Gå til innhold

Hvordan forholde seg til personer som tar over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par venner som jeg irriterer meg fryktelig over til tider. Føler at nesten hver gang jeg foreslår noe, så skal de komme med andre forslag. Også blir det ofte slik også, fordi de tar mer "kontroll". Føler at jeg blir helt tilsidesatt da, og synes egentlig ikke det er greit når jeg først har foreslått noe. Er liksom bedre om de bare sier nei, at det vil de ikke. Dette kan f.eks være om jeg har invitert noen med på byen ...... uteplass eller restaurant, et sted å gå tur osv. Når de selv foreslår noe eller inviterer så sier ja eller nei, jeg blander meg ikke og prøver å endre. 

Hvordan forholder man seg til slike personer? Jeg vil jo ikke at vennskapet skal ødelegges. Men det er jo ok å dele litt på hvem som "bestemmer". Jeg har gjort en forsøk på å invitere noen andre venner først, slik de er med på det jeg har foreslått, men da har faktisk hun ene tatt kontakt med de andre og sagt "ja, jeg tenkte vi heller kunne sånn og sånn". Også ringer hun meg etterpå og sier at nå er det bestemt at vi heller skal...... Og jeg liker de jo som personer, jeg vet jeg kan droppe å invitere de. Men er jo litt dumt om det må bli slik. 

Anonymkode: 8171a...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner bør ikke omgås i flertall. Inviter en veninne, med kort betenkningstid.

Jeg har selv kuttet ut noen som hele tiden tar kontroll og endrer mine planer. Ingenting er godt nok. Finnes det en dårlig rewue på den kafeen, kan vi ikke møtes der for å ta en kaffi.

Den turstien jeg liker har dårlig solforhold(lol den har jeg aldri skjønt) etc etc. You get it? haha skal nevnes at jeg har få venner igjen🥺

Anonymkode: 39a5c...e4c

• Liker 4
Skrevet

Vi er en venninnegjeng hvor jeg opplever det samme. De fleste bryr seg ikke om hva vi gjør, bare dilter med, men to av de 🙈 Det er en evig kjekling 🙄 Best når en av oss andre blir spurt, men likevel blir avfeid og endret på. Vi kan ha en plan frem til to dager før, så setter disse to i gang… Dernest tar bare ei av de og kupper hele greia og bare «ja, men nå har jeg i hvert fall bare bestilt bord på xxx, så får dere komme eller la vær». Altså 🥵

Anonymkode: 5251d...4c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en veldig god venn da jeg var yngre. Han var blid og morsom, snill og alt mulig, men jeg gikk alltid med følelsen av at han kjørte over meg hele dagen. Jeg tenkte, når skal jeg få lov til å være meg selv. Vi har ikke noe kontakt lengre, men han har alle de samme gode egenskapene. Det ble bare litt mye for meg. 

Skrevet

Ja, familien min er sånn. De har et merkelig forhold til å formidle takknemmelighet også, og å vise glede over å motta noe/gjengjelde. Jeg holder kjeft om det, for de takler ikke å høre noe negativt om seg selv. Men ja, jeg får egentlig aldri bestemme noe som helst, eller komme med forslag

Anonymkode: 7fc17...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...