. Du har allerede brukt tre år av ditt unge liv på å være kjæreste. Forsøk i det minste å klare deg uten at fokuset er på en gutt/mann. Utvikle deg selv som person. Kanskje du liker det. Det vil i alle fall gagne deg, det kan jeg love deg. Anonymkode: 56fc6...921 2
Majer Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 (endret) Dere er forskjellige steder i livet og all statistikk tilsier at det ikke vil fungere. Du bestemmer selvfølgelig hva du vil gjøre, men jeg anbefaler deg ikke å gå glipp av menn du har en potensiell fremtid med fordi du heller vil ta sjansen på han. Ikke meningen å virke slem, men jeg tror det er riktig av meg å være ærlig fremfor å si hva du vil høre. Det er de mennene som ikke finner noen på egen alder som går etter yngre jenter. Jenter tror ofte de er mer modne enn de er og menn som går etter yngre jenter er ofte de mest umodne. Når du er 30 vil du nok være langt mer moden enn han. Endret 18. august 2021 av Majer 2
Misanthropis Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 Tror ikke du egentlig er ute etter råd tips. Du er klassisk 20 åring, kan og vet best, det skinner greit igjennom. og siden du også bedømmer hva som er råd og hva du bare ignorerer aka hever deg over… så blir jo dette bare confirmation bias.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå