AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Hei, Vi bor i blokk, og har en andelsleilighet, nå skal det byttes rør i hele blokka, og i den forbindelse har vi fått beskjed om at deler av gulvet i leiligheten pluss noe av kjøkkenet muligens må rives for å komme til rørene. Er det vi som må stå for kostnaden for nytt gulv og kjøkken eller er dette noe som gjøres i regi av borettslaget ? er det noen som vet? Anonymkode: e09f1...d4d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Hei, Vi bor i blokk, og har en andelsleilighet, nå skal det byttes rør i hele blokka, og i den forbindelse har vi fått beskjed om at deler av gulvet i leiligheten pluss noe av kjøkkenet muligens må rives for å komme til rørene. Er det vi som må stå for kostnaden for nytt gulv og kjøkken eller er dette noe som gjøres i regi av borettslaget ? er det noen som vet? Anonymkode: e09f1...d4d Regner med det deles Anonymkode: 425e7...45c
A-hunter Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Dere betaler jo for det uansett, enten direkte eller over tid. Normalen er at tilkomst og tilbakestilling dekkes av prosjektet. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Borettslaget og dere er jo to sider av samme sak. Anonymkode: d7739...a8c 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Borettslaget og dere er jo to sider av samme sak. Anonymkode: d7739...a8c Ja, ser nå at jeg nok har formulert meg litt dårlig i hovedinnlegget. Det jeg mente var om dette er "innbakt" i det som er planlagt at vi allerede betaler/skal betale gjennom felleskostnadene for bytte av rør. Eller om dette blir en ekstra utgift som faller på oss siden det er i vår leilighet de må rive. Anonymkode: e09f1...d4d
Gjest Robin666 Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Borettslaget og dere er jo to sider av samme sak. Anonymkode: d7739...a8c Tror ikke du forstår dette helt. Det er stor forskjell på å betalte alt selv og at alle i borettslaget deler på kostnaden. Antar at de ikke skal hogge opp alle gulv i blokka.
Gjest Robin666 Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 A-hunter skrev (30 minutter siden): Dere betaler jo for det uansett, enten direkte eller over tid.. Jaha? Er det ikke bedre med 50.000/20 enn 50.000/1 ?
A-hunter Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Robin666 skrev (3 minutter siden): Jaha? Er det ikke bedre med 50.000/20 enn 50.000/1 ? Så "smarte Robin" tror at når rør skal byttes i hele blokka så ryker bare gulv og kjøkken i en av leilighetene? Vel, vel... 2
Pysa Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Hvis det er noe spesielt som gjør at akkurat ditt gulv må rives for å fikse noe for hele blokka, vil jeg tro at borettslaget dekker dette. Det tror jeg egentlig uansett, men ring styret for å vite sikkert.
Anonym20032 Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 (endret) A-hunter skrev (12 minutter siden): Så "smarte Robin" tror at når rør skal byttes i hele blokka så ryker bare gulv og kjøkken i en av leilighetene? Vel, vel... Det er sånn det ser ut nå, kun i vår leilighet kjøkkenet og gulvet må rives for å få tilkomst videre inn i de andre leilighetene. I de andre leilighetene trenger de kun å fjerne fronter på kjøkkenet (for så å settes de på plass igjen) og de skal gå inn og bruke de hullene/gangene som de gamle rørene har vært i. Endret 17. august 2021 av Anonym20032
A-hunter Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 Anonym20032 skrev (8 minutter siden): Det er sånn det ser ut nå, kun i vår leilighet kjøkkenet og gulvet må rives for å få tilkomst videre inn i de andre leilighetene. I de andre leilighetene trenger de kun å fjerne fronter på kjøkkenet (for så å settes de på plass igjen) og de skal gå inn og bruke de hullene/gangene som de gamle rørene har vært i. Hadde det ikke vært lurt å si noe om det i trådstarten da? Som sagt, tilkomst og tilbakestilling regnes normalt som en prosjektkostnad som dekkes av prosjektet. Har dere et standard gulv og et standard kjøkken vil det ikke være et problem. Det kan være et problem der andelseier har ekstraordinære materialer over/foran felles tekniske installasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Hadde det ikke vært lurt å si noe om det i trådstarten da? Som sagt, tilkomst og tilbakestilling regnes normalt som en prosjektkostnad som dekkes av prosjektet. Har dere et standard gulv og et standard kjøkken vil det ikke være et problem. Det kan være et problem der andelseier har ekstraordinære materialer over/foran felles tekniske installasjoner. Joda, det burde jeg nok skrevet. Er ikke så rutinert i å skrive innlegg her og skrev bare akkurat det jeg lurte på. Ser nå at jeg nok kunne lagt til dette som tilleggsinformasjon til spørsmålet , beklager Anonymkode: e09f1...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå