Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 mnd siden jeg fødte, og ingen mensen ennå. Ammer morgen og natt.

Kjente dere noen tegn til at mensen var på vei, vond magen osv?

Når ville dere ha undersøkt det mer hos lege? 

Ellers er det jo helt fantastisk, snart 2 år uten, halleluja 😂🤩

Anonymkode: eeb0c...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 mnd, da vi sluttet med nattamming.

Ingen grunm til å kontakte lege ennå, se det an til du har sluttet med amming først.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk den tilbake etter 2 mnd.

Anonymkode: 4e17e...89b

• Liker 1
Skrevet (endret)

10 mnd etter fødsel forrige gang. 15 mnd med nummer tre, 8 mnd med nr 2 og 10 mnd med første. 

Fullammet til henholdsvis 6, 6, 4 og 4 mnd og ammet til 13 mnd, 18 mnd, 8 mnd og 10 mnd. Det er relativt vanlig at mensen lar vente på seg når man ammer. 

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Skrevet

3 mnd og 6 mnd.

Skrevet

6 mnd med første og 11 med andre.

Med første rett inn i stabil syklus, med andre uregelmessig (fortsatt mye amming).

Anonymkode: 2cdc5...bcd

Skrevet

Jeg fikk mensen 11 måneder etter fødsel, jeg ammet da fremdeles 3 ganger hver dag. Jeg hadde hatt litt mensmurringer og et par ganger med litt brun utflod månedene før mensen satt ordentlig i gang. 

Anonymkode: defa4...9b8

• Liker 1
Skrevet

3 måneder, noe som var veldig surt! Håpte at siden jeg fullammet så skulle det ta litt lenger...

Anonymkode: c92b2...9a2

Skrevet

6 uker.

Anonymkode: d5715...431

Skrevet

Ganske nøyaktig 6 uker.

Anonymkode: 9ccdf...429

Skrevet

4 mnd/6mnd/3.5mnd - fullammet alle til de var 6 mnd, morsmelk var hovednæring til de var rundt året. Skikkelig kjipt å få mensen tilbake så tidlig! 😒

Anonymkode: 6d4e3...178

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ganske nøyaktig 6 uker.

Anonymkode: 9ccdf...429

Samme

Anonymkode: 7d764...176

Skrevet

Jeg fikk mensen igjen etter 11 ½ mnd, og da var det to uker siden jeg hadde kuttet siste ammeskvetten om morgenen. På slutten ammet jeg kun en liten stund hver morgen etter at vi sto opp, men barnet var lite interessert egentlig og det var uansett i rett tid å slutte helt.

To uker etter ammeslutt satt jeg på jobben en morgen, fikk plutselig stikkende, lynende smerter bak øyet og inne i hjernen bak pannen og visste at "nå kommer mensen for her kommer første migreneanfall siden før jeg ble gravid".

Skrevet

11 mnd

Anonymkode: 1a1dd...03b

Skrevet

9,5 mnd. Hadde da kuttet nattammingen en måneds tid tilbake, men ammet fortsatt på dagtid. 

Anonymkode: 12fdc...5ed

Skrevet

13 måneder. Ammet fremdeles, men ikke om natta. Fikk tydelige eggløsningstegn og skjønte noe var i gjære, og mensen kom til uker senere 😊

Anonymkode: 39220...816

Skrevet

10 mnd. Fikk den tilbake to uker etter at jeg gikk tilbake i jobb, så åpenbart sammenheng med nedtrapping på amming. 

Anonymkode: 4341a...a6e

Skrevet

7 mnd. Fullammet fortsatt på det tidspunktet, så ble litt irritert 😅 fikk ingen tegn på forhånd, bare våknet i et blodbad en morgen 😛 Første menstruasjon var helt ekstremt kraftig og langvarig, men neste (og alle etter det) har vært helt normale.

Skrevet

10 mnd, 6 mnd og 6 mnd. Merket ikke noe i forkant. Det hang tydelig sammen med hvor hyppig ammingen var (ammet første mye mer)

Anonymkode: 1e588...497

Skrevet

Med de to eldste fikk jeg mensen tilbake rett etter at jeg sluttet å nattamme, ved hhv 8 og 10 mnd (kan nevne at jeg fullammet dem til hhv 6 og 9 mnd). Med nr tre tok det lengre tid, en god stund etter nattamming som vel ble kuttet ved 12 mnd, men ammet veldig mye etter 12 mnd også (rett og slett fordi både han og nr to hadde problemer med å få i seg fast føde).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...