AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #1 Skrevet 17. august 2021 Det har ikke jeg som er førskolelærer heller, og jeg har ikke økonomi til å spare mellom 5 og 10 000 hver måned, slik som sykepleieren i Bergens Tidende sin reportasje i dag. Boligmarkedet er helt hinsides i Oslo og Bergen sentrum, men det er så synd at det alltid er sykepleiere som blir trukket frem når det er snakk om dårlige lønninger og levekår. Måtte bare si det. Blir oppgitt over at sykepleiere står frem overalt og snakker om dårlige lønninger, når det er andre yrker som er dårligere lønnet. Det er vel fordi sykepleierne er flinke til å profilere seg selv kanskje? Anonymkode: 91e56...dcf 25
MarianneE Skrevet 17. august 2021 #2 Skrevet 17. august 2021 Spør du meg så klager lærerene enda mer 19
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har ikke jeg som er førskolelærer heller, og jeg har ikke økonomi til å spare mellom 5 og 10 000 hver måned, slik som sykepleieren i Bergens Tidende sin reportasje i dag. Boligmarkedet er helt hinsides i Oslo og Bergen sentrum, men det er så synd at det alltid er sykepleiere som blir trukket frem når det er snakk om dårlige lønninger og levekår. Måtte bare si det. Blir oppgitt over at sykepleiere står frem overalt og snakker om dårlige lønninger, når det er andre yrker som er dårligere lønnet. Det er vel fordi sykepleierne er flinke til å profilere seg selv kanskje? Anonymkode: 91e56...dcf Barnehagelærere er stort sett fornøyd med alt. Dessuten er vel sykepleierne en større yrkesgruppe med et mer solid forbund i ryggen. Anonymkode: 54a43...e41 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Skrevet 17. august 2021 Lærere har jo bedre lønn enn sykepleiere, men så brukes vel sykepleiere for de har en gjennomsnittslønn i befolkningen. Anonymkode: 81cce...d3f 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lærere har jo bedre lønn enn sykepleiere, men så brukes vel sykepleiere for de har en gjennomsnittslønn i befolkningen. Anonymkode: 81cce...d3f Lærere bedre lønn enn sykepleiere? 🤔 Anonymkode: ee087...65e 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnehagelærere er stort sett fornøyd med alt. Dessuten er vel sykepleierne en større yrkesgruppe med et mer solid forbund i ryggen. Anonymkode: 54a43...e41 Barnehagelærerne/ førskolelærerne er overhodet ikke fornøyd med alt, men de er mer lavmælte og lider i det stille. Sykepleierforbundet er ekstremt gode på å skrike høyest og markedsføre seg selv. Utdanningsforbundet bryr seg ikke så mye om barnehagelærere Ts Anonymkode: 91e56...dcf 15
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 Dette er indeks for å måte hva en enslig på gjennomsnittslønn har mulighet for å kjøpe i Norge, det MÅ ikke være sykepleier, det kan like godt være andre yrker. Ved å sjekke fra år til år kan man si noe om endring i boligmarkedet, endring i lønnsutvikling og endring i kjøpekraft generelt. Det handler ikke om sykepleiere og sykepleieres lønn, så pinlig at du tror det. For øvrig er jeg drittlei av å høre folk klage om at de ikke kan kjøpe i sentrum, kjøpe utenfor sentrum da, det går faktisk fint an å bo andre steder en midt i byn. Anonymkode: f86ec...b1a 17
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er indeks for å måte hva en enslig på gjennomsnittslønn har mulighet for å kjøpe i Norge, det MÅ ikke være sykepleier, det kan like godt være andre yrker. Ved å sjekke fra år til år kan man si noe om endring i boligmarkedet, endring i lønnsutvikling og endring i kjøpekraft generelt. Det handler ikke om sykepleiere og sykepleieres lønn, så pinlig at du tror det. For øvrig er jeg drittlei av å høre folk klage om at de ikke kan kjøpe i sentrum, kjøpe utenfor sentrum da, det går faktisk fint an å bo andre steder en midt i byn. Anonymkode: f86ec...b1a Det er ikke pinlig at jeg tror det. Jeg bare siterer det som står i Bergens Tidende i dag. Ts Anonymkode: 91e56...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lærere bedre lønn enn sykepleiere? 🤔 Anonymkode: ee087...65e Jeg kjenner flere sykepleiere og de har muligheten til å ta på seg ekstravakter og å jobbe nattevakt, og på denne måten få høyere lønn. Ts Anonymkode: 91e56...dcf 5
Tone83 Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Bra det er andre steder å bo enn i sentrum da. 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 Lærere, Sykepleier og barnehagelærere kan få seg jobb i hele Norge. Ikke verre enn at jobber i en mindre by. Skjønner ikke hvorfor så mange skal flytte til Oslo for å jobbe. Anonymkode: d36c0...e9a 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Skrevet 17. august 2021 Sykepleierne er valgt ut til å gi navn til sykepleierindeksen fordi de har en helt gjennomsnittlig inntekt. Ikke fordi de tjener dårlig. Forøvrig synes jeg det er rart å forvente at man skal ha råd til å kjøpe en bolig sentralt i Oslo/Bergen med gjennomsnittlig inntekt når man er singel. Det har man ikke i noen storbyer rundt omkring i verden. Jeg skjønner frustrasjonen din, TS, jeg er også lei av å høre sykepleiernes fagforening klage over lønn omtrent daglig, men det er vel en fagforenings jobb. Men det stadige sutteret kan nok gå ut over rekrutteringen på sikt. Anonymkode: b4754...784 13
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Skrevet 17. august 2021 Man bruker vel også sykepleiere som eksempel fordi man generelt tenker at det er lurt at sykepleiere bor nærme jobben hvis de blir kalt inn på viktig og kort varsel? I tillegg til at de brukes som index.. sykehus ligger vel gjerne i eller rundt storbyer. Anonymkode: 0b582...b0b 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Skrevet 17. august 2021 Da burde de videreutdanne seg til leger. Da får de råd. Anonymkode: a57aa...eb3 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Utdanningsforbundet bryr seg ikke så mye om barnehagelærere Det er helt sant! Anonymkode: 04bdd...ede 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #16 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da burde de videreutdanne seg til leger. Da får de råd. Anonymkode: a57aa...eb3 Det er ikke noe som heter å videreutdanne seg fra sykepleier til lege. Og hvis en sykepleier jobber like mange timer i uka som en lege, tjener hen faktisk ikke dårlig. Anonymkode: b09d1...49d 14
Gjest Jaconandersen Skrevet 17. august 2021 #17 Skrevet 17. august 2021 (endret) Jeg har en mastergrad og jobber i det offentlige. Tjener 524 900 kroner i året. Jeg har ikke en nubbesjans i havet å skaffe meg en skikkelig plass å bo. Jeg lider av at nordmenn har stemt på partier som : 1. Har tillatt høy innvandring, som øker boligprisene. 2. Ført en sentraliseringspolitkk, som fører til mer etterspørsel i sentrale strøk. 3. Har stemt for økt regulering av boligbygging, som fører til at færre bedrifter kan bygge boliger og at færre boliger blir bygd. Sykepleiere tjener en grunnlønn på omkring det samme som meg, i tillegg til overtid og ubekvemt arbeidstid. Som ofte fører lønnen over 600 000 kroner. Jeg synes ikke synd i sykepleiere. Endret 17. august 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #18 Skrevet 17. august 2021 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Jeg har en mastergrad og jobber i det offentlige. Tjener 524 900 kroner i året. Jeg har ikke en nubbesjans i havet å skaffe meg en skikkelig plass å bo. Jeg lider av at nordmenn har stemt på partier som : 1. Har tillatt høy innvandring, som øker boligprisene. 2. Ført en sentraliseringspolitkk, som fører til mer etterspørsel i sentrale strøk. 3. Har stemt for økt regulering av boligbygg, som fører til at færre bedrifter kan bygge boliger og at færre boliger blir bygd. Sykepleiere tjener en grunnlønn på omkring det samme som meg, i tillegg til overtid og ubekvemt arbeidstid. Som ofte fører lønnen opp til 600 000 kroner. Jeg synes ikke synd i sykepleiere og jeg synes ikke synd Hvor lang ansiennitet har du? Anonymkode: 414fa...8da
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Skrevet 17. august 2021 Sykepleier er jo på ingen måte et lavtlønnet yrke, det er vel bare et mål på en vanlig inntekt. At en singel sykepleier ikke har råd til de dyreste boligene i Norge er vel ganske naturlig. Det har heller ikke single rørleggere etc heller Anonymkode: 4b580...25e 6
Gjest Jaconandersen Skrevet 17. august 2021 #20 Skrevet 17. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lang ansiennitet har du? Anonymkode: 414fa...8da 2 år Endret 17. august 2021 av Jaconandersen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå