AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Jeg har fått påvist blighted ovum i uke 9, og jeg synes det er så lite informasjon der ute. Har blitt henvist til sykehuset for å få satt i gang aborten siden det ikke kommer av seg selv. Men er det noen her som vet om det gjøres på sykehuset? Eller hjemme? Er det samme dag som jeg skal møte på sykehuset? Eller må jeg inn flere ganger? Er så mange tanker, og finner så lite informasjon som sagt. Så håper noen her kanskje har noe erfaring? (Veldig rar ting å håpe på men) Anonymkode: 593cc...25e
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Jeg har opplevd blighted ovum to ganger og det startet ikke av seg selv. Det var henholdsvis uke 10 og 11, men ble behandlet som om det var før uke 9 da det ikke var utviklet noe foster. Fikk første tablett på sykehuset og med meg tabletter til å gjennomføre aborten to dager senere hjemme. Du må ha en voksen med deg. Jeg har også født to barn til termin og opplevde aborten som tilsvarende fødselsrier i smerte, og like langvarig som mine styrtfødsler. Det fungerte som dette: https://www.helsenorge.no/undersokelse-og-behandling/abortmetoder/ Lykke til❤️❤️ Anonymkode: 95040...d1f
pandora88 Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har opplevd blighted ovum to ganger og det startet ikke av seg selv. Det var henholdsvis uke 10 og 11, men ble behandlet som om det var før uke 9 da det ikke var utviklet noe foster. Fikk første tablett på sykehuset og med meg tabletter til å gjennomføre aborten to dager senere hjemme. Du må ha en voksen med deg. Jeg har også født to barn til termin og opplevde aborten som tilsvarende fødselsrier i smerte, og like langvarig som mine styrtfødsler. Det fungerte som dette: https://www.helsenorge.no/undersokelse-og-behandling/abortmetoder/ Lykke til❤️❤️ Anonymkode: 95040...d1f Takk for svar! ❤️ Må man ha med en voksen på sykehuset også? Eller er det for når man tar de siste pillene hjemme? Er man på jobb igjen dagen etter liksom?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Ring gynekologisk poliklinikk på sykehuset, de må jo gi deg mer informasjon? Anonymkode: 56ed3...706
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5 Skrevet 18. august 2021 pandora88 skrev (11 timer siden): Takk for svar! ❤️ Må man ha med en voksen på sykehuset også? Eller er det for når man tar de siste pillene hjemme? Er man på jobb igjen dagen etter liksom? Så leit at du har opplevd dette. Jeg opplevde dette i sommer, ikke noe kjekt. Jeg var også i Uke 9. Fikk egentlig valget om jeg ville ta en medisinsk abort eller utskrapning. Jeg valgte medisinsk abort hjemme. Du trenger ikke ha med deg noen på sykehuset, men man skal ikke være alene når selve aborten blir gjennomført. Den første timen vil du kun få en tablett som tas der for å stoppe utvikling-ish. Du kan bruke egenmelding ved behov, jeg kunne dratt på jobb dagen etterpå - men dette er nok individuelt. Jeg brukte dagen, og etter det var det mye bedre ganske fort. Anonymkode: 75593...f46
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #6 Skrevet 18. august 2021 Opplevd det i uke 8 på TUL. Var på sykeshuset hvor de konstanterte det igjen og fikk piller å ta med hjem. Oppdaget en torsdag, og var på sykehuset fredag og startet kuren på fredagen. Blødde litt men helt OK. Var på jobb igjen mandag. Kunne nok vært det dagen etter for min del. Anonymkode: 06c48...ca8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #7 Skrevet 18. august 2021 Opplevde dette for et par måneder siden, personlig synes jeg det var helt ok mtp at det ds aldri var noe foster og jeg synes derfor det hele var mye enklere prosess mentalt. Tok medisinsk abort, fikk ikke tilbud om utskrapning. Var på sykehuset på morgenen 08.00 fikk satt inn cytotec’n. Fikk med 4-5 super bind og ny time igjen 15.00. Jeg synes ikke det var veldig vondt, tok smertestillende hele veien. Etter noen timer kjente jeg noe «løsna» og gikk på do. Det rant da blod ut, friskt og ok. Det var ikke vondt, men jeg synes dette var veldig ubehagelig. Jeg tenkte jeg da var ferdig. Blødde ikke mye etter dette.. kom på sykehuset 15.00, viste det seg at «fosteranlegget» hadde løsnet og lå helt nederst i livmoren. Litt ivrig gynekolog, som da bestemte seg for å bruke vakuum/utskrapning for å få ut restene. Dette var rimelig vondt, da de ikke ga meg noe bedøvelse(de inrømmet etterpå at de glemte det), men det var vondt kanskje 3-4 min, så var det ferdig. De sjekket deretter med UL og alt var vekke, og alt var iorden. Blødde litt et par dager etterpå, var litt øm samme dag og dagen etterpå. Hadde negativ test etter ca 10 dager. personlig synes jeg at «utskrapningen» selv om den var veldig ubehagelig var helt ok. Jeg synes det var værre at det rant blod, og evt skulle presset restene ut. Men det er min mening. Hadde ikke noe mer oppfølging etterpå, og er nå gravid igjen. Masse lykke til, vær ærlig med de rundt det om hva du tenker og føler. Kjøp inn alt du ikke har kunnet spise/drikke mens du har vært gravid og kos deg med det mens det står på. ❤️ Anonymkode: 612d2...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå