Gå til innhold

Gravid eller ikke?

AnonoymP

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg er kjempeforvirret. Er på syklusdag 30, enda ikke fått mensen, og vet heller ikke når jeg skal ha den, da det varierer. Har hatt graviditetssymptomer den siste uka: såre + tunge bryster, stikk i magen osv. Har tatt flere RFSU tidlig tester. Noen viser svakt positiv, mens andre ikke. I går kveld tok jeg clearblue+, hvor det kom frem en linje 5 min etter tidsfrist. I dag tok jeg RFSU test, som viste negativt. Vet ikke hva jeg skal tenke og hvordan tolke disse testene? 

Endret av AnonoymP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonoymP skrev (18 minutter siden):

Hei 

jeg er kjempeforvirret. Er på syklusdag 30, enda ikke fått mensen, og vet heller ikke når jeg skal ha den, da det varierer. Har hatt graviditetssymptomer den siste uka: såre + tunge bryster, stikk i magen osv. Har tatt flere RFSU tidlig tester. Noen viser svakt positiv, mens andre ikke. I går kveld tok jeg clearblue+, hvor det kom frem en linje 5 min etter tidsfrist. I dag tok jeg RFSU test, som viste negativt. Vet ikke hva jeg skal tenke og hvordan tolke disse testene? 

Sitter i samme båt selv… har symptomer, men negativ test i dag. Er 17 DPO. Prøver å holde motet oppe, tenke at mens og EL bare er forskjøvet og positiv test snart kommer😩 enten det eller mens… helst det første! Håper det for deg også😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på døgnet tester du? Det er jo best med konsentrert morgenurin. Fikk positiv på det, men negativ utover dagen. Men jeg var gravid da 😉

Anonymkode: 224eb...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storken11 skrev (1 minutt siden):

Sitter i samme båt selv… har symptomer, men negativ test i dag. Er 17 DPO. Prøver å holde motet oppe, tenke at mens og EL bare er forskjøvet og positiv test snart kommer😩 enten det eller mens… helst det første! Håper det for deg også😍

Kjempefrustrende og det suger energi fra meg. Klarer nesten ikke tenke på noe annet. Og ihvertfall siden noen tester viser positiv, også negativ RFSU i dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når på døgnet tester du? Det er jo best med konsentrert morgenurin. Fikk positiv på det, men negativ utover dagen. Men jeg var gravid da 😉

Anonymkode: 224eb...a03

Clearblue+ tok jeg i går kveld. Hadde ikke vært på toalettet på ca 6 timer da. RFSU tok jeg i dag etter jobb, den viste negativt. Men syns det er så rart, mtp at RFSU har sensitivitet på 10, og clearblue har 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kontaktet fastlege å fått tatt blodprøver siden du har hatt positive tester, da er du sikker… eller vent noen dager til og ta ny test i morgenurin! Skal selv vente noen dager til før jeg evt tar ny test… begynte å få brun utflod nå når jeg var på toalettet, så får vell mensen i løpet av kvelden/natten😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

storken11 skrev (Akkurat nå):

Hadde kontaktet fastlege å fått tatt blodprøver siden du har hatt positive tester, da er du sikker… eller vent noen dager til og ta ny test i morgenurin! Skal selv vente noen dager til før jeg evt tar ny test… begynte å få brun utflod nå når jeg var på toalettet, så får vell mensen i løpet av kvelden/natten😩

Åh🤞🏼 Venter noen dager til, før jeg evt tar ny test.  Veldig spent

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonoymP skrev (Akkurat nå):

Åh🤞🏼 Venter noen dager til, før jeg evt tar ny test.  Veldig spent

Krysser fingerne for deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...