AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 For det første ønsker jeg bare og skrive dette I HI, Fordi jeg ønsker at de som selv ønsker og forstå, skal forstå. og skjønne at islam ikke er en religion som ønsker og skade andre. jeg kommer ikke og svare på spørsmål, og stygge kommentarer og personangrep hersketeknikker og brukerdebatt, osv kommer til og bli rapportert. Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene. Islam er verdens beste religion I hvertfall for meg. Jeg vet veldig godt at mange her inne hater islam og muslimer. Det syns jeg er så trist, men jeg kan jo forstå at dere er skeptiske etter alt det dere har lest sett og hørt fra media og sett på tv. Jeg skulle ønske det ble mer fokus på de gode sidene som islam har. Fordi islam har mange gode sider. De fleste som også er skeptiske til islam er folk som har hørt på alt media sier og stoler blindt på at islam er slik ISIS eller taliban osv men tvert om. Det ISIS gjør og det taliban og andre terroristgrupper holder på med har ingenting med islam og gjøre. Istedenfor at jeg skal skrive og skrive kan jeg Heller legge ut video og linker til hva islam er og betyr. Denne tråden er ikke laget for diskusjon, men laget for at alle som ikke skjønner hva islam er og som tror at det bare handler om ondskap for det gjør det ikke. Denne tråden er laget slik at folk kan se at ikke alle muslimer er terrorister. Men fredfulle mennesker som bare ønsker og dele sympati og kjærlighet og mangfold. Islam handler om fred og kjærlighet. (Jeg vet det alltid vil være noen som er uenige men det er helt greit) til sist: om du ikke har noe fint og skrive men bare stygge nedsettende ting om islam så trenger du ikke og bruke tiden på og skrive. For jeg kommer ikke til og kommentere det. Samme hva som folk skriver. kommer jeg alltid til og elske religionen min islam❤ og jeg ber om at alle mennesker over hele verden skal ha det bra kvinner barn menn alle sammen! Hilsen muslim som velger og være anonym da jeg vet jeg kommer til og få masse hat Fordi jeg er muslim og stolt over og være en muslim. Du trenger ikke og skrive noe jeg ønsket bare og lage en fin tråd. Om hva islamske verdier handler om❤ og hva islam handler om for meg. Ha en god kveld Anonymkode: 179c1...0fb 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Terrorisme er ikke hovedproblemet med islam, men snarere alle mindre ting som tilsammen blir mye grums. Utfordringa begynner med at religion i seg selv er negativt og derfor hindrer personlig og samfunnsmessig utvikling, og videre er det mange elementer som totalt sett danner en kontrollerende og invaderende ideologi. Enkeltmennesker påvirkes naturligvis i ulik grad, men jeg kan ikke se at islam i seg selv påvirker noen på en positiv måte. Ikke så ulikt andre religioner, men pga. manglende modernisering er negative sider ved islam mer fremtredende og utbredte. I likhet med de andre abrahamittiske religionene er mye av materialet grusomt, og enhver med velutvikla empati tar naturligvis avstand fra det. Å tilbe guden slik den fremstår i disse bøkene og å mene at disse bøkene er noe man burde følge er direkte farlig og skremmende. Guden i disse bøkene fremstår som en psykopat. Anonymkode: 120a9...a22 14
Conal Skrevet 19. august 2021 #3 Skrevet 19. august 2021 (endret) Lol. Islam er ikke fredens religion. Jihad og opprettelse av det islamiske khaliphat er en fakta annerkjent av de fleste gamle islamiske imaner osv. Sannhet er ikke noe man finner I en bok. Man finner det i mega sterkt hvit pulver eller i mange dropper tabs Endret 19. august 2021 av Conal 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #4 Skrevet 19. august 2021 Muslimer bør bli mer opptatt av frihet og mindre opptatt av fred. Det er fred i Kina, men ikke frihet. Anonymkode: 3dca6...dfd 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #5 Skrevet 19. august 2021 En religion er sine følgeres fortolkning av den. Islam følges av svært mange som skaper konflikt. Det handler sannsynligvis om en kombinasjon av kulturell praksis (autoritære trekk, kvinnesyn etc) og at mange muslimer bor i ressursfattige områder av verden. Ressursmangel har alltid skapt konflikt, ofte med noe religiøst som påskudd. Selvfølgelig er ikke islam noen fredens religion i dagens praksis. Anonymkode: a1c22...a10 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #6 Skrevet 19. august 2021 Conal skrev (1 time siden): Lol. Islam er ikke fredens religion. Jihad og opprettelse av det islamiske khaliphat er en fakta annerkjent av de fleste gamle islamiske imaner osv. Sannhet er ikke noe man finner I en bok. Man finner det i mega sterkt hvit pulver eller i mange dropper tabs Du forveklser fred med pasifisme. Til og med FN sender "fredsbevarende styrker". De skal holde fred, men de har fortsatt gevær. Anonymkode: 81675...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #7 Skrevet 19. august 2021 On 8/18/2021 at 1:00 AM, AnonymBruker said: Denne tråden er ikke laget for diskusjon Du starter en tråd på et diskusjonsforum og ønsker ikke å høre andres synspunkter? Du bruker bl.a. en video med Fahad Qureshi, en salafist som er kjent for en fundamentalistisk og bokstavtro tolkning av islam, som ønsker dødsstraff for homofile og karikaturtegnere. Dette passer dårlig med påstanden om at islam betyr fred. Anonymkode: 7783f...bca 24
A-hunter Skrevet 19. august 2021 #8 Skrevet 19. august 2021 Den lille jihad = å slakte vantro Den store jihad = å leve som en god muslim Dette sier alt som behøver å sies om islam. Islam er krig, terror, tvang og vold. Uansett sted. Takk til alle våre europeiske forfedre som ofret livet for å holde islam ute fra Europa. Og vi beklager at radikale krefter i dag danser på gravene deres ved å kjempe for mer islam hit. Vi tilgir ikke. Vi glemmer ikke. 13
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #9 Skrevet 19. august 2021 A-hunter skrev (1 time siden): Den lille jihad = å slakte vantro Den store jihad = å leve som en god muslim Dette sier alt som behøver å sies om islam. Islam er krig, terror, tvang og vold. Uansett sted. Takk til alle våre europeiske forfedre som ofret livet for å holde islam ute fra Europa. Og vi beklager at radikale krefter i dag danser på gravene deres ved å kjempe for mer islam hit. Vi tilgir ikke. Vi glemmer ikke. Europa har klart å slakte hverandre selv uten islam. Anonymkode: 81675...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #10 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Europa har klart å slakte hverandre selv uten islam. Anonymkode: 81675...0cc Hvorfor er det sånn at muslimer verden rundt ønsker å flytte til det siviliserte Europa?. Rare greier det der altså. Anonymkode: d26be...985 14
A-hunter Skrevet 19. august 2021 #11 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Europa har klart å slakte hverandre selv uten islam. Anonymkode: 81675...0cc Så da gjør det ikke noe å fylle opp med et hopetall av muslimer som også vil slakte oss mener du? Merkelig tankegang... 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #12 Skrevet 19. august 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Europa har klart å slakte hverandre selv uten islam. Anonymkode: 81675...0cc Europeere er ikke alene om det. Mord, krig og massakrer har foregått over hele verden. Anonymkode: 7783f...bca 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #13 Skrevet 19. august 2021 A-hunter skrev (1 time siden): Så da gjør det ikke noe å fylle opp med et hopetall av muslimer som også vil slakte oss mener du? Merkelig tankegang... Hvem er det som kommer hit for å slakte oss? Det har vært to angrep rettet mot sivile og de ble utført av hvite kristne. Anonymkode: 81675...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det sånn at muslimer verden rundt ønsker å flytte til det siviliserte Europa?. Rare greier det der altså. Anonymkode: d26be...985 Vesten har vel hatt en hånd i ødelegge landene dems. De prøvde veldig hardt å styrte Assad som har skapt millioner av flyktninger. Anonymkode: 81675...0cc 3
Tiuren Skrevet 19. august 2021 #15 Skrevet 19. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er det som kommer hit for å slakte oss? Det har vært to angrep rettet mot sivile og de ble utført av hvite kristne. Anonymkode: 81675...0cc Ut fra tankegangen i HI var ikke disse kristne, fordi kristendom er fredens religion, å elske sin neste. Som du forstår, dette er håpløst. Og det har vært mange knivangrep utført av muslimer i Norge, man har bare ikke våget å sette ordet "terror" på dem. Og så ser vi litt på statistikken i Europa.... 8
Drizzt Skrevet 19. august 2021 #16 Skrevet 19. august 2021 Folk vet at ikke alle muslimer er terrorister. Men folk vet også hva islam står for og hvorfor den ikke er kompatibel med Vesten. 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #17 Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvem er det som kommer hit for å slakte oss? Det har vært to angrep rettet mot sivile og de ble utført av hvite kristne. Anonymkode: 81675...0cc Nesten 800 mennesker har blitt drept av muslimske terrorister i Europa siden 1990 og da er ikke skadde regnet med, så det å dra frem de to tullingene som utførte terror i Norge er bare småtteri til sammenligning. 22 voksne og barn ble drept under en konsert i Manchester i 2017, 250 mennesker ble skadet. https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vesten har vel hatt en hånd i ødelegge landene dems. De prøvde veldig hardt å styrte Assad som har skapt millioner av flyktninger. Anonymkode: 81675...0cc Kan ikke skylde på vesten for så godt som alle muslimske land er barbariske og ligger 1000 år etter vestlig land i utviklingen, disse landene er elendige nettopp p.g.a. primitiv kultur og en destruerende religion som tilber en pedofil krigshisser. Anonymkode: d26be...985 10
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #18 Skrevet 19. august 2021 Det er ikke fredlig i et eneste muslimsk land Anonymkode: a56f6...9d7 12
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #19 Skrevet 19. august 2021 Det jeg lurer på da er: Hvorfor elsker ikke Allah alle sine barn? Også de som har havnet på villspor? Allahs kjærlighet kommer alltid med betingelser, han elsker den som tror på ham, den som er rettvis, den som elsker ham osv. Men hva med resten? Hater han dem? I kristendommen er Guds kjærlighet til sine barn betingelsesløs og uendelig. Gud elsker også den villfarne, muslimen, ateisten, morderen eller hvem det måtte være. Guds kjærlighet er uten grenser. Dette radikale og kompromissløse kjærlighetsbudskapet er helt unikt for kristendommen. Derfor er jeg kristen. Jeg kan ikke tro at Guds kjærlighet for sine barn er mindre enn min kjærlighet for mitt barn. Og jeg vet at jeg alltid vil elske mitt barn, om det så farer vill, begår grusomme handlinger eller hater meg. Anonymkode: 3f8f6...da4 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #20 Skrevet 19. august 2021 Jeg tror ikke religionen i seg selv er det som skaper de store problemene, mye heller tolkninger av den og kultur. Samme ser jeg som kristen i noen miljøer, hvor det er strenge regler (for kvinner/barn), gammeldagse og utdaterte holdninger. Flere av disse er også for samfunn hvor abort er ulovlig, kvinnen er underdannig mannen, barn skal sees men ikke høres og det generelt er mye snakk om helvete for alle som ikke passer inn i deres (heterofile, mannndominerende, ultrakonservative) boks. Motsetningen her ifht flere muslimske land er at de er i ett såpass mindretall at de aldri får noen regjering eller kulturell makt, nettopp fordi folk flest ikke ønsker ett slikt samfunn. Anonymkode: 7b4f5...806 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå