Sunstone Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Jeg er utdannet barne og ungdomsarbeider og jobber nå i kommunal helsesektor. Jeg blir lønnet som ufaglært fordi jeg ikke er helsefagarbeider. Jeg har skjønt det er litt ulik praksis på dette. Jeg har gått ned rundt 50 000 i lønn. Jeg jobbet i en annen kommune der jeg fikk uttelling for fagbrevet mitt og lønnet som miljøarbeider. Nå blir jeg lønnet som ufaglært pleiepersonell. Jeg har kontaktet fagforbundet og har en sak om dette, men vet allerede at kommunen jeg jobber i er vanskelige mtp lønn. Jeg selv mener jeg bør ha uttelling for fagbrevet når det er mennesker jeg jobber med. Har noen erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Fagarbeider her, ikke fått lønnstillegg enda. Håper og tror det kommer på septemberlønna. Anonymkode: f6141...7e9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 Du får ikke fagarbeiderlønn i eks hj.spl/sykehjem/sykehus da dette krever at du har kompetanse innen ulike prosedyrer (sår,kateterisering/sub.injeksjoner) etc. jobber du derimot i PU, avlastningshjem, barnevern er det normalt å få fagarb.lønn (miljøarbeider). Anonymkode: a6315...de6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 For å supplere overnevnte, du må ha autorisasjon som helsepersonell for å fag.arb lønn i hj.spl,sykehjem og sykehus. Anonymkode: a6315...de6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Men du kan jo ikke jobbe som en fagarbeider i hjemmesykepleien/sykehjem? Anonymkode: 34de6...99d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Her jobber det flere barne og ungdoms-arbeidere på arbeidsplassen min, og dem har samme lønn som f.eks helsefagarbeiderene..(Bolig for pu) Anonymkode: 3bbf6...a61
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 I kommunen min får alle utelling for 3 årig bach, uansett hva de er utdannet som. Men problemet kommer når det gjelder fast stilling. Er ikke utdanningen relevant blir det bare vikariat eller engasjemang. Anonymkode: 3029d...ce4
Sunstone Skrevet 18. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du får ikke fagarbeiderlønn i eks hj.spl/sykehjem/sykehus da dette krever at du har kompetanse innen ulike prosedyrer (sår,kateterisering/sub.injeksjoner) etc. jobber du derimot i PU, avlastningshjem, barnevern er det normalt å få fagarb.lønn (miljøarbeider). Anonymkode: a6315...de6 Åja det forstår jeg jo egentlig. Jeg jobbet i pu før og da fikk jeg fagarbeiderlønn
Sunstone Skrevet 19. august 2021 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2021 Fikk svar nå at jeg skal få fagarbeider lønn selvom jeg ikke har kompetansen eller autorisasjon som helsefagarbeider. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå