Gå til innhold

Husker du OL på Lillehammer i 1994?

Anonymburker

Anbefalte innlegg

Da det gikk av stabelen i februar 1994 var jeg enda ikke fylt 8 år (jeg har noen fjerne minner fra OL i Albertville i 92 også). Jeg husker en god del av det, og får fremdeles frysninger når jeg hører denne introen.

De store barndomsheltene fra dette OL som Dæhlie, Alsgaard, Koss og Aamodt sitter godt i minnet den dag i dag. Jeg husker at vi fikk to uker vinterferie ene og alene fordi det var OL i Norge.

Husker dere mesterskapet? Hvis dere var for unge, eller ikke var født, hva føler dere når dere ser denne introen?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg var 22. Bodde der og livet var en fest i ukesvis 😄🍾🥂

Anonymkode: 26ccc...c89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var der og så på :) Eller fulgte med åå tv på jobb(det var litt unntakstilstand). Litt teit men moro.

Anonymkode: 9765d...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp bor på Lillehammer og var 17 år i 1994, minner for livet, det er noe jeg ikke ville gått glipp av,både opplevelsene på de forskjellige arenaene,men også det at innbyggerne her plutselig ikke var den typiske innesluttede nordmann/gudbrandsdøl lenger disse ukene. Husker folk leide ut og delte bolig med tilreisende, foreldrene til venninnen min hadde 2 amerikanere boende hos seg, uten å kunne et ord engelsk omtrent. De dagene OL pågikk var vi kun innom hjemme for å spise og sove, var ute på noe hele tiden selv hvor kaldt der var. Gikk fra sentrum kl 05 om morgenen opp på birkebeineren stadion for å få best mulig plassering på 5 mila, der lå folk allerede i telt i 27 minus. Ja masse gode minner 😊.

Anonymkode: 083df...94f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, jeg er ikke en boomer 😄

Anonymkode: 5ffde...7cd

En boomer er født i perioden kort tid etter andre verdenskrig. Boomer er kort for babyboomer, som er betegnelsen på alle barna som ble født i de ekstremt høye kullene rett etter andre verdenskrig.  Boomere er typisk 75 år i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ti. Vi dro med buss sammen med halve idrettslaget hjemmefra og så på hopprenn. Det var beinkaldt men vi var godt kledd, og for en stemning! Folk hoppet og danset konstant. Det var virkelig skikkelig gøy og en opplevelse. Hele landet var nok i unntakstilstand, også en stund før når de løp rundt med ilden osv. Jeg blir på en måte rørt når jeg hører sangen... 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Var vette på åpnings- og avslutningsseremonien. En opplevelse. 😊

Anonymkode: 12246...709

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dritkaldt, men fikk samlet opp en jæklig bra pinskolleksjon da (på vadmelscaps). Og i alle år etter har jeg tatt "en god gammeldags floke" når jeg er kald.

Endret av Zooey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Zooey said:

Og i alle år etter har jeg tatt "en god gammeldags floke" når jeg er kald.

Samme her. Får meg alltid i bedre humør når det er kaldt. 

Anonymkode: bda80...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Husker jeg veldig godt,  gikk på ungdomskolen da og var stor fan av Ådne Søndrål og Andreas Goldberger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok på Alberto Tomba og var en cm unna Juan Antonio Samaranch. 😎

Anonymkode: 12246...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zooey skrev (15 timer siden):

Ja, det var dritkaldt, men fikk samlet opp en jæklig bra pinskolleksjon da (på vadmelscaps). Og i alle år etter har jeg tatt "en god gammeldags floke" når jeg er kald.

Mens jeg grøsser når jeg hører disse sangene som er skrevet til diverse idrettsarrangementer. Pinlig dårlige og puteflaue, særlig sanger der et eller annet landslag stemmer i. 

Anonymkode: bd84f...d47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg husket fra OL på Lillehammer var at broren min skulle løpe 1km med OL-fakkelen, og det gruet han seg noe vanvittig til. Han var livredd for å snuble eller dumme seg ut på en eller annen måte.. :) 

Ellers husker jeg disse gamle OL-overdelene og pinsene. Jeg tror jeg har en drøss med OL-pins hjemme, faktisk. 

Anonymkode: 17975...885

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare 9 år da, så jeg husker ingenting fra Sporten i seg selv.

Anonymkode: 17975...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2021 at 7:14 AM, AnonymBruker said:

Nei, jeg er ikke en boomer 😄

Anonymkode: 5ffde...7cd

Hahaha, hvor gammel tror du man må være for å huske 1994 egentlig? 80? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...