Gå til innhold

Husker du OL på Lillehammer i 1994?

Anonymburker

Anbefalte innlegg

Var 7 år og var der oppe på langgrenn og kulekjøring. Husker det var kaldt og at man måtte inn i varmetelt. Masse folk i gågaten og at alle hadde caps med pins. 
Fra jeg var liten og fortsatt har jeg alltid fått frysninger av videokavalkader derfra.

tidenes beste arrangement

Anonymkode: b2749...3b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker det godt, ja. Var til stede på blant annet 10 km klassisk for herrer, så kaldt at brusen frøys til is i det man åpnet flasken, hvor Dæhlie ellers knuste Smirnov de siste km etter at det var nesten likt ved mellomtidene. I praksis to gull i ett, med den merkelige jaktstarten etterpå, som var det snåleste opplegget noen sinne, som å dele ut medaljer etter det kombinerte hopprennet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 7.14):

Nei, jeg er ikke en boomer 😄

Anonymkode: 5ffde...7cd

Boomer er etterkrigsgenerasjonen, så ts er per def ikke en boomer, men gen X. Du er åpenbart gen z. 

Jeg er gen x (millenials) og husker godt Lillehammer OL! Men introen husker jeg ikke. Den var... lang? Johan Olav Koss var den store helten for meg!

Anonymkode: 3fff6...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (På 22.8.2021 den 12.22):

Husker det godt, ja. Var til stede på blant annet 10 km klassisk for herrer, så kaldt at brusen frøys til is i det man åpnet flasken, hvor Dæhlie ellers knuste Smirnov de siste km etter at det var nesten likt ved mellomtidene. I praksis to gull i ett, med den merkelige jaktstarten etterpå, som var det snåleste opplegget noen sinne, som å dele ut medaljer etter det kombinerte hopprennet.

Ja, det var en rar praksis. Den distansen er vel byttet ut med skiatlon. Men jeg savner at flere av øvelsene i langrenn er individuellstart, det var mer spenning i hele løpet. Nå dasser de rundt x antall runder før det avsluttes med spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 10 år, og husker det kjempegodt! Eeelsket maskotene Kristin og Håkon, og ble helt blown away da vettene kom dansende ut på arenaen. Husker jeg var SÅ misunnelige på dem som fikk være en del av underholdningen der.

Husker også at vi fikk 3D-briller i posten (?) som kunne brukes under noen spesialsendinger. Vi hadde også pins, og dem var det stas å samle på.

Det var to fantastiske uker, også for oss som fulgte med fra en annen del av landet. Det var en folkefest, og alle deltok (på en måte). Stemningen i Norge var helt spesiell 🤩

Anonymkode: 2b267...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...