Gå til innhold

Normal sex vs bdsm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vil dere si grensen mellom "normal" sex og bdsm går? Jeg kan ikke så mye om bdsm og er litt nysgjerrig. Dette er kanskje veldig individuelt? Hva tenker dere?

Anonymkode: 24b8b...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fryktelig individuelt alt etter hvilke kinks man har.

For meg handler det mye om det mentale, hans kontroll over meg. Følge regler og hans bestemmelser, straff og belønning, fysiske restriksjoner, sadomasochisme, balansen mellom nytelse og smerte. Hele samspillet mellom oss. Det er ikke bare røff sex liksom.

Anonymkode: d991b...5c5

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Er fryktelig individuelt alt etter hvilke kinks man har.

For meg handler det mye om det mentale, hans kontroll over meg. Følge regler og hans bestemmelser, straff og belønning, fysiske restriksjoner, sadomasochisme, balansen mellom nytelse og smerte. Hele samspillet mellom oss. Det er ikke bare røff sex liksom.

Anonymkode: d991b...5c5

Støtter alt dette. 

For normal sex har jeg aldri følt at det var nødvendig med å snakke mye rundt sex - da skjedde alt mer dynamisk og automatisk, men med bdsm er det ikke snakk om at jeg hopper til køys før jeg føler meg sikker på at han respekterer mine grenser i senga og at vi begge har et generelt bilde av hvordan han kan utfordre meg, straffe meg og belønne meg. Jeg bruker alltid å teste partneren litt i begynnelsen, men å bruke et fastsatt ord vi har avtalt (som betyr stopp eller paus) et par ganger selv om jeg ikke har behov for det. Men da får jeg se om de faktisk stopper opp og sjekker hva jeg behøver eller hvordan det ble for mye osv osv. 

Det skremmende er at kanskje 1/3 av de jeg har trodd var fantastisk flotte menn, viste seg å enten late som om de ikke hørte ordet før jeg måtte skrike det av full hals, eller bare peiset på som om de virkelig ikke brydde seg. Han ene karen sjarmerte meg i senk og respekterte alle grenser i begynnelsen, men så ble de visst sakte visket ut for hans del og han tok seg smertefulle friheter. Gjett om jeg løp raskt andre veien så snart jeg var løs fra senga hans. 

Er du som eller sub ts? Og er du kvinne eller mann? 

Anonymkode: 7e887...95e

• Liker 5
Skrevet

For meg er grensen litt flytende.

- At jeg har bind for øynene mens han kjærtegner meg, kan være en spennende måte å leke med sansene, men kan også være på grensen til bdsm. 
- At han ber meg ligge bom stille mens han slikker meg, kan være en måte å «frigi meg fra å gi tilbakemeldinger» dersom jeg er sliten, men også på grensen til bdsm.
- At jeg presser ham bestemt inn mot veggen når jeg suger ham, kan både være «helt normalt» og på grensen til bdsm.

Ofte handler det ikke om hva vi gjør, men hvordan og hva det gjør med tankene våre. Noen ganger kan det være skikkelig deilig med en mann som tar styringen slik at jeg slipper, men er det bdsm? D står jo for dominans.

Vi har eksperimentert med diverse former for dominans, men tatt stegene gradvis. For noen år siden tok vi vår første prat om hva som er «innafor» og avtalte stoppord. Da tok vi noen steg uti det som er godt innafor bdsm. Siden har det blitt flere prater og mye eksperimentering.

Kanskje det er den nødvendige praten om grenser og stoppord, kombinert med en mer ekstrem form for tillit og respekt som skiller bdsm fra «vanlig sex»? Fjerner vi praten, tillit og respekt er det ikke bdsm, men misbruk i mine øyne. 

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Flere reflekterte og gode svar allerede her 🤩👍

For meg handler det også mer om en følelse, det er veldig subtilt. Om man gir fra seg kontrollen eller ikke. Jeg kan være bunnen fast og fortsatt ha full kontroll, det er ikke det samme som å gi fra seg kontrollen til noen du stoler 100% på. 

Så for meg handler det mest om følelsen av å gi kontrollen til noen andre. Eller motsatt, å få kontrollen over noen andre. 

Skrevet

Tusen takk for deres tanker rundt dette, er både spennende, lærerikt og interessant å lese. 

De var en kvinne jeg snakket med for lenge siden (før jeg begynte å interesse meg dor denne type sex), hun fortalte mye av det dere skriver, men la også mye vekt på planleggingen rundt dette. Alt fra å snakke om sammen om hva man skulle prøve ut, til hva utstyr man skulle kjøpe - at dette var en stor del av sexen som også tente henne. Hva tenker dere om dette?

Jeg er kvinne, vil kanskje si at jeg er en god blanding av begge deler, at jeg liker å påta meg rollen som dominant, men heller litt mer mot å være underdannig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 0.36):

Støtter alt dette. 

For normal sex har jeg aldri følt at det var nødvendig med å snakke mye rundt sex - da skjedde alt mer dynamisk og automatisk, men med bdsm er det ikke snakk om at jeg hopper til køys før jeg føler meg sikker på at han respekterer mine grenser i senga og at vi begge har et generelt bilde av hvordan han kan utfordre meg, straffe meg og belønne meg. Jeg bruker alltid å teste partneren litt i begynnelsen, men å bruke et fastsatt ord vi har avtalt (som betyr stopp eller paus) et par ganger selv om jeg ikke har behov for det. Men da får jeg se om de faktisk stopper opp og sjekker hva jeg behøver eller hvordan det ble for mye osv osv. 

Det skremmende er at kanskje 1/3 av de jeg har trodd var fantastisk flotte menn, viste seg å enten late som om de ikke hørte ordet før jeg måtte skrike det av full hals, eller bare peiset på som om de virkelig ikke brydde seg. Han ene karen sjarmerte meg i senk og respekterte alle grenser i begynnelsen, men så ble de visst sakte visket ut for hans del og han tok seg smertefulle friheter. Gjett om jeg løp raskt andre veien så snart jeg var løs fra senga hans. 

Viktig og innsiktsfullt innspill. Uten at jeg vil gå i detalj om det, er det også min erfaring at BDSM-miljøet vrimler av forstyrrede menn - og kvinner.

Anonymkode: 2913d...2d7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 0.36):

Støtter alt dette. 

Det hørtes ut som en lur ting å gjøre 

M@ster

• Liker 2
Skrevet
Fioljenta skrev (På 18.8.2021 den 9.45):

For meg er grensen litt flytende.

- At jeg har bind for øynene mens han kjærtegner meg, kan være en spennende måte å leke med sansene, men kan også være på grensen til bdsm. 
- At han ber meg ligge bom stille mens han slikker meg, kan være en måte å «frigi meg fra å gi tilbakemeldinger» dersom jeg er sliten, men også på grensen til bdsm.
- At jeg presser ham bestemt inn mot veggen når jeg suger ham, kan både være «helt normalt» og på grensen til bdsm.

Ofte handler det ikke om hva vi gjør, men hvordan og hva det gjør med tankene våre. Noen ganger kan det være skikkelig deilig med en mann som tar styringen slik at jeg slipper, men er det bdsm? D står jo for dominans.

Vi har eksperimentert med diverse former for dominans, men tatt stegene gradvis. For noen år siden tok vi vår første prat om hva som er «innafor» og avtalte stoppord. Da tok vi noen steg uti det som er godt innafor bdsm. Siden har det blitt flere prater og mye eksperimentering.

Kanskje det er den nødvendige praten om grenser og stoppord, kombinert med en mer ekstrem form for tillit og respekt som skiller bdsm fra «vanlig sex»? Fjerner vi praten, tillit og respekt er det ikke bdsm, men misbruk i mine øyne. 

Snakke skikkelig sammen er et must 

M@ster

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for deres tanker rundt dette, er både spennende, lærerikt og interessant å lese. 

De var en kvinne jeg snakket med for lenge siden (før jeg begynte å interesse meg dor denne type sex), hun fortalte mye av det dere skriver, men la også mye vekt på planleggingen rundt dette. Alt fra å snakke om sammen om hva man skulle prøve ut, til hva utstyr man skulle kjøpe - at dette var en stor del av sexen som også tente henne. Hva tenker dere om dette?

Jeg er kvinne, vil kanskje si at jeg er en god blanding av begge deler, at jeg liker å påta meg rollen som dominant, men heller litt mer mot å være underdannig. 

Jeg har også hatt det slik ja, at vi sammen planlegger innkjøp av nye leker eller nytt bondageutstyr osv. Da er det også rom for at jeg gir beskjed dersom det er noe jeg er nervøs for, eller noe jeg virkelig ikke ønsker å prøve ut. Så snakker vi om hvorfor jeg eventuelt ikke ønsker det og da er det slik at han aldri spør meg om det igjen - da må heller jeg ta det opp igjen om jeg senere tenker at jeg vil prøve det likevel. Hvis han hadde begynt å mase på meg eller forsøkt å overtale meg til noe, ville det vært et stort rødt flagg for min del (fordi det er så viktig at jeg kan stole på at han respekterer mine grenser).

• Liker 4
Skrevet

Aldri drevet med det jeg kaller bdsm, håndjern, pisk, dominanse osv. Liker å bli klaska på rumpa og klemt litt pent på niplene, men utover det er jeg ganske pus og dermed ser jeg på det derfra og videre som bdsm light og oppover 😅

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg vil si grensen min går på hva jeg ville kalle for hva. Her føler jeg at vi har bare normal sex og ikke er noe særlig innpå noe bdsm. Og jeg tenner veldig på at han binder meg og han kan gjerne slå meg gul og blå (sålenge det kun er rompen). Og at han generelt bare tar for seg i de fleste situasjoner,men alikavell så tenker ihvertfall at vi bare har helt normal sex. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...