Gå til innhold

Husker du OL på Lillehammer i 1994?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaa! Jeg var bare syv år, og brydde meg ikke om sport, men det var virkelig en magisk opplevelse! Jeg husker veldig godt OL-floka, at brødrene mine spent fulgte med på hvem som hoppet lengst, at folk var utrolig glade og det var så god stemning 😊

Anonymkode: 1b1b5...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ser jo i ettertid at folk var dårlige på smittevern i gamle dager! #MiljøskadetAvCovid.

Anonymkode: 17975...885

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 7.14):

Nei, jeg er ikke en boomer 😄

Anonymkode: 5ffde...7cd

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: e38ea...621

• Liker 2
Skrevet

Jupp, sto og heia på arenaen under 5 mila for herrer.

Anonymkode: 8add3...564

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man ser jo i ettertid at folk var dårlige på smittevern i gamle dager! #MiljøskadetAvCovid.

Anonymkode: 17975...885

Savner bare hele den tidsepoken med alt det medførte (og alt dritet vi har i dag som vi ikke trengte den gangen). Internett, sosiale medier fantes ikke den gangen.

Ingen står med trynet nedi mobilen, men følger med på begivenhetene. Jeg liker at alt var litt mer tungvint og naturlig.

• Liker 5
Skrevet

Babyboomers er født mellom 1946-64. Generasjon X mellom 1965-80 og millenials/snowflakes fra 1981-95. En som ble født i  1981-1982 husker nok OL på Lillehammer.

Anonymkode: ecc8f...a0d

• Liker 1
Skrevet

Husker OL på Lillehammer som en oppvisning i norsk selvgodhet. Vetter, nisser og fjotter. "Zhe bezt olympic winter games ever" - og vi slukte det rått. 

Anonymkode: cc145...5e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Babyboomers er født mellom 1946-64. Generasjon X mellom 1965-80 og millenials/snowflakes fra 1981-95. En som ble født i  1981-1982 husker nok OL på Lillehammer.

Jeg er fanken meg ingen snowflake. Er født i 86 og tilhører millenials-generasjonen. Snøfnuggene er de som er født fra midten av 90-åra.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husker OL på Lillehammer som en oppvisning i norsk selvgodhet. Vetter, nisser og fjotter. "Zhe bezt olympic winter games ever" - og vi slukte det rått. 

Hvorfor hører jeg denne strofen for meg med Chandler fra Friends-stemme?😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Persille-Krus.jpg

Skrevet

Tror faktisk OL er er av de klareste minnene fra såpass tidlig barndom. Gikk på førskolen og husker at jeg tippa riktig antall gull til Norge. Vant en blyant. Men husker også åpningsseremonien, og også mye av sporten jeg så på tv. Satt med pappa og så alt jeg kunne😁

Anonymkode: e9855...34a

Skrevet

Ja.  Helt grei underholdning. Kleint med OL-floka og pinsene.

Skrevet

Husker også han som falt stygt på generalprøven da han skulle hoppe på ski med OL-ilden. Hvis det hadde skjedd under selve åpningsseremonien kunne vi blitt ett av få land til å slukke ilden før den var tent. 

Men om ikke nødvendigvis "zhe best gamez ever", så ble i hvert fall den beste OL-dokumentaren gjennom tidene laget. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Husker OL på Lillehammer som en oppvisning i norsk selvgodhet. Vetter, nisser og fjotter.

Ikke snakk stygt om vettene. 😾 mvh forhenværende offisiell OL-vette med kostymet fortsatt liggende på boden! 

Anonymkode: 12246...709

• Liker 2
Skrevet

Ja, husker det var helt sykt kaldt, hadde på meg fire joggedresser og to strømpebukser og pappas boblejakke for ikke å fryse mens vi var tilskuere. Husker folk dro sokker over skoene til og med. 

Men artig var det selv om jeg faktisk husker kulda best. 

Anonymkode: 9a536...9b9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er født i -87 og husker mye av styret rundt OL jeg har nok et pannebånd og en pins et sted fortsatt og jeg husker OL isen, og vettene og tussene i åpningen av OL men ikke så mye mer :)  

Skrevet

SO WHAT! Kjedelig svar

Anonymkode: 6f518...abe

Skrevet

begynte på skole det året. alle barna som var store nok hadde ol lillehammer pologenser, som vi poserte med til fine bilder (julekort ol). disse to figurene hadde vi sparebøsser av, og pins selvsagt.

Reiser man til lillehammer i dag så ser det ut som det har vært et eneste langt "dagen der på" med solfalmede ol 94 effekter over hele byen. grøss. let it go.

Anonymkode: 2d87a...a25

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (På 18.8.2021 den 7.34):

En boomer er født i perioden kort tid etter andre verdenskrig. Boomer er kort for babyboomer, som er betegnelsen på alle barna som ble født i de ekstremt høye kullene rett etter andre verdenskrig.  Boomere er typisk 75 år i dag.

En boomer er en person som er født mellom 1946-1964. Boomer blir brukt til å beskrive en generasjon. På samme måte som man beskriver unge som er født mellom 1997 - 2012 som Generasjon Z, eller Gen Z. ... Hvis du hørte det fra noen du kjenner kan du også spørre dem, for "boomer" kan ha flere betydninger.

Kopiert fra google. Så boomere er max 75 år.

Anonymkode: a82a1...ea4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...