Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym082
Skrevet

Hadde dere fortsatte å være i forhold med en mann som sa ''jeg har mistet respekt for deg fordi du er så dum'' uten at du har gjort noe veldig dumt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym082 skrev (1 minutt siden):

Hadde dere fortsatte å være i forhold med en mann som sa ''jeg har mistet respekt for deg fordi du er så dum'' uten at du har gjort noe veldig dumt??

Vel, nei. Jeg har opplevd dette, og der og da tok det måneder før jeg faktisk kom meg ut. Men det var også først i etterkant at jeg virkelig skjønte at jeg hadde vært i et psykisk voldelig forhold, eller jeg skjønte det men kunne ikke gjøre noe med det, jeg var fanget psykisk og forstod det ikke ordentlig før det ble fysisk... 

Anonymkode: d13df...83b

• Liker 1
Skrevet

Men nå gikk jeg rett inn i egen historie her. Jeg regner på en måte med at ikke alt er fint ellers når du skriver så lite. Poenget er jo at et godt forhold handler om gjensidig respekt, og trygghet. Føler du deg respektert? Føler du deg trygg, både emosjonellt og ellers? 

Anonymkode: d13df...83b

Skrevet (endret)

Da hadde jeg sagt at jeg kan ikke tenke meg at du vil være kjæreste med en som du ikke har respekt for og som du synes er dum. Så da er er det klart best for begge at det ikke blir mer med oss.

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Nei, ord har konsekvenser. Respekt skal alltid ligge i bunnen av et forhold. Uten respekt vil forholdet ikke vare og kan bli psykisk nedbrytende 

Anonymkode: ceb4d...17f

• Liker 1
Skrevet

Vel, da må jo han være idiot som fortsetter forholdet med en han ikke respekterer og mener er dum. Hadde nok ikke blitt i det forholdet for jeg har i hvertfall selvrespekt. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg gått. Med det sagt kan man si ting man ikke mener i en krangel! Men var dette helt random, a big no

Anonymkode: ef4b2...984

• Liker 1
Skrevet

Tenker det kanskje er en grunn til at han sa det?

Kunne selv aldri falt meg inn å si det til min samboer, men så er hun godt over snittet klok på alle måter.

Anonymkode: f84ca...fd2

• Liker 1
Skrevet

Hadde sett på helheten i forholdet. Er du lykkelig med han på en daglig basis? Viser han ellers kontinuitet i respekt? 
Om dette var en negativ glipp som ellers avviker fra kjæling og god oppførsel- da hadde jeg nok gitt han en sjanse videre. 
Ser du en trend i dårlig oppførsel mot deg eller andre ting som gjør at du vurderer å gå fra han?

Anonymkode: 57851...f09

Skrevet

Jeg har forandret mening. Å miste respekten for en venn eller en kjæreste er en ærlig sak. Hvis man har gjort noe umoralsk, er det bra dine nærmeste gjør deg oppmerksom på det.  Man kan få tilbake respekten, med det krever tid, vilje og pleie av forholdet. Det er ikke noe man sier lett. Så ts, det er umulig å vite om han er ærlig eller han vil deg vondt. Vi vet ikke hva han reagerer på. Det som er sikkert i hvert fall er at du må ta dette på alvor.

Anonymkode: ceb4d...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...